וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר הסבב: דג'וקוביץ' ניצח את פדרר, נדאל את פרר

אחרי שגבר עליו בפריז, נולה שוב ניצח את השוויצרי, כשרשם 4:6, 7:6, 2:6 במשחקם הראשון בלונדון. נדאל ניצח את פרר

אחרי הניצחונות אתמול של סנטיסלס ואוורינקה וחואן מרטין דל פוטרו, טורניר גמר הסבב בלונדון נמשך הערב (שלישי) עם משחק מסקרן בבית א', בו גבר המדורג ראשון רפאל נדאל על דויד פרר (3 בעולם) 3:6 ו-2:6 בדרבי ספרדי שהיה חד צדדי מהצפוי ובו שלט נדאל באופן פשוט מוחלט. נדאל השתווה בראש הבית לסנטיסלס ואוורינקה, שניצח כאמור אתמול את תומאס ברדיך.

ההתמודדות בבית ב' בין אלוף 2012 נובאק דג'וקוביץ' לשיאן הזכיות בטורניר רוג'ר פדרר, שהחזיק שש פעמים בעבר בתואר, סגרה את משחקי היום. השניים נפגשו ביום שבת בחצי גמר פריס, בו ניצח הסרבי בשלוש מערכות והמשיך לזכייה בטורניר, וגם הפעם דג'וקוביץ' ניצח את השוויצרי בשלוש מערכות עם 4:6, 7:6, 2:6 בתוך 2:24 שעות.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. AP
פדרר שוב בא לו טוב. דג'וקוביץ'/AP

השניים שמרו על ההגשות בתחילת המערכה הראשונה, כשדג'וקוביץ' סיפק חבטות גב יד נהדרות, ולא ממש התקשה במשחקוני ההגשה שלו, אולם פדרר הגיש מצוין בששת המשחקונים הראשונים (73% הצלחה בסרב הראשון). בעיתוי מושלם מבחינתו דג'קוביץ' ניצל אחת משתי אפשרויות השבירה שעמדו לזכותו במשחקון העשירי, שבר את השוויצרי, וניצח 4:6 במערכה הראשונה.

נולה פתח טוב את המערכה השנייה וכבר במשחקון השני הגיע לשתי אפשרויות שבירה, אבל פדרר נחלץ בקור רוח מהבור. במשחקון החמישי פדרר שבר את הסרבי, שסיפק כמה חבטות גב יד רעות, ובעזרת חבטות כף יד מדויקות הצליח לשבור ולעלות ל-2:3. דג'וקוביץ' הגיב מיד, ושבר במשחקון השישי ל-3:3, אבל אז שוב שלח חבטות גב יד ארוכות מדי, נכנע לפדרר, ששבר ל-3:4 והמשיך ל-4:5. במשחקון העשירי לפדרר הייתה אפשרות לנקודת מערכה, אבל דג'וקוביץ' התעלה, השיג שתי אפשרויות שבירה, ניצל אחת מהן והשווה ל-5:5. המשחקון הבא הפך לקרב גדול. דג'וקוביץ' הגיש, פדרר השיג אפשרות שבירה, אבל נולה עמד באתגר, ועלה ל-5:6. פדרר שמר על ההגשה והשניים הלכו לשובר שוויון. פדרר השיג מיני-ברייק ועלה ל-0:1, דג'וקוביץ' שבר ל-1:1, ובהמשך פדרר שוב שבר ל-2:3 והמשיך -2:5. בשלב הזה דג'וקוביץ' הרים ידיים, פדרר שבר שוב, ניצח 2:7 בשובר השוויון, השלים 6:7 במערכה שארכה 1:11 שעות, ושלח את השניים למערכה שלישית ומכרעת.

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. AP
שוב יצא מאוכזב מהמפגש עם נולה. פדרר/AP

דג'וקוביץ' פתח מצוין את המערכה השלישית, הריץ את פדרר מצד לצד ושבר את השוויצרי בדרך ל-0:2. השניים המשיכו לספק טניס לא איכותי במיוחד, אבל את דג'וקוביץ' זה לא ממש עניין. המשחקון החמישי היה קרב על המערכה כולה. פדרר נלחם, אבל דג'וקוביץ' סיפק כף יד מתוחכמת שהעניקה לו שתי אפשרויות שבירה. פדרר נאחז במשחקון אחרי ראלי לא קל, אבל לאחר מכן שלח חבטת כף יד לא מדויקת ודג'וקוביץ' עלה ל-1:4. מכאן זה כבר היה עניין של זמן. דג'וקוביץ' השלים ניצחון 2:6 במערכה השלישית בתוך 35 דקות, ורשם ניצחון במשחק הבכורה שלו בגמר הסבב השנה, תוך שצימק את מאזנו מול פדרר ל-16:15.

רפאל נדאל. Clive Brunskill, אורי לנץ
בכושר שיא. רפאל נדאל/אורי לנץ, Clive Brunskill

המדורג ראשון רפאל נדאל החל מצוין את משחקו מול דויד פרר, ושבר אותו כבר במשחקון הראשון של המערכה הראשונה, אך זה הגיב מיד עם שבירה משלו. במשחקון החמישי הצליח נדאל להשיג שבירה נוספת, לעלות ליתרון 2:3 ולשמור על ההגשות שלו בדרך לניצחון 3:6 במערכה הראשונה.

נדאל פתח בצורה נהדרת גם את המערכה השניה והשיג שבירה כבר במשחקון השני כדי לעלות ליתרון 0:3 מהיר מאוד. פרר ניסה להגיב אך שוב נשבר בשובר שוויון של המשחקון הרביעי ונקלע לפיגור 4:0. פרר הצליח לשמור על ההגשה שלו במשחקון השישי והשיג שבירה מפתיעה לאחר מכן כדי לצמק ל-5:2, אך נדאל שוב שבר, ניצח 2:6 ו-0:2 במשחק כולו שארך כשעה ורבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully