וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: הפועל ירושלים פוגשת את דרוקר

16.11.2013 / 19:57

הקבוצה מהבירה תארח את גלבוע/גליל ומאמנה הקודם, אליהו לא צפוי לשחק (19:45, ספ' 5). חיפה - חולון, הרצליה - אילת

המחזור השביעי בליגת העל ייצא לדרך מחר (ראשון) כשהעיניים נשואות למשחק המרכזי ביום שני - הדרבי התל אביבי הגדול בהדר יוסף בין הפועל תל אביב למכבי תל אביב. הפועל ירושלים תארח את גלבוע/גליל כשליאור אליהו, שחקן הרכש החדש והנוצץ, עדיין לא צפוי לשחק ויערוך את הבכורה שלו בהמשך. מכבי חיפה תנסה לשבור את שיא הניצחונות הרצופים של המועדון כשתארח את הפועל חולון. בני הרצליה תארח את הפועל אילת במשחק צמרת מרתק וברק נתניה תנסה להנחיל לעירוני נס ציונה המפתיעה הפסד שני ברציפות.

ליאור אליהו, הפועל ירושלים. קובי אליהו
הבכורה תחכה. ליאור אליהו/קובי אליהו

הפועל ירושלים - הפועל גלבוע/גליל (19:45, פריצות בספורט 5)

ביום חמישי האחרון הרעידה הפועל ירושלים את הכדורסל הישראלי עם ההחתמה המרשימה ביותר העונה ובכלל בתקופה האחרונה כשצירפה את ליאור אליהו לשורותיה. הפורוורד הישראלי כבר הספיק לערוך שני אימונים בשורות האדומים, אך הוא לא צפוי לשחק מול הקבוצה של שרון דרוקר והבכורה שלו תחכה. מסביב לקבוצה החלו שמועות כי מי שישלם את המחיר עם הגעתו של אקס מכבי תל אביב הוא אלישי כדיר, שנמצא בכושר לא טוב לאחרונה. בירושלים ירצו למנוע הפסד שני ברציפות מול קבוצה שנמצאת במומנטום חיובי.

רונאלד דופרי, הפורוורד החדש של ירושלים, אמר: ?המשחק בטורקיה ביום רביעי הוא כבר היסטוריה, אבל לקחנו ממנו דברים חשובים, בעיקר מבחינה מנטלית. אנחנו יודעים שאנחנו קבוצת כדורסל טובה, ומקווים להראות את זה פעם נוספת במשחק הקרוב. גלבוע/גליל ניצחה את שני המשחקים האחרונים שלה, וזה נותן לה הרבה ביטחון. אנחנו מצידנו מאוד רוצים לחזור לנצח וזו הזדמנות טובה?.

עד לשבוע שעבר היה נראה כי גלבוע/גליל הולכת לעונה נוספת בתחתית הליגה, אלא שהשחקנים של שרון דרוקר הוכיחו בשבוע החולף כי הם לא נופלים מאף יריבה בליגת העל. ביום שני גברה הקבוצה מגן נר על הפועל תל אביב בבית, והמשיכו לניצחון דרמטי על עירוני נס ציונה בחוץ במסגרת משחק ההשלמה ביום חמישי האחרון, מה שמעמיד אותם במאזן זהה לזה של ירושלים לפני המשחק. מי שנמצא בכושר טוב מאוד לאחרונה הוא ריק ג'קסון שהיה המצטיין בניצחון על נס ציונה. לפני המשחק יערכו בירושלים טקס לכבוד דרוקר שאימן בבירה בשנה וחצי האחרונות.

המספר הנוסף

3 - המפגשים האחרונים שנערכו במלחה נגמרו בניצחונה של גלבוע/גליל.

19 - נקודות קלע ארטיוס פרחוסקי נגד מכבי ראשון לציון, בשאר ארבעת המשחקים בהם שותף יחדיו הוא קלע 16 נקודות.

70 - נקודות בלבד בממוצע למשחק קולעת גלבוע/גליל העונה, הכי מעט בליגה.

יעמוד למבחן: אלישי כדיר. ההגעה של ליאור אליהו מכניסה את הקפטן של ירושלים ללחץ מקצועי, והוא יצטרך להוכיח בכל דקה שיקבל שהוא ראוי להיות על המגרש לא פחות מהרכש הנוצץ.

שרון דרוקר מאמן גלבוע/גליל. אדריאן הרבשטיין
ניצחון שלישי שלו ברציפות והפסד שלישי של ירושלים ברציפות? שרון דרוקר/אדריאן הרבשטיין

מכבי חיפה - הפועל חולון (20:15, ספורט 5)

במחצית המשחק בטאלין ביום רביעי האחרון היה נראה כי רצף הניצחונות של מכבי חיפה ייעצר על שבעה, כשהירוקים פיגרו ב-17 נקודות. אלא שאז, כמו כמעט בכל משחק בזמן האחרון, התעורר דונטה סמית' הנהדר וביחד עם בריאן רנדל סחפו את חבריהם להשוות את שיא הניצחונות הרצופים של המועדון בכל הזמנים. בחיפה מקווים שירידת המתח שהייתה במחצית הראשונה ביורוקאפ נעצרה והם ישובו להציג יכולת משכנעת כפי שעשו עד כה העונה. עידו קוז'יקרו שנעדר משני המשחקים האחרונים בשל פציעה, ישוב לסגל.

"אנחנו מחכים למשחק", אמר מאמן חיפה דני פרנקו שאימן בעבר בהצלחה את חולון, "אני מכיר את אוהדי חולון, הם שווים לפחות 10 נקודות לקבוצה שלהם, ואני בטוח שהאווירה תהיה נפלאה. אני קורא לכל אוהדי חיפה להגיע ולתמוך בקבוצה במשחק הקשה ביום ראשון".

זעזועים רבים עברו על הפועל חולון השבוע, דווקא לאחר ניצחון צמוד על ברק נתניה. בקבוצה צירפו את הסנטר אלכס אוריאקי ואת הגארד סקוטי ריינולדס, כשבשלב זה מי שאמור לשלם את המחיר הוא רק הסנטר ג'ראיי גרנט שלא הרשים. ריינולדס, שחתם ביום חמישי האחרון, לא יהיה בסגל למשחק מול חיפה, אך אוריאקי ששוחרר מצרפת בתקופה האחרונה ילבש את המדים הסגולים לראשונה העונה. בחולון מאמינים שבעזרת השינויים יוכלו להמשיך את פתיחת העונה הסבירה שלהם לכיוונים חיוביים.

המספר הנוסף

5 - ניצחונות להפועל חולון בששת המפגשים האחרונים בין הקבוצות.

8 - ניצחונות רצופים לחיפה בכל המסגרות.

17.3 - נקודות בממוצע למשחק למורן רוט העונה, הממוצע הגבוה ביותר שלו מאז ומעולם.

יעמוד למבחן: אלכס אוריאקי. הופעת בכורה לסנטר של חולון, שיחזור לשתף פעולה עם לורנס באוורס חברו מימי מכללת מיזורי. אם יוכל להרשים כבר בבכורה מול סוללת הגבוהים שממול, חולון עשויה להפתיע.

שחקן מכבי חיפה, דונטה סמית'. Jose Juarez, AP
שיא ניצחונות לחיפה בכל הזמנים? דונטה סמית'/AP, Jose Juarez

בני הרצליה - הפועל אילת (19:40, פריצות בספורט 5)

לא בהרבה משחקים יוצאת קבוצה מפסידה עם הרגשה טובה, אבל בבני הרצליה לא לקחו בצורה קשה מדי את ההפסד למכבי תל אביב ביום ראשון האחרון. בקבוצה היו מרוצים מאוד מהיכולת שהציגו השחקנים לאורך רוב שלבי המשחק, למעט קריסה חד פעמית בסוף המחצית הראשונה, ולוקחים הרבה נתונים חיוביים מההתמודדות. בצוות המקצועי רוצים להמשיך את המומנטום בו נמצאת הקבוצה ולתעל אותו לניצחון על היריבה מהצמרת.

בהפועל אילת אמנם ניצחו את מכבי אשדוד בשבוע האחרון אך רחוקים מלהיות מרוצים מאיך שהקבוצה נראית. באילת כבר בודקים זמן רב את שוק השחקנים הגבוהים כדי לצרף חיזוק מתחת לסל, כשהם מאמינים שבמשחק מול בני הרצליה הם נמצאים בחיסרון מסוים. למרות זאת בצוות המקצועי מרוצים מהעובדה שעל אף היכולת הלא מרשימה, הם נמצאים חזק בצמרת עם ארבעה ניצחונות משישה משחקים, ואת ההרגשה הזאת הם ינסו להוביל לניצחון גדול ראשון העונה, מול יריבה חזקה מאוד.

המספר הנוסף

2 - שלשות ב-12 נסיונות לכריסטיאן ווטפורד בשלושת המחזורים האחרונים אחרי שפתח את העונה עם 6 מ-9 מחוץ לקשת.

3 - קטגוריות שונות בליגה נשלטות על ידי אנדודי איבי - ריבאונדים, ריבאונד התקפה וחסימות.

61 - אחוזים מדהימים לעוז בלייזר העונה מחוץ לקשת, מספר 2 בליגה.

יעמוד למבחן: ניב ברקוביץ'. הרכז הנהדר היה מהמצטיינים של הרצליה בעונה שעברה, ובאילת הוא עוד לא מוצא את עצמו. כשהוא חוזר לאולם היובל, יצטרך הבן של להיות טוב בהרבה.

שחקן הפועל אילת ניב ברקוביץ'. מגד גוזני
חוזר לאולם הביתי שלו מאשתקד. ניב ברקוביץ'/מגד גוזני

ברק נתניה - עירוני נס ציונה (19:35, פריצות בספורט 5)

בברק נתניה יודעים שקצת ריכוז מצידו של הגארד קני בוינטון בשניות הסיום במשחק באולם הפחים והם היו יוצאים עם ניצחון ענק. אלא שהגארד הצעיר פספס שתי זריקות עונשין, כשנייה וחצי לסיום, ונתן לחולון ניצחון. על אף שהיה טוב במשחק, החליט המאמן רובי בלינקו לא לרשום את בוינטון, וכמו כן את הפורוורד סטן אוקויה שצפוי לעזוב, ומי שיתפסו את מקומם הם דוואן רובינסון שנבחן בקבוצה וג'וליאן מילס שחוזר מפציעה, לצידם של בנט דיוויס וראשון פרימן שממשיכים בסגל. בנתניה מאמינים שניצחון על נס ציונה יתן להם מעט אוויר במאבקי התחתית העונה.

השבוע של עירוני נס ציונה היה דומה לרכבת הרים. בתחילת השבוע הצליחו השחקנים של נדב זילברשטיין להביס את הפועל ירושלים במשחק הבית שלהם, אבל שלושה ימים לאחר מכן נעצרו בפעם השנייה העונה, הפעם נגד גלבוע/גליל, כשקלעו רק 54 נקודות. בקבוצה יודעים שאין יותר מדי סיבות לדאגה, ומקווים להמשיך במגמה החיובית מפתיחת העונה, כשבמשחק עם נתניה הם רואים חשיבות רבה, שכן מדובר בקבוצה בסדר גודל זהה לשלהם. חוזהו של וורן קארטר אמור להגמר בימים הקרובים, והוא עשוי להחתך.

המספר הנוסף

3 - קטגוריות שונות בליגה נמצאת נתניה במקום האחרון - אחוזים מהעונשין, חטיפות ואסיסטים.

3 - משחקים העונה של נס ציונה נגמרו בהפרש של נקודה אחת בלבד.

4.2 - איבודים למשחק רושם ראשון פרימן העונה, הכי הרבה בליגה.

יעמוד למבחן: דוואן רובינסון. הגארד המנוסה שהצטרף לנתניה בשבוע שעבר נמצא במבחנים, ויערוך את הבכורה שלו מול שני גארדים נהדרים - מאיר טפירו ופרסטון נואלס.

מאמן ברק נתניה רובי בלינקו. ברני ארדוב
קיבל בחזרה את ג'וליאן מילס. רובי בלינקו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully