וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר הסבב: נדאל ניצח את ואוורינקה ועלה לחצי הגמר

הספרדי גבר על השוויצרי 6:7, 6:7 בתום מאבק, העפיל שלב והבטיח את המקום הראשון השנה בסבב. ברדיך גבר על פרר

טורניר גמר הסבב הנערך בלונדון צובר תאוצה, והיום (רביעי) שיחק המדורג 1 בעולם רפאל נדאל את משחקו השני במסגרת בית א', כשהתמודד נגד השוויצרי סטניסלס ואוורינקה וגבר עליו בתום מותחן אדיר, שכלל שני שוברי שוויון, בתוצאה 6:7 (5:7), 6:7 (6:8). הניצחון, שהושג אחרי מאבק של 2:15 שעות, הבטיח לרפאל נדאל את המקום הראשון בסבב ה-ATP השנה, וכן מקום בחצי גמר טורניר גמר הסבב. בהמשך הערב תומאש ברדיך רשם ניצחון בכורה בטורניר כשגבר 4:6, 4:6 על דויד פרר, והנחיל לו הפסד שני בלונדון. הספרדי הנמרץ עדיין לא ניצח באף מערכה וההפסד סיים את דרכו בטורניר, כשמשחקו הבא נגד ואוורינקה יהיה לפרוטוקול בלבד מבחינתו.

טבלת בית א':

1. רפאל נדאל, 0:4 במערכות, 2 נקודות
2. תומאש ברדיך, 2:3 במערכות, נקודה אחת
3. סטניסלס ואוורינקה, 3:2 במערכות, נקודה אחת
4. דויד פרר, 4:0 במערכות, 0 נקודות

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
כמה שיותר קשה, ככה זה יותר מתוק. נדאל/רויטרס

זה היה המפגש הרביעי השנה בין רפאל נדאל וסטניסלס ואוורינקה, והספרדי ניצח בכולם. השניים שמרו על ההגשות, אולם במשחקון החמישי העניש נדאל את יריבו, שהתקשה להכניס את ההגשות הראשונות, השיג שתי אפשרויות שבירה, וניצל את השנייה בזכות טעות כפולה של השוויצרי בדרך לשבירה ויתרון 2:3. בממשחקון העשירי נדאל הגיש למערכה אולם ואוורינקה התעלה ברגע הנכון והשתמש בחבטות גב היד הידועות והמעולות שלו כדי לשבור ל-5:5. השניים המשיכו להתכתש, עד לשובר שוויון. במצב של 5:5 ואוורינקה שלח כף יד ארוכה מדי, שאפשרה לנדאל לשבור ולנצח 5:7 בשובר השוויון ולהשלים 6:7 במערכה הראשונה, שארכה שעה ושתי דקות.

במשחקון הרביעי של המערכה השנייה נדאל טיפס לשתי אפשרויות שבירה, ואוורינקה שלח חבטת כף יד לא מדויקת שברחה לו החוצה והשור ממאיורקה שבר ל-1:3. במשחקון הבא ואוורינקה השיג אפשרות שבירה, אבל נדאל נחלץ בדרך ל-1:4. במשחקון השביעי ואוורינקה סוף סוף הצליח לשבור את נדאל בזכות משחק מדויק מהקו האחורי והמשיך ל-4:4. נדאל היה מתוסכל בשלב הזה, התקשה בהגשות אבל הצליח לעלות ל-4:5. ואוורינקה המשיך לספק טניס התקפי, אבל נדאל הפתיע בגיחות קדימה ועלה ל-5:6 אחרי כף יד עוצמתית. ואוורינקה שמר על ההגשות השווה ל-6:6 והשניים הלכו לשובר שוויון שני במשחק, לשמחתם של אלפי הצופים ביציעי ה-O2 בלונדון.

הטניסאי השוויצרי סטניסלס ואוורינקה. רויטרס
יכול להיות מרוצה מהטניס שהציג, פחות מהתוצאה שהשיג. ואוורינקה/רויטרס

השור ממאיורקה השיג מיני-ברייק ראשון ועלה ל-0:3, ואוורינקה שלח גב יד לאורך הקו וצימק ל-3:1 שהעניק לו ביטחון ובזכות חבטות כף יד אדירות מהקו האחורי הוא השווה ל-4:4 והמשיך ל-4:5. השוויצרי הגיש ויכול היה לפתוח יתרון, אבל כף יד לא מדויקת מצדו אפשרה לנדאל לחזור ל-5:5. ואוורינקה טיפס ל-5:6 ואפשרות לנקודת מערכה, אבל נדאל שמר על ריכוז, והשווה ל-6:6. ואוורינקה לא הסתיר את תסכולו, שלח בהמשך חבטת החזרה לרשת, ובהמשך כשהגיש שלח עוד כף יד לרשת וראה את נדאל חוגג 6:8 בשובר השוויון, 6:7 במערכה השנייה וניצחון קשה אבל חלק במערכות, אשר הבטיח לו מקום בחצי גמר הטורניר.

הטניסאי הצ'כי תומאש ברדיך. רויטרס
שבר בעיתוי מנצח. ברדיך/רויטרס

דויד פרר ניצח בשבעה מעשרת משחקיו הקודמים מול תומאש ברדיך, אבל במפגש הזה הייתה ידו של הצ'כי על העליונה כשגבר על יריבו 4:6, 4:6. כהרגלו, דויד פרר נע מצוין על המשטח ב-O2 אבל לא מצא שום פתרון לסרבים החזקים של ברדיך. במשחקון התשיעי הצ'כי השיג שתי אפשרויות שבירה וניצל אחת מהן בעזרת וולי ליד הרשת ועלה ל-4:5. במשחקון הבא ברדיך לא מעד והשלים 4:6 לזכותו במערכה הראשונה.

ברדיך השיג שתי אפשרויות שבירה במשחקון הראשון של המערכה השנייה, אבל פרר נלחם ונחלץ מהבור. פרר שיפר את ההגשות שלו, ברדיך הפתיע מדי פעם בגיחות לרשת והשניים לא הצליחו להגיע לאפשרות שבירה עד למשחקון התשיעי בו ברדיך השיג שלוש אפשרויות שבירה וניצל אחת מהן כדי לעלות ל-4:5 בעיתוי מצוין. הצ'כי הגיש מצוין במשחקון הבא, השלים 4:6 במערכה ורשם ניצחון בכורה בטורניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully