וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה ברציפות: צ'כיה זכתה בגביע הדייויס

סטפאנק מחץ את לאיוביץ' הצעיר במשחק החמישי 3:6, 1:6, 1:6 בדרך ל-2:3 שהעניק את הגביע בפעם השלישית לארצו

וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק
נבחרת צ'כיה חוגגת זכייה בגביע הדייויס. AP
הריעו להם. נבחרת צ'כיה חוגגת זכייה בגביע הדייויס/AP

חברים, תחזיקו חזק: נבחרת צ'כיה זכתה שנה שנייה ברציפות בגביע הדייויס. לא, זו לא טעות. הצ'כים, שכבר מסתמנים כמעצמת טניס לא קטנה בכלל, עשו את זה בסטייל, ואם בשנה שעברה כולנו הופתענו מהניצחון המדהים על ספרד, הפעם הצ'כים ניקו מהדרך שלהם את סרביה עם ניצחון 2:3 שסידר להם גביע שלישי. הפעם הראשונה, אגב, הייתה רק ב-1980.

ראדק סטפאנק שחקן נבחרת הדייויס של צ'כיה חוגג ניצחון. AP
טייל לגביע הנכסף. סטפאנק/AP

דושאן לאיוביץ' וראדק סטפאנק עלו הערב (ראשון) למשטח הקשה באולם קומבנק ארינה בבלגרד למשחק החמישי והמכריע, אבל לא באמת קיבלנו פייט. הצ'כי ניצח בקלות את יריבו שמדורג 117 בעולם 3:6, 1:6, 1:6 והוציא את החגיגות לדרך בסרביה. עוד קודם לכן נובאק דג'וקוביץ' גבר על תומאס ברדיך בשלוש מערכות כדי להשאיר תקוות לסרבים, אבל כאמור זה לא הועיל.

והנה עוד כמה נתונים על הנבחרת הזוכה: הצ'כים הם הנבחרת הראשונה שזוכה בגמר גביע הדייויס בחוץ מאז 2008 כשהפעם האחרונה הייתה שייכת לספרד שגברה על ארגנטינה. סטפאנק עצמו עשה היסטוריה כשהפך לראשון שמנצח משחק חמישי בגמר גביע דייויס במשך שנתיים ברציפות.

דושאן לאיוביץ' טניסאי סרבי. AP
לא היה לו מה למכור הערב. לאיוביץ'/AP

לאיוביץ' - סטפאנק 6:3, 6:1, 6:1

המפגש הבין-דורי והמכריע בין סטפאנק בן ה-34 (44 בעולם) ללאיוביץ' בן ה-23 (117 בעולם) הכריע את הגמר. אגב, לאיוביץ' הוא הטניסאי שמדורג במקום הכי נמוך שעולה למשחק חמישי בגמר גביע הדייויס מאז 2005 אז עשה זאת מייקל מרטינק הסלובקי שדורג אז 162 בעולם.

ההתמודדות החלה עם שבירות הדדיות כאשר סטפאנק החל ולאיוביץ' החזיר לו, אבל מכאן ההמשך היה שייך לצ'כי שניצח 3:6 תוך 50 דקות ועלה ל-0:1 במערכות. אלא שבמערכה השנייה זה אפילו נראה עוד יותר חד צדדי, וסטפאנק פשוט לא השאיר ליריבו סיכוי עם שתי שבירות רצופות שהעלו אותו ל-0:4 חלק. הסרבי הצליח לחלץ משחקון אחד, אבל סטפאנק סגר שלוש שבירות במערכה בדרך ל-1:6 כשהקהל ביציעים כבר התחיל להריח את הגביע.

במערכה השלישית סטפאנק הוביל, לאיוביץ' איזן ונראה באותן דקות שהוא לא מתכוון לוותר בקלות. בדיוק ברגע הזה סטפאנק זיהה את ההזדמנות והשיג שבירה נוספת בדרך ל-1:3 מצוין. מכאן הצ'כי לחץ על הדוושה והשאיר אבק ליריבו המתוסכל בדרך ל-1:6 ענק.

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי. רויטרס
השאיר תקווה לכמה שעות. דג'וקוביץ'/רויטרס

דג'וקוביץ' - ברדיך 4:6, 6:7, 2:6

דג'וקוביץ', 2 בעולם, התייצב למשחק שלו מול ברדיך המדורג 7 עם יתרון ברור 2:14 במפגשים ביניהם והוא לא התכוון לאפשר לברדיך לצמק אותו. שבירה אחת במערכה הראשונה ושתיים בשלישית הספיקו מול 17 אלף צופים משולהבים שהגיעו לאולם בסרביה והפגינו טניס ברמה גבוהה, אבל הסרבי סיים כשידו על העליונה ואיזן ל-2:2 בתום משחק בן 2:41 שעות.

המערכה הראשונה נפתחה בצורה הכי צמודה שיש כאשר במשחקון השמיני ברדיך הציל ארבע נקודות שבירה ואיזן ל-4:4. אלא שמכאן הסרבי העלה הילוך, שבר וניצח 4:6. גם המערכה השנייה הייתה צמודה מאוד, דג'וקוביץ' הוביל 4:5 אחרי שהציל שתי נקודות שבירה והשניים נגררו לשובר שוויון. ברדיך עוד הוביל 2:4 בשובר השוויון, אבל נולה כבר איזן ל-5:5 וסגר עם שתי נקודות נוספות כדי לנצח 6:7 במערכה.

במערכה השלישית נראה היה שברדיך כבר נשבר על כל המשתמע מכך כאשר נולה השיג שבירה מוקדמת ובהמשך טיפס ל-2:4. שבירה נוספת הגדילה את היתרון שלו והוא סגר את הסיפור עם 2:6 מצוין.

תקציר המשחקים הקודמים

כזכור, בתום היום הראשון של התחרות התוצאה הייתה 1:1 אחרי שדג'וקוביץ' גבר על סטפאנק וברדיך ניצח את לאיוביץ' - שניהם במערכות חלקות. אתמול שני הצ'כים שיתפו פעולה במשחק הזוגות, ניצחו בשלוש מערכות את איליה בוזולאץ וננאד זימוניץ' והעלו את נבחרתם ל-1:2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully