וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייזר סוזה: שלום תקווה על המנצח הגדול של הערב

8.11.2013 / 0:08

זהבי היה נפלא, יצחקי הביא את הברק וכל שחקני מכבי תל אביב שטפו את הדשא ואת פרנקפורט. אבל מעל כולם היה פאולו סוזה, עם שיטה שהפילה את הגרמנים מהרגליים. שלום תקווה מסכם את אחת התצוגות הישראליות המוחצות של השנים האחרונות

צילום ועריכה: קובי אליהו

יכולנו לראות היום עד כמה עומק, דרך וחזון יש למכבי תל אביב. הקבוצה התפנתה מהמאבקים בליגה, וכבר מן הרגע הראשון נראתה מאורגנת, לוחצת חזק בכל חלק המגרש, וגרמה לגרמנים לבעוט לשער לראשונה רק בדקה ה-25. את השליטה והלחץ שהפעילה מכבי על פרנקפורט, הצהובים ידעו יפה גם לתרגם לשערים.

הגרמנים היו מופתעים מרמת הביצועים של שחקני מכבי תל אביב, ואפשר בהחלט לומר שהרבה זמן לא חווינו תצוגת כדורגל מושלמת מקבוצה ישראלית במסגרת אירופית. המחצית הראשונה היתה כולה של הצהובים, ומכבי ירדה להפסקה שקטה לאור ההתפתחויות.

עם יתרון של שלושה שערים, מכבי תל אביב שינתה את סגנונה, החלה את המחצית רגועה יותר, שקטה יותר, נסוגה טיפה לאחור ופשוט נתנה לגרמנים את השליטה במשחק. פרנקפורט, שלא היה לה יותר מדי מה להפסיד, החלה להגיב ולצאת להתקפות, ומכבי נתנה לה לחזור למשחק. היה נכון יותר, לפחות ב-15-20 הדקות הראשונות של המחצית השנייה, להפעיל את אותו הלחץ של המחצית הראשונה. מכבי יודעת, יכולה ובעלת הכוחות הפיזיים לעשות זאת. במחצית השנייה חשוב מאוד לשתק את היריבה, ודבר זה היה עוזר לצהובים לסיים את המשחק בצורה טובה יותר. במקום זאת, מכבי סיבכה את עצמה. אבל למרות שני השערים שספגה ידעה לעמוד מול הלחץ הזה, ואף הצליחה לסיים את המשחק עם הטעם הטוב שבו החלה אותו.

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי. ברני ארדוב
הפאננקה של זהבי. מהתצוגות המרשימות שנראו כאן/ברני ארדוב

הרבה זמן לא ראינו תצוגת כדורגל משחקן ישראלי ברמות האלה. ערן זהבי נתן את אחד המשחקים הגדולים שלו. לא רק שכבש שערים אלא פשוט סחף את חבריו, ניהל את המשחק, היה אחראי כמעט לכול המהלכים ההתקפיים והמסוכנים של קבוצתו. הוא היה פשוט מבריק היום.

לצד העבודה הקשה והפיזית שמשקיעים שחקני מכבי תל אביב, היה נעים לראות בתוך כל זה שחקן עם יכולת טכנית וירטואוזית כמו ברק יצחקי. גם במכונה משומנת כזו, תחת דרישה של מאמן לעבודה קשה, עדיין יש מקום לשחקנים יצירתיים ואין ספק שברק היה שותף לברק של מכבי תל אביב הערב.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן מכבי תל אביב, ברק יצחקי. ברני ארדוב
סיפק את הברק/ברני ארדוב

אבל עם כל הסופרלטיבים לשחקנים, ובהחלט מגיע להם, המנצח שלי היום הוא פאולו סוזה. לא בהרבה משחקים אנחנו יכולים לראות את ההשפעה של מאמן. בדרך כלל המבצעים הם השחקנים, אבל סוזה הכין את שחקניו ועזר להם להציג ולבטא את יכולתם.

הפורטוגלי העמיד את זהבי ויצחקי, כביכול כשחקני כנף. הוא נתן להם את התמיכה ההגנתית, שחרר אותם מהפעולות ההגנתיות על הקווים וסיפק להם את התמיכה מאחור. סוזה הציב את בן הרוש ואת ייני כבלם-מגן בסגירה ההגנתית, נתן לזהבי את הספייס להיכנס פנימה ויכולנו לראות היום את זהבי מגיע מהקו, חודר ומבלבל בעצם כניסתו את מגני פרנקפורט. את אותו חופש שקיבל זהבי מכנף שמאל קיבל גם יצחקי והגנת פרנקפורט פשוט לא ידעה להתמודד עם הכניסות האלו פנימה.

וכשיש לזהבי ויצחקי חופש בחלק ההתקפי, יש להם את כל התכונות להציג יכולת כזו. המערך הזה בהחלט תרם לשליטה של מכבי תל אביב במגרש. בעצם סגירת הקווים על ידי ייני, בן הרוש, טיבי ואלטמן, סוזה לא רק נתן את חופש הפעולה לשחקנים שלו בהתקפה אלא ראה ולמד עד כמה מכבי תל אביב במשחק הקודם בפרנקפורט היתה דלילה וחדירה.

יכולנו לראות היום את המענה שהציב סוזה לגרמנים. נכון שהשחקנים הם אלה שביצעו את המשימות, הם אלה שהיו אחראים על המהלכים המרהיבים שראינו, אבל המנצח שלי הוא סוזה.

"אחד הניצחונות הכי גדולים של מכבי תל אביב"

2:4 מוחץ למכבי תל אביב על פרנקפורט

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב חוגג שער עם השחקנים. רויטרס
המנצח האמיתי. סוזה מקבל שחקנים לידיים/רויטרס
מאמן מכבי תל אביב, פאולו סוזה. ברני ארדוב
נוקקאוט. סוזה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully