וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר צוברי: "שואף למדליית זהב בריו 2016"

הגולש קיבל 35 אלף שקל על זכייתו במדליית הכסף באליפות אירופה. ישראל תארח את אליפות העולם לנוער ב-2017

הנהלת הוועד האולימפי בישראל ערכה היום (ראשון) בישיבתה קבלת פנים מיוחדת לגולש שחר צוברי שזכה לפני מספר חודשים במדליית הכסף באליפות אירופה, והעניקה לו מענק בסך 35 אלף שקל מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, מנהל הספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. שחר צוברי המדורג כיום לקראת סיום 2013 במקום העשירי בעולם אמר: "הפנים שלי לריו 2016 ואינני מתבייש לומר שאני שואף לזכות שם במדליית הזהב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, הנהלת הוועד האולימפי דנה בישיבתה בנושא מעורבות המממשלה בספורט הישראלי. הדיון התקיים בעקבות מסיבת העיתונאים שקיים בשבוע שעבר אלכס גלעדי, חבר הנהלת הוועד האולימפי הבינלאומי והתגובות שנשמעו. חברי הנהלת הוועד האולימפי תמימי דעים כי תפקידו של הוועד האולימפי בישראל הוא לשמור על האוטונומיה והעצמאות המלאה של איגודי הספורט וכי יש להימנע ממעורבות היתר של ממשלת ישראל. הנהלת הוועד האולימפי בישראל הסמיכה את יושב הראש יגאל כרמי וצוות של ראשי איגודים לגבש דרכי פעולה להשגת המטרה.

מעיין רפיח גולש ישראלי. רויטרס
מעיין רפיח גולש ישראלי/רויטרס

השייט הישראלי הוכיח היום (ראשון) כי לזכייה במדליות יש משמעויות גדולות בהרבה מהמדליה עצמה. לאחר שישראל זכתה באירוח אליפות העולם לנוער בגלשני RSX האולימפיים בשנה הבאה בהרצליה, ובאירוח אליפות העולם לבוגרים בדגם ה-470 ב-2015 – תחרות שתהווה קווטה משמעותית למשחקים האולימפיים בריו שנה מאוחר יותר, זכתה הערב ישראל בקבלת אירוח אחת התחרויות היוקרתיות בעולם השייט – אליפות ISAF העולמית לנוער ב-2017. אליפות זו, הכוללת את הדגמים: RSX (גברים/נשים), לייזר (גברים), לייזר רדיאל (נשים), 420 (גברים/נשים) וקטאמארן (גברים/נשים), תתקיים בעכו. ישראל הגישה מועמדות לאירוח האליפות יחד עם מספר מדינות נוספות, כאשר בסיבוב ההצבעה האחרון גברה ישראל על פולין ופורטוגל. ההחלטה התקבלה בישיבת הנהלת התאחדות השייט הבינלאומית (ISAF) המתקיימת בעומן, בה מייצגים את ישראל חבר הנהלת האיגוד נינו שמואלי והשופט הבינלאומי צבי זיבלט ודורית שטילר.

אחד הגורמים המשפיעים ביותר על ההחלטה הייתה ההישג חסר התקדים של השייט הישראלי בזירה הבינלאומית השנה – 20 מדליות בינלאומיות של שייטי וגולשי ישראל בכל הדגמים:

לי קורזיץ – מדליית זהב באליפות העולם RSX
מעיין דוידוביץ' – מדליית ארד באליפות העולם RSX
שחר צוברי – מדליית כסף באליפות אירופה RSX
דן פרויליך / גל כהן – מדליית זהב באליפות אירופה לנוער ב-470
מדליית ארד באליפות העולם לנוער ב-470
הדר הלר – מדליית זהב באליפות אירופה לנוער RSX
מדליית כסף באליפות העולם לנוער RSX
מעין רפיח – מדליית כסף באליפות העולם RSX
יעל פז – מדליית ארד באליפות אירופה לנוער RSX
אופק אלימלך – מדליית זהב באליפות העולם לנוער בגלשני ביק טכנו 7.8
מדליית זהב באליפות אירופה לנוער בגלשני ביק טכנו 7.8
יואב כהן – מדליית זהב באליפות העולם לנוער בגלשני ביק טכנו 6.8
קטי ספיצ'קוב – מדליית זהב באליפות אירופה לנוער בגלשני ביק טכנו 6.8
מדליית כסף באליפות העולם לנוער בגלשני ביק טכנו 6.8
איתי כפרי – מדליית זהב באליפות אירופה לנוער בגלשני ביק טכנו 6.8
גיא סיטין – מדליית כסף באליפות אירופה לנוער בגלשני ביק טכנו 6.8
אדם צחר – מדליית ארד באליפות אירופה לנוער בגלשני ביק טכנו 6.8
ירדן איסק – מדליית ארד באליפות אירופה לנוער בגלשני ביק טכנו 6.8
שובל רביצקי – מדליית כסף באליפות אירופה לנוער בגלשני ביק טכנו 7.8
נוי דריהן – מדליית ארד באליפות אירופה לנוער בגלשני ביק טכנו 7.8

למשמע ההודעה שהגיעה מחבר הנהלת איגוד השייט, נינו שמואל, אמר יו"ר איגוד השייט גילי אמיר: "זו התרגשות עצומה ומשולשת. זה מסוג הערבים שהכול נראה בהם מושלם. גולש נוסף, שחר, מקבל מלגה על מדליה בינלאומית, קבלת הכרה מהתאחדות השייט הבינלאומית על ההישגים חסרי התקדים של שייטי וגולשי ישראל בכל הגילאים, וקבלת אירוח אחת האליפויות הכי יוקרתיות הקיימות בעולם השייט. גם לתגובות ששמעו בהתאחדות הבינלאומית מהמשקיפים הבינלאומיים על אופן האירוח של שתי התחרויות הבינלאומיות שאירחנו השנה – אליפות העולם בסירות מדגם 1 מטר מונחות רדיו ואליפות אירופה לנוער בגלשני ביק טכנו הייתה השפעה מכרעת על מתן האירוח ב-2017. זהו יום מרגש עבור הספורט הישראלי בכלל והשייט בפרט".

  • עוד באותו נושא:
  • שחר צוברי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully