וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזה: "מכבי פתח תקוה יכולה לגרום צרות לכל קבוצה"

מאמן מכבי תל אביב דרוך לקראת המלאבסים (ב', 20:00, ספ' 1). ייני: "אנו טובים גם בחוץ". טל בן חיים צפוי לפתוח בחוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* זה יהיה המשחק ה-120 בין הקבוצות. עד עכשיו, ב-119 משחקים: 30:55 למכבי תל אביב בניצחונות, עוד 34 תיקו.

* כשמכבי תל אביב מארחת: 11:33 לטובתה בניצחונות, עוד 17 תוצאות תיקו.

* מכבי פתח תקוה לא ניצחה את מכבי תל אביב בחוץ מאז מרץ 2006. אז היא עשתה את זה בגדול, עם שערים של עומר גולן, סלים טועמה ופטריק סופו.

* זה יהיה הביקור השלישי של מכבי פתח תקוה בבלומפילד ב-9 המשחקים הראשונים של העונה. יש לה הפסד (להפועל ת"א) וניצחון (על בני יהודה). מאזן שערים: 5:5.

* מכבי תל אביב אחרי הפסד חוץ? נחזור בבקשה לינואר 2013, אז זה קרה לאחרונה. מכבי הפסידה 1:0 באשדוד ושבוע לאחר מכן אירחה קבוצת תחתית (הפועל עכו). כמה נגמר? 0:4.

* משה סיני אימן 12 פעמים נגד מכבי תל אביב וניצח 3 פעמים (מהן פעמיים בחוץ). יש לו עוד 4 תיקו ו-5 הפסדים.

* שי שטרית שפט את מכבי תל אביב בבית 8 פעמים, והיא כבשה במשחקים האלה רק 9 שערים (ספגה 3).

* פדרו גלבאן כבש שש פעמים נגד מכבי תל אביב – רק מול אשדוד ומכבי נתניה יש לו יותר (8).

לאתר דריבליסט

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
ההיסטוריה מלמדת שהם חוזרים חדים אחרי הפסד/ברני ארדוב

מפתחות והכנות

מכבי תל אביב:

אחרי שאיבדה אמש (שבת) את המקום הראשון בטבלה, מכבי תל אביב נחושה להסתער עליו. הצהובים שנכנעו בשבוע שעבר להפועל באר שבע וראו אתמול את הדרומיים מחליפים אותם זמנית בפסגת הטבלה עם 0:4 מרשים בסכנין, יקוו לשחזר מול מכבי פתח תקוה (שני, 20:00, ספורט 1) את היכולת שהציגו בניצחון המשכנע 2:4 על פרנקפורט ביום חמישי בליגה האירופית.

מכבי תל אביב ערכה מסיבת עיתונאים לקראת המשחק, ומאמנה פאולו סוזה התייחס בפתח דבריו לניצחון הגדול על פרנקפורט בליגה האירופית: "זה תמיד נהדר לנצח, במיוחד שזה נגד קבוצה טובה כמו פרנקפורט. במפעלים אירופאים חשוב מאוד שהכדורגל הישראלי יצליח, ואנחנו רוצים ליהנות כמה שיותר מהתוצאה שהשגנו. אנחנו גאים במשחק ובתוצאה הזה, זה היה פנטסטי עבור האוהדים".

סוזה התייחס ליריבה מכבי פתח תקוה: "היו להם בעיות במבחן התוצאה, אבל הם יכולים לגרום להרבה צרות לכל קבוצה. אנחנו צריכים ליצור הרבה מצבי הבקעה ולנצח את המשחק".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מאמן מכבי תל אביב פאולו סוזה. ברני ארדוב
רוצה לחזור לפסגה. פאולו סוזה/ברני ארדוב

הקפטן שרן ייני הוסיף: "הניצחון היה גדול, היינו ביכולת טובה וזה דבר מאוד חשוב לקבוצה, כי רצינו להוכיח שאנחנו ראויים למעמד הזה. אנחנו רוצים להמשיך כמה שיותר בליגה האירופית. אנחנו לפי דעתי טובים גם במשחקי חוץ, אבל אנחנו מרגישים יותר בנוח בבית, אני לא רואה בעייתיות במשחקי החוץ. אנחנו מתכוננים למשחק, מכבי פתח תקוה קבוצה טובה ואנחנו יודעים עליהם הרבה".

לגבי העומס אמר ייני: "אני מרגיש מצוין, אנחנו עובדים מאוד נכון לגבי צרכים פיזיולוגיים. אנחנו מוכנים מבחינה פסיכולוגית. שום דבר לא נפגע בצורה מיוחדת בהכנה שלנו למשחק הזה".

הקבוצה ערכה את האימון המסכם כאשר סוזה יחסר את דור מיכה שטרם החלים לחלוטין. המגן יואב זיו שוב לא בסגל והתחושה בקרב חבריו שכבר לא מדובר בהחלטה מקצועית. סוזה צפוי לעשות כהרגלו מספר שינויים לעומת ההרכב שניצח את פרנקפורט בחמישי כאשר מאנה ועומרי בן הרוש מתמודדים על עמדת המגן השמאלי, מהראן ראדי וגל אלברמן מועמדים לשוב להרכב הפותח וגם טל בן חיים צפוי לפתוח בחוד.

שרן ייני קפטן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"אנחנו טובים גם בחוץ". ייני/קובי אליהו

מכבי פתח תקוה:

משה סיני נאלץ להתמודד בסוף השבוע עם מעבר ממגרש אימונים אחד לאחר. ביום שישי הגיעה הקבוצה לאימון בוקר במגרש של עמישב, אבל המאמן פסל את המגרש בשל התנאים מסביב והחליט לחזור לעיר כדי להתאמן על דשא סינטטי. בשבת הקבוצה חזרה למגרש בעמישב, למרות שהתנאים בו לא השתנו, וגם היום היא ערכה שם את האימון המסכם שלה.

סיני התנחם בעיקר בכך שהוא עדיין מעל הקו האדום. במועדון דיברו בשבועיים האחרונים על אפשרות להחליף מאמן, אבל הודו כי ההחלטה בעניין קשורה יותר בניהול המשחק של סיני, מאשר בתוצאות. תבוסה נגד מכבי תל אביב שוב תערער את מעמדו, אבל במועדון החליטו לא להתייחס לעניין הזה עד סיום המשחק. סיני החליט כי השוער צחי גיגי, איתו ספגה הקבוצה שער אחד בשני המחזורים האחרונים, ימשיך בין הקורות. ניצן דמארי ומרואן קבהא ייעדרו.

דני פרדה אמור להיות מודח מההרכב וסרט הקפטן יחזור לגולן, שאמור לפתוח כבלם (כפי שעשה לא מעט אצל סיני) לצדו של איבן הרצג, ובכך לאפשר לרועי דיין להמשיך ב-11. סיני שוב לא תרגל בהרכב את הקשר האחורי זיטו, שאכזב אותו, והוא בחר לתרגל שוב את גידי קניוק וחגי גולדנברג. גם דיא סבע לא יפתח בהרכב ומי שיפתח בכנף יהיה לידור כהן הצעיר, ששותף העונה במשחק אחד בלבד כמחליף, וזאת תהיה הופעת הבכורה שלו בהרכב. סיני טוען כי השחקן יעיל יותר כמחליף ומעדיף לעלות במערך הגנתי יותר במרכז השדה. גם עמנואל אוגודה יפתח על הספסל. בניגוד לשבוע שעבר, סיני ערך אתמול אסיפת וידאו והתמקד בקבוצה שלו. המאמן הקרין בעיקר טעויות בחלק האחורי ואמר: "כשאנחנו לא מרוכזים מספיק, אנחנו משלמים ביוקר".

צחי גיגי שוער מכבי פתח תקוה. מגד גוזני
מקבל אשראי מסיני. גיגי/מגד גוזני

יעמדו למבחן

מכבי תל אביב: חואן פאבלו

השוער הספרדי ספג שישה שערים בשלושת משחקיה האחרונים של הקבוצה, נגד סכנין ובאר שבע בליגה ומול פרנקפורט ביום חמישי בליגה האירופית. פאבלו פתח את העונה בצורה טובה מאוד, אך משהו לא טוב עובר עליו בשבועות האחרונים וניכר עליו שהשערים שספג, גרמו לו לתחושת חוסר בטחון וזה משרה על ההגנה הצהובה, שהיתה יציבה ובלתי חדירה מתחילת העונה. אין ספק שפאבלו שוער טוב, אך כדי שמכבי תל אביב תימנע מפנצ'ר סנסציוני נגד מכבי פתח תקוה, בקבוצה מקווים שיחזור לכושר שהציג עד למשחק החוץ בבאר שבע. נכון שמולו תעמוד אחת ההתקפות הכי חלשות בליגת העל, אבל גם זה עשוי להיות מוקש אם השוער לא יחזור לעצמו.

מכבי פתח תקוה: עומר גולן

עם ממוצע של כמעט 12 שערים לעונה מאז שחזר לישראל, משה סיני בוחר להחזיר את הקפטן שלו לעמדת הבלם, מתוך אמונה שהמהירות והאחריות שהוא יגלה כלפי הקבוצה עדיפה על היציבות היחסית שמגלה ג'וקיץ' בשני המחזורים האחרונים. לא ברור כמה זה תורם לביטחון העצמי של הבלם, אבל זה כבר עניין אחר. הדבר המעניין הוא כיצד הקפטן שלו ישתלט על הטכניקה של פריצה, המהירות של יצחקי והתחכום של זהבי עם הגנה צעירה יחסית שכוללת שני מגנים בגיל הנוער. מול הקבוצה הכי מוכשרת בישראל, גולן יהיה איש המשחק אם הקבוצה שלו לא תספוג במשחק הזה.

עומר גולן שחקן מכבי פתח תקוה כובש לפני לנדרי מולמו שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
שוב חוזר למרכז ההגנה כדי לסייע לקבוצתו. עומר גולן/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

מכבי תל אביב: חואן פאבלו, שרן ייני, קרלוס ייני, איתן טיבי (ריף פרץ), מאנה (עומרי בן הרוש), גל אלברמן, מהראן ראדי, ערן זהבי, גאל מרגוליס, ברק יצחקי (מונס דאבור), טל בן חיים.

מכבי פתח תקוה: צחי גיגי; דור אלו, איבן הרצג, עומר גולן, שמוליק מלול; גידי קניוק, חגי גולדנברג, לידור כהן, אלרואי כהן, פדרו גלבאן; רועי דיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully