וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברתומיאו: "לא דובר על הצטרפות של ירושלים ליורוליג"

מנכ"ל היורוליג דחה לעת עתה אפשרות לצירוף קבוצה ישראלית נוספת: "אם תהיה המשכיות ועקביות, נדון בנושא הזה בעתיד"

מנכ"ל היורוליג ג'ורדי ברתומיאו קיים הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים, ובה דחה לעת עתה את האפשרות להענקת כרטיס נוסף לקבוצה ישראלית ביורוליג, כשהפועל ירושלים חשקה בכניסה למפעל. ברתומיאו ישהה בארץ בימים הקרובים, כשמחר בצהריים ייפגש דירקטוריון מנהלת ליגת העל ולאחר מכן יחזה במשחק בין מכבי תל אביב לפנאתינייקוס. בשבוע שעבר נפגש ברתומיאו עם יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל והמנכ"ל עדלי מרכוס באיסטנבול שם הציגו לו את הדרישות, ואף קבעו להיפגש במשרדי המנהלת החדשים בתל אביב.

ג'ורדי ברתומיאו מנכ"ל היורוליג. קובי אליהו
רוצה לראות פרויקט יציב בירושלים לפני שישקול צירוף שלה. ג'ורדי ברתומיאו/קובי אליהו

ברתומיאו אמר בפתח דבריו: "כמו תמיד, זהו עונג גדול להגיע לביקור בישראל. מכבי תל אביב היא אחת הקבוצות המשפיעות באירופה וחשוב לנו שתהיה נציגות לישראל במפעל שלנו. כולם עשו מאמצים רבים לקדם את המפעל ולשפר אותו. שמעון יודע טוב מכל אחד אחר, כמה היה קשה לשכנע את הליגות להסכים לשינויים בשיטה, להוסיף משחקים ולשנות את לוח הזמנים. בסך הכול, הליגה עוברת שינוי חיובי ולמכבי תל אביב היה חלק בכך, כששמעון מזרחי שכנע את האחרים להסכים להוסיף משחקים. כעת אנו נלחמים גם על הפרדה ברורה בלוחות הזמנים בין המפעלים שלנו ומשחקי הקבוצות לבין משחקי הנבחרות הבינלאומיים".

כאשר נשאל לגבי האפשרות שישראל תקבל נציגה נוספת ביורוליג, אמר ברתומיאו: "אנחנו צריכים לבחון את ההיסטוריה והמציאות. אם נחזור כמה שנים אחורה, נראה איך לקבוצות בישראל לא היו אמצעים להשתתף באירופה. כעת המצב שונה, התשתיות השתפרו, הקבוצות מנוהלות טוב יותר ויש בעלים חדשים ויותר יציבות. אנחנו עדיין צריכים לראות את ההשפעה של הצמיחה הזו ברמה הבינלאומית. הקבוצות האלה עדיין לא ערוכות כמו שהייתם רוצים. אם זה יימשך, אולי בעתיד יהיו לכם עוד קבוצות ביורוליג. צריך לזכור שמדובר גם ב-24 קבוצות בלבד".

על הסיכוי של ירושלים לקבל כרטיס חופשי ליורוליג, אמר ברתומיאו: "לא דיברנו על זה. הייתה לי פגישה עם ד"ר אורי אלון והוא הסביר לי על המבנה החדש של הפועל ירושלים והתכניות לעתיד עם האולם החדש. הם רוצים להעלות את הקבוצה לרמה הבאה בכל המישורים. שוב, אם הפרויקט יוכיח עקביות אז נדון בזמן המתאים על הצטרפות למפעל. היורוליג הוא לא מועדון סגור, צריך לזכור שרק השנה הצטרפו שמונה קבוצות חדשות".

ג'ורדי ברתומיאו מנכ"ל היורוליג, שמעון מזרחי יושב ראש מכבי תל אביב. קובי אליהו
עד כמה הוא באמת רוצה לראות את ירושלים ביורוליג? שמעון מזרחי/קובי אליהו

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי החמיא לברתומיאו: "ג'ורדי עושה עבודה נהדרת בניהול היורוליג והיורוקאפ. דרך אגב, השיטה החדשה של היורוליג היא הצעה שאנחנו הבאנו, וזה כבוד גדול ואנחנו מאוד מעריכים את ג'ורדי ואת הצוות שלו ואת הנהלת היורוליג".

לגבי הצטרפות אפשרית של הפועל ירושלים למפעל, אמר מזרחי: "הדבר הכי טוב עבור הכדורסל הישראלי יהיה עוד נציגות ביורוליג. כרגע מכבי חיפה והפועל ירושלים משחקות ביורוקאפ וזה חשוב מאוד. אם וכאשר הפועל ירושלים תצטרף ליורוליג, זה יהיה טוב מאוד עבור הכדורסל שלנו".

ג'ורדי ברתומיאו מנכ"ל היורוליג עם שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. קובי אליהו
החיבור נמשך. ג'ורדי ברתומיאו עם שמעון מזרחי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully