וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המספרים שמעודדים את רוג'ר פדרר לפני המפגש מול נדאל

השוויצרי מול יריבו הנצחי בחצי גמר טורניר גמר הסבב (16:00, ספ' 2). מה אומר המאזן ביניהם בטורניר ולמה אנגליה תחגוג?

רוג'ר פדרר הוסיף אתמול (שבת) עוד ניצחון מרשים לרזומה, כשגבר על חואן מרטין דל פוטרו והעפיל לחצי גמר טורניר הסבב בלונדון. פדרר פיגר בפתיחת כל שלוש המערכות, אבל הצליח לחזור שוב ושוב מפיגור, בדרך לניצחון 6:4, 6:7, 5:7, שמוכיח שבגיל 32 עדיין אסור להספיד את השווייצרי הוותיק.

זו הפעם ה-11 מתוך 12 הופעות שלו בטורניר שפדרר מעפיל לחצי הגמר, באליפות שמאגדת את שמונת הטניסאים הטובים בעולם. פדרר, שמחזיק במספר שיא של 17 זכיות בטורנירי גרנד סלאם, שואף להשוות את השיא של איוון לנדל - שבע זכיות בטורניר גמר הסבב, אבל יודע שזה לא יהיה קל.

בחצי הגמר מחכה לו רפאל נדאל (16:00, ספורט 2), המדורג ראשון בעולם, שמחזיק מולו במאזן 10:21. עם זאת, פדרר במאזן 0:4 מול רפא במשחקים באולמות סגורים על משטחים קשים, כולם במסגרת טורניר גמר הסבב, ומאזנו באותם משחקים הוא 1:8 במערכות.

רוג'ר פדרר עם רפאל נדאל. רויטרס
שוב ראש בראש. פדרר ונדאל/רויטרס

הנה עוד כמה מספרים מהיריבות הכי גדולה בענף:

* נדאל מחפש גמר מספר 11 ב-2013, שנה נהדרת עבורו בה הוא מחזיק במאזן 6:74 עד כה.

* פדרר הוא כבר מלך הניצחונות בכל הזמנים בטורניר סוף השנה עם 44, כולל שש זכיות בטורניר.

* פדרר הוא השחקן המבוגר ביותר שמגיע לחצי גמר הטורניר מאז אנדרה אגאסי, שהפסיד לפדרר עצמו בגיל 33 ב-2003.

* נדאל מוביל במפגשים הישירים בין השניים גם במשחקים על המשטחים הקשים (6:7), וכמובן על החימר (2:13), בעוד שפדרר מוביל על דשא (1:2).

* אנגליה משתווה לארצות הברית כמדינה שאירחה הכי הרבה מפגשים בין פדרר לנדאל עם שבעה. עוד ברשימה: צרפת (5), מונאקו (3), ספרד (3), אוסטרליה (2), סין (2), גרמניה (2), איטליה (2) וערב הסעודית (1).

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי חוגג. רויטרס
מה שבטוח, הקהל איתו. פדרר/רויטרס

"יותר כעסתי על עצמי, מאשר חששתי שזה עשוי להיגמר", אמר פדרר על הפיגור אליו נקלע מול דל פוטרו, "זה היה אחד מהרגעים האלה, כי נאבקתי כדי לחזור כל המשחק, במערכה הראשונה והשנייה, ואז זה שוב קרה, אבל כשהשוויתי, יכולתי לשחק יותר בחופשיות. הייתה לי סיומת מצוינת, זה ניצחון משמח מאוד".

"אנחנו מכירים אחד את השני טוב מאוד", אמר פדרר לקראת המפגש מול נדאל, "הוא יודע בדיוק מה עליו לעשות, וגם אני הולך לנסות לעשות את מה שאני צריך כדי לנצח. מקווה שהמאץ' אפ יילך לטובתי. אם לא, הוא ראוי לזה. הייתה לו עונה נפלאה".

ואכן, נדאל הבטיח השבוע את המקום הראשון בסיום העונה, עונה שהתחיל אותה עם חששות כבדים בנוגע לעתידו, וכללה טניס אדיר וזכייה בשני טורנירי גרנד סלאם. פדרר, מנגד, זכה העונה רק בטורניר אחד (האלה), והבטיח את השתתפותו בטורניר היוקרתי בלונדון רק לאחרונה.

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל בטורניר גמר הסבב בלונדון. רויטרס
יהיה קשה, יהיה מעניין. נדאל/רויטרס

"המטרה היא תמיד לזכות בכל טורניר שאני משתתף בו, אבל אני חושב שבחודשים האחרונים נהייתי קצת יותר מציאותי", אומר פדרר, "לפעמים הרגשתי שרק לעלות כמה סיבובים זה חיובי מבחינתי".

ועכשיו, למרות הירידה ביכולת, למרות הרגליים העייפות, למרות זמן המנוחה הקצר, פדרר עדיין מאמין. "אני חייב לעלות עם הגישה הנכונה, לתת עוד מאמץ אחד", אומר פדרר, שנהנה מתמיכה נלהבת של הקהל באלוף שמעבר לשיאו, "אולי אשחק עם קצת פחות לחץ מאשר במשחקים הקודמים שלי מולו. אני מרגיש שאני צריך להסתכל על המשחק כאילו אני אנדרדוג בגלל הנסיבות, בגלל השנה שעברה עליי, בגלל השנה שעברה עליו. אולי זה יגרום לי להכות חופשי בכדור, ויעזור לי לנצח אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully