וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: מכבי חיפה ניצחה את קאלב קראמו טאלין 64:68

האלופה חזרה מפיגור 17 הפרש באסטוניה, השיגה ניצחון שמיני רצוף ועשתה צעד גדול אל השלב הבא. סמית' הצטיין (21 נק')

רצף הנצחונות הנהדר של מכבי חיפה התארך הערב (רביעי) לשמונה בכל המפגשים, כאשר האלופה ניצחה את קאלב קראמו טאלין 64:68 באסטוניה. בכך שיפרו הירוקים את מאזנם ביורוקאפ ל-1:4, עשו צעד גדול אל עבר השלב הבא, והוכיחו פעם נוספת כי מעבר לכישרון הרב שיש בקבוצה, גם האופי של הסגל הזה הוא חזק. למחצית ירדה חיפה בפיגור בן 17 נקודות לקבוצה שנועלת את בית ז' ביורוקאפ, אולם בחצי השני לקחו דונטה סמית' ובריאן רנדל פיקוד והחזירו את האלופה למשחק כמעט בכוחות עצמם, בדרך לקאמבק גדול וניצחון נוסף. בשבוע הבא היא תפגוש את קאזאן החזקה ברוסיה, וביום ראשון הקרוב תקווה להמשיך את הרצף מול הפועל חולון.

שחקן מכבי חיפה, דונטה סמית'. Jose Juarez, AP
עוד משחק גדול לרפרטואר. דונטה סמית'/AP, Jose Juarez

"לא הגענו במצב הנכון למשחק", הסביר דני פרנקו את הפתיחה הרעה של קבוצתו. "המאזן של טאלין הטעה אותנו והם קבוצה הרבה יותר טובה מזה. אני שמח שידענו לעשות את הסוויץ במחצית ולחזור מפיגור 17 ליתרון חמש. הראנו הרבה אופי הערב. עצרנו את היריב על 19 נקודות במחצית השניה, שזו ללא ספק היתה המחצית ההגנתית הטובה ביותר שלנו".

בריאן רנדל, שהיה מצוין במחצית השניה, הוסיף: "הקבוצה שלנו מתאוששת מהר ממצבים קשים. יש לנו שחקנים שאוהבים לשחק כדורסל. יש כימיה טובה בינינו ויש הרגשה טובה לנצח עוד משחק. תודה לאל שהצלחנו לנצח את המשחק הזה בחוץ".

דני פרנקו מאמן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
המחצית ההגנתית הכי טובה של הקבוצה שלו העונה. פרנקו/יוסי ציפקיס

מהלך המשחק

דני פרנקו פתח עם מורן רוט, דויד קוביאן, דונטה סמית', בריאן רנדל ואלכס צ'וברביץ', שסידרו לחיפאים יתרון 4:6, אולם ריצת 0:11 של המארחת העניקה לה יתרון 5:14. טאלין המשיכה לעשות מה שהיא רוצה על הפרקט, כבר הוליכה ביתרון דו-ספרתי וסיימה את הרבע הראשון ב-15:23. ברבע השני הפער צמח עד 18:30 ו-22:35. פרנקו ביצע מספר חילופים שונים בנסיון לחזור לעניינים, אולם דונטה סמית' ואייק אופייבו היו היחידים שתפקדו, והפצצות של האסטונים מחוץ לקשת סייעו להם לרדת לחדרי ההלבשה ביתרון שיא - 28:45. סמית' סיים עם 8 נקודות, אופייבו עם 7, אך חיפה קלעה ב-45 אחוז בלבד ל-2 ו-16 אחוז ל-3 (1 מ-6), בצירוף עשרה איבודים.

בפתיחת הרבע השלישי הצליחו סמית' ובריאן רנדל לצמק במעט ל-45:34. נקודות של בן רייס מהעונשין סגרו רבע של 6:16 לחיפה, שעלתה לרבע המכריע בפיגור מינימלי מבחינתה, 51:44. סמית' לקח פיקוד ועם דקות מצוינות הצליח להוריד את הפער ל-55:54 בלבד, 5:40 דקות לסיום. אופייבו השלים את הקאמבק וקבע 55:56 וסמית', מי אם לא הוא, קבע 60:62 לחיפה, דקה וחצי לסיום. טאלין החטיאה מבחוץ, ובצד השני השלים רנדל סל ועבירה כדי להפוך את זה ל-60:65. רוט החטיא פעמיים מהקו, וטאנל סוק צימק ל-65:64, 46 שניות לסיום. רנדל המצוין סיפק דאנק, ובפיגור 67:64 החטיאה טאלין פעמיים מחוץ לקשת, וסמית' קבע את תוצאת המשחק בצד השני מהקו - 64:68 נאה לירוקים בסיום.

שחקן מכבי חיפה בריאן רנדל. אדריאן הרבשטיין
ושמישהו ינסה לעצור אותם. שחקני מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

סטטיסטיקה

קלעו למכבי חיפה: דונטה סמית' 21 (9 מ-13 מ-2, 6 ריבאונדים, 5 אסיסטים), בריאן רנדל 15 (7 מ-10 מהשדה, 4 חסימות), אייק אופייבו 13 (6 ריבאונדים), מורן רוט 9 (5 אסיסטים, 4 איבודים), בן רייס 5, דגן יבזורי 3, אלכס צ'וברביץ' 2. אורי קוקיה שותף (20 דקות) ולא קלע.

בלטו בטאלין: טיי אבוט 14 (8 ריבאונדים), ריין ויידמן 11, במבה פול 10.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully