וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חולון: אלכס אוריאקי חתם בקבוצה

10.11.2013 / 22:10

צפו בביצועי הפורוורד המרשים (23, 2.06 מ') שלקח אליפות בקונטיקט. פרנקו: "מוקדם לקבוע אם אנחנו הטובים בליגה"

הפועל חולון ניצחה את ברק נתניה 65:66, וזמן קצר לאחר המשחק היא השלימה רכש מרשים למדי, כאשר החתימה את הפורוורד/סנטר האמריקאי אלכס אוריאקי (23, 2.06 מ'). אוריאקי סייע למכללת קונטיקט לזכות באליפות המכללות ב-2011 כשהעמיד ממוצעים של 9.9 נקודות ו-8.7 ריבאונדים למשחק, לפני שהועבר למכללת מיזורי (בה שיחק עם שחקן חולון הנוכחי, לורנס באוורס), בשורותיה קלע 11.2 נקודות והוריד 8.4 ריבאונדים למשחק. שחקן הפנים נבחר במקום ה-57 של הדראפט החולף על ידי פיניקס אך לא קיבל חוזה מובטח, נדד לצרפת וחתם בלימוז', אך שוחרר לאחרונה מסגנית המוליכה הצרפתית אחרי ארבעה משחקים בהם העמיד ממוצעים של 2.8 נקודות ו-1.8 ריבאונדים למשחק ב-6.8 דקות. מעמדו של ג'ראי גרנט מתערער בשל ההחתמה, אך לעת עתה הוא ממשיך בסגל של ליאור ליובין.

צפו בביצועיו של אלכס אוריאקי במכללות

חולון עצמה הצליחה להשיג הערב ניצחון, כאמור, כשגברה על ברק נתניה 65:66, אבל זה הושג רק לאחר ששחקנה של נתניה, קני בוינטון החטיא שתי זריקות עונשין מהקו, שנייה וחצי לסיום. מאמן חולון, ליאור ליובין נשם לרווחה בסיום ואמר: "היו לנו שתי עליות וירידות במשחק, בהתחלה ובסיום, ונצטרך לתקן את זה. זה טבעי שזה יקרה בתחילת העונה. אנחנו שמחים על הניצחון. נתניה עשו מהלכים גדולים, וכשאתה מקבל 4 שלשות ברבע אחד, אז זה משפיע. צריך לדעת לנצח משחקים כאלה".

בריאן אסברי נשאל האם הוא לא מרוצה מניצחון דחוק שכזה ואמר: "אתה צריך להיות שמח מכל ניצחון שמגיע, זה לא משנה איך הוא הגיע. אנחנו צריכים לתקן כמה דברים ולבוא טובים יותר למשחק הבא. אנחנו ונתניה איבדנו הרבה כדורים, אבל שיחקנו הגנה טובה, וזה סימן טוב. זה לא היה משהו מיוחד כי זה נתניה, בשבילי זה רק עוד ניצחון".

בנתניה היו מתוסכלים במיוחד מן הסתם מההחטאות של בוינטון בשניות הסיום, אך מאמן הקבוצה, רובי בלינקו סירב להאשים את השחקן: "כשאנחנו משחקים אני לא כועס על שחקן כזה או אחר. קני במו ידיו החזיר אותנו מפיגור 10 לאפשרות לניצחון. שחקן כדורסל זה לא מניית ביטוח כשעומדים על הקו, אבל אני מאוכזב מאחוזי העונשין של הקבוצה. אחוזי עונשין ממש נמוכים. הבעיה שלנו הייתה לא רק איבודי כדור אלא גם ריבאונד התקפה, היו להם 12 כאלה, וזה השפיע. הצלחנו להביא את סגנון המשחק למשחק עומד, והם הצליחו לברוח כשהם רצו. אסברי העניש אותנו בריבאונד ההתקפה".

מאמן ברק נתניה רובי בלינקו. ברני ארדוב
לא כועס על שחקן שהחזיר אותו למשחק. בלינקו/ברני ארדוב

דני פרנקו: "מוקדם לקבוע אם אנחנו הטובים בליגה"

האלופה, מכבי חיפה המשיכה הערב לדהור כשרשמה את ניצחונה השביעי ברציפות בכל המסגרות, אחרי שהביסה 72:87 את מכבי ראשון לציון. "הייתי מאוד לא רגוע לפני המשחק הזה", אמר מאמן החיפאים, דני פרנקו. "עברנו סדרת משחקים קשה בשבוע שעבר והתלבטתי כי חלק מהשחקנים רצו עוד יום חופש. אני מאוד שמח שניצחנו, זה סוג של מוקש מבחינתנו. עכשיו אנחנו נוסעים לטאלין למשחק קשה מאוד, גם הגדולות התקשו לנצח שם. זה משחק שחשוב לנו, כי אם אנחנו רוצים אחרי הרבה שנים שתהיה נציגות ישראלית בשלבים המתקדמים של היורוקאפ, אבל עדיין זה אתגר מבחינתנו".

כשנשאל אם קבוצתו היא הטובה בליגה כרגע, אמר פרנקו: "אחרי חמישה משחקים ששיחקנו בליגה לקבוע אם אנחנו הכי טובים זה מוקדם. אנחנו לא נתניה או אשקלון שפתחו עונות טוב, אלא קבוצה אחרת וקבוצה טובה וכמו כל קבוצה מורכבים מבני אדם. יהיו לנו משחקים פחות טובים, ומניח שנפסיד משחקים. החוכמה תהיה להתאושש מזה. אנחנו משחקים יפה ביחד, יש לנו פרגון בקבוצה, רוח של לחימה אבל עדיין מאוד מוקדם בעונה, ואנחנו יכולים להיות יותר טובים, אבל אני לא רוצה להיות חזיר. מוכן לשחק ככה ולנצח עד לסוף השנה".

מנגד, בראשון לציון עדיין אובדי עצות לגבי מצב הקבוצה. "באנו לשחק נגד קבוצה שהיא אתגר", אמר מאמן הקבוצה, מתן חרוש. "הסיפור של המשחק זה הסיפור שלנו תמיד: באיזושהי נקודה לקראת סוף המשחק רמת הכישרון גוברת על רמת הטקטיקה של שתי הקבוצות. אנחנו נופלים בריבאונד, בעיקר בריבאונד ההגנה. מה שקובע זה כמה התקפות יש לך במשחק ושמה אנחנו נופלים. ידענו שיהיו לנו נפילות במשחקים אבל צריך לתת הרבה מחמאות לדניאל איידן שנתן אנרגיות ולשון דאוסן. זה מה שיש כרגע, זה המקסימום שאנחנו מצליחים להוציא מעצמנו. זה לא מספיק טוב, ולא סתם אמרתי ששינויים ולהטמיע אותם זה לוקח זמן. יש לנו נקודות אור, אבל אין הרבה מה להגיד".

מאמן מכבי חיפה דני פרנקו. אדריאן הרבשטיין
"יש לנו פרגון בקבוצה, רוח של לחימה אבל עדיין מאוד מוקדם בעונה, ואנחנו יכולים להיות יותר טובים". פרנקו/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully