וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורוגוואי מתכננת: חגיגת זכייה במונדיאל, 63 שנה אחרי

לפני הגומלין מול ירדן, יקרינו האורוגוואים את השער מגמר 50'. הכובש אלסידס גיז'ה, השריד האחרון מאותה נבחרת והאיש שהשתיק 200 אלף איש במראקנה, יזכה הפעם לחגיגה ביציע

בלילה שבין רביעי לחמישי יגיעו 55 אלף אורוגוואים נלהבים לאצטדיון הסנטנריו המיתולוגי לחגוג את עליית הסלסטה למונדיאל 2014. אחרי הניצחון 0:5 בירדן, לאיש כבר אין ספק שאלופת דרום אמריקה הבטיחה את מקומה בטורניר שייערך בברזיל בקיץ הבא וכעת מתפנים במדינה לחגיגות אחרות.

לקראת החזרה לברזיל ובתקווה גם לאצטדיון המראקנה, אורוגוואי נזכרת ברגע הספורטיבי הגדול בתולדותיה, "המראקנאסו", הסנסציה האדירה בגמר מונדיאל 1950, בה אורוגוואי גברה 1:2 על ברזיל המארחת לעיני כמעט 200 אלף אוהדים מקומיים וגרפה את התואר בפעם השנייה בתולדותיה והאחרונה עד היום.

אלסידס גיז'ה נבחרת אורוגוואי כובש שער בגמר 1950. AP
השער שעשה היסטוריה. גיז'ה כובש/AP

באותו משחק, ברזיל עלתה ליתרון בדקה ה-47 ונראתה בדרך לזכייה, אולם האורוגוואים איזנו בדקה ה-66 וניצחו את המשחק 13 דקות לאחר מכן, כאשר אלסידס גיז'ה פרץ והשחיל את הכדור בפינה הקרובה, בין הקורה לשוער הברזילאי מואסיר ברברוסה.

"רק שלושה אנשים הצליחו להשתיק 200 אלף אנשים במראקנה: פרנק סינטרה, האפיפיור ג'ון פול השני ואני", אמר גיז'ה לפני מספר שנים.

כעת, באורוגוואי מנסים לכפר על אותו שקט. גיז'ה, השריד האחרון של אותה נבחרת שהדהימה את ברזיל ואת עולם הכדורגל כולו, יזכה לכבוד גדול לפני המפגש מול ירדן.

באורוגוואי מתכננים לנצל את החגיגה ולפני המשחק להקרין את השער של גיז'ה על מסכי ענק באצטדיון. מיד לאחר שהשער "ייכבש", הקהל אמור להגיב בשאגות עידוד, אותן לא קיבל גיז'ה, שיעמוד על כר הדשא, באותו משחק לפני 63 שנים.

צפו בתקציר הגמר מ-1950, כולל השער של גיז'ה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully