וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בליגת העל: גלבוע/גליל בכוננות ספיגה

3.11.2013 / 20:01

הקבוצה של דרוקר תארח את מכבי ת"א שמגיעה אחרי ההפסד לנס ציונה. ירושלים מארחת את חולון, אילת את מכבי חיפה

המחזור החמישי בליגת העל, שנפתח עם הניצחון אמש (שבת) של עירוני נס ציונה על הפועל תל אביב, יימשך מחר עם ארבעה משחקים. במוקד המחזור יעמוד המפגש בין הפועל ירושלים המתאוששת להפועל חולון המפתיעה במלחה. מכבי תל אביב, עם שני הפסדי ליגה בשלושה מחזורים, תתארח בגן נר אצל גלבוע/גליל שמחזיקה במאזן דומה. מכבי חיפה תציג את דגל האליפות שלה מהעונה שעברה, כשתפגוש למפגש צמרת מרתק את הפועל אילת. במשחק תחתית תארח ברק נתניה את מכבי ראשון לציון עם הזר החדש ואנדר בלו.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. יוסי ציפקיס
יחזרו לעצמם גם בליגה? בלאט/יוסי ציפקיס

הפועל גלבוע/גליל - מכבי תל אביב (18:40, ערוץ 1)

שני הפסדים בשלושה משחקים הובילו את גלבוע/גליל לבצע חיזוק ראשון בסגל כששרון דרוקר צירף את דשון סימס, פורוורד שיכול לשחק גם בעמדת הסנטר, ששיחק בעונה שעברה בליגה הלבנונית. הופעת הבכורה של סימס תהיה רק במשחק הליגה הבא. מי שעשוי לשלם את המחיר הוא דראגו פשאליץ' הסרבי שאכזב מאז הגעתו, אך בשלב זה נראה כי הפורוורד יקבל הזדמנות נוספת. בקבוצה יודעים כי הסיכוי לנצח את מכבי תל אביב, בייחוד לאור היכולת שלה נגד קובאן וההפסדים בליגה בחוץ לנס ציונה וחולון, אינם גבוהים, אך יבואו במטרה לנסות לרשום עוד סנסציה העונה.

שני הפסדים בשלושה משחקים הובילו את מכבי תל אביב בפתיחת העונה לתחתית הטבלה, אך במועדון מאמינים כי הניצחון ביום שישי במסגרת היורוליג יסמן חזרה מסוימת לתלם. במכבי לא אהבו את הביקורת שהופנתה מצד כלי התקשורת על אי שיתוף השחקנים הישראלים במשחק בקובאן, והמאמן דיוויד בלאט אף עזב את הראיון בשדה התעופה בהפגנתיות, כשבמשחקי הליגה מקבלים הישראלים דקות משמעותיות, ולא רק בשל המחויבות של החוק הרוסי. דווין סמית', שלא שותף עד כה באף אחד ממשחקי הליגה בשל פציעה, ימשיך לא להתלבש.

המספר הנוסף

6 - מפגשים בין הקבוצות בגן נר, מכבי ניצחה בכולם בהפרש ממוצע של 21.5 נקודות למשחק.

8 - ניצחונות רצופים למכבי תל אביב על גלבוע/גליל, מאז הזכייה של האדומים באליפות ב-2009/10.

163 - נקודות בלבד חסרות לגיא פניני כדי להכנס ל-100 הקלעים הגדולים של ישראל, אך בקצב הנוכחי, ספק אם יעשה זאת העונה.

יעמוד למבחן: יוגב אוחיון

אחרי הספסול המתוקשר במשחק בקובאן וההצלחה היחסית של טייריס רייס, יצטרך הרכז הישראלי הבכיר של הקבוצה להראות שהוא בכושר מספיק טוב כדי לחזור לקבל דקות גם באירופה.

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
צריך להראות שהוא שווה את הדקות. אוחיון/מגד גוזני

הפועל ירושלים - הפועל חולון (21:00, ספורט 5)

רק לפני שבועיים היה נראה כי הפועל ירושלים נמצאת על סף משבר, אלא שאז הגיעו ניצחונות הליגה על הפועל אילת ומכבי ראשון לציון, בתוספת למצב הטוב יחסית שנמצאת בו ביורוקאפ, נראה כי הקבוצה של בראד גרינברג מתחילה להכנס לעניינים. בירושלים לא הסתירו את האכזבה שלהם מסדר המשחקים שסידר להם חמישה משחקים בעשרה ימים, אך ביקשו מהשחקנים לא להשתמש בזה כתירוץ ולנסות לנצח כמה שיותר מהם כדי לחזור לצמרת הליגה. בקבוצה לוקחים את הפועל חולון ברצינות רבה, וזוכרים את המשחק הקשה יחסית שהיה להם עם הסגולים בגביע ווינר.

משחקי ההכנה רמזו כי עונה קשה צפויה לעבור על הפועל חולון, אך מפתיחת העונה מציגים השחקנים של ליאור ליובין כדורסל חיובי, ועם מאזן של שני ניצחונות מול הפסד אחד, נצמדו לצמרת. בחולון יודעים כי למרות ההתחלה הטובה הדרך לצמרת היא עוד ארוכה, ואם ברצונם להיות פקטור רציני העונה בליגה, הם יצטרכו לנצח גם באולמות קשים מאוד, כמו מלחה. ליובין ייאלץ ככל הנראה להסתדר גם במלחה ללא גוני יזרעאלי ששבר בשבוע שעבר את אפו ונזקק לתפרים בפנים, ויקווה שיחזקאל סקוורר שהצטיין בניצחון בגן נר, ימשיך ביכולת החיובית שלו.

יניב גרין דיבר לקראת המשחק ואמר: ?אני חושב שעד כה אנחנו מתמודדים בצורה יפה עם לוח הזמנים הצפוף. אנחנו מודעים ליריבות הספורטיבית עם חולון, ואני יכול להבטיח שזה לא ישאיר אף אחד מאיתנו מנומנם. אנחנו מקווים לעלות למאזן חיובי בליגה אחרי המשחק מחר, וכדי שזה יקרה נצטרך לשחק עם המון אחריות?.

המספר הנוסף

6 - מפגשים הגיעו לסיומם במלחה מאז שחולון חזרה לליגת העל, ירושלים ניצחה בארבעה.

19 - מתוך 20 המשחקים האחרונים קלע ג'וש דאנקן בספרות כפולות.

28 - אחוזים בלבד לאנתוני גודס העונה מקו העונשין.

יעמוד למבחן: דרווין קיצ'ן

יכולת מצוינת של הגארד בשבועות האחרונים הובילו את ירושלים למספר ניצחונות, כשהשיא היה בהצגה ביום שישי נגד ראשון לציון. מול חולון הוא יפגוש כמה שומרים אגרסיביים, ויצטרך להוכיח שרוב המשחק שלו תלוי בו.

בראד גרינברג מאמן הפועל ירושלים עם דרווין קיצ'ן. ברני ארדוב
יפגוש שומרים אגרסיביים. קיצ'ן/ברני ארדוב

מכבי חיפה - הפועל אילת (20:45, פריצות בספורט 5)

רק אתמול השיגה מכבי חיפה את ניצחון הליגה השני שלה העונה, וכבר מחר היא תמשיך את הרצף המשוגע שעומד על 11 משחקים ב-20 ימים. בקבוצה יודעים שעד משחק היורוקאפ ביום רביעי נגד בנוויט השחקנים יגיעו במצב גופני לא אופטימלי, כשהמאמן דני פרנקו הודה שאין לו אפשרות לערוך הכנה אמיתית למשחקים אלא רק להכין את הקבוצה באמצעות סרט וידאו. למרות זאת תנסה חיפה להעזר בכושר הנהדר של מורן רוט ודונטה סמית', בדרך לניצחון חמישי ברציפות בכל המסגרות, ולעלות אולי לראשות הטבלה. לפני המשחק תעלה הקבוצה את דגל האליפות לראש היכל רוממה.

"מצפה לנו משחק קשה מול קבוצה מאומנת שכמונו מתכוונת להיות בחלק העליון של הטבלה", אמר הקפטן עידו קוז'יקרו לפני המשחק, "נתכונן כמו שצריך כדי לבוא הכי מוכנים שאפשר. יחד עם הקהל אני מאמין שנביא תוצאה טובה".

הפועל אילת מגיעה לרוממה מהמקום הראשון בטבלה. הקבוצה לא הרשימה בשלבים ארוכים במשחק נגד ברק נתניה ביום רביעי, אך השכילה לבצע ריצה ברבע האחרון, בעיקר בזכות אפיק ניסים הנהדר, וניצחה את המשחק. בקבוצה מודעים לקשיים שיש להם במשחקי החוץ מתחילת העונה, כשמלבד ההפסד להפועל ירושלים, הם התקשו מאוד מול גלבוע/גליל, וסימנו את המשחק מול חיפה כמשחק שניצחון בו יהווה ציון דרך חיובי להמשך העונה.

המספר הנוסף

4 - עבירות ביצע יינסי גייטס בכל אחד ממשחקי הליגה עד כה, השחקן עם ממוצע העבירות הגבוה ביותר.

15 – אחוזים בלבד לדגן יבזורי העונה מהשדה.

55 - אחוזים מרשימים לאפיק ניסים העונה מחוץ לקשת.

יעמוד למבחן: אייק אופייבו

אחרי ההצגות של הפורוורד הניגרי בשבועות האחרונים הגיע משחק חלש נגד בני הרצליה ותקרית עם אנדודי איבי. כעת הוא צריך להראות שגם מול סנטר חזק כמו יינסי גייטס יש לו הרבה מה למכור.

שחקני מכבי חיפה מורן רוט, אייק אופייבו. ניב אהרונסון
ישאיר את התקרית מאחוריו? אפוייבו עם רוט/ניב אהרונסון

ברק נתניה - מכבי ראשון לציון (20:40, פריצות בספורט 5)

האופטימיות ששררה בברק נתניה אחרי הניצחון במשחק הבכורה נגד מכבי אשדוד התחלפה באכזבה מהיכולת בשני המשחקים האחרונים. בקבוצה מאוכזבים מאוד מרמת ההגנה שמפגינים השחקנים, כשג'וליאן מילס, משחקני ההגנה הבולטים של רובי בלינקו, פצוע וימשיך להעדר. כמו כן בנתניה לא פוסלים ביצוע שינויים נוספים בסגל, כשמלבד סטן אוקויה שנמצא בתקופת מבחן ולא הרשים עד כה, גם מעמדו של בנט דיוויס, שעד כה היה רחוק מלהרשים, אינו ודאי. בלינקו, ביחד עם עוזרו יניב בורגר, צפו בראשון לציון ביום שישי האחרון כשהפסידה להפועל ירושלים.

שלושה הפסדים רצופים סימנו את הדרך של הקבוצה הכתומה לתחתית הטבלה. השחקנים של מתן חרוש נפלו מהרגליים ברבע האחרון נגד הפועל ירושלים, וגם הם יודעים שהקבוצה רחוקה מאוד מיכולת משביעת רצון. למרות זאת במועדון אופטימיים לגבי שילובו של הזר החדש ואנדר בלו, שיערוך את הופעת הבכורה שלו בקופסל, אך יתנו לשחקן את הזמן על מנת שיוכל להקלט ולהבין את סגנון המשחק בליגה. בריאן הופקינס, שנמצא בכושר לא טוב ועשוי להחתך, סוחב פציעה ורק בבוקר המשחק יוחלט האם יתלבש.

"נכון שעברנו תקופה לא פשוטה, אבל אנחנו מסתכלים קדימה בתקווה והמון רצון לצאת לדרך חדשה", אמר הפורוורד אור סולומון לקראת המשחק, "אתמול הצטרף אלינו לאימונים השחקן החדש ואנחנו מנסים להפוך את ההתאקלמות שלו למהירה ולהכניס אותו לקצב כמה שיותר מהר. ניצחון חוץ מחר על נתניה מאוד חשוב ומשמעותי עבורנו, נבוא מוכנים וניתן את המקסימום".

המספר הנוסף

6 - מפגשים נערכו בכל הזמנים בין הקבוצות בנתניה, המאזן: 3:3.

7.3 - שלשות בממוצע למשחק זורק בריאן הופקינס העונה, שני רק לפרסטון נואלס מנס ציונה.

67 - נקודות בממוצע קלעה ראשון לציון בשלושת משחקיה האחרונים.

יעמוד למבחן: אור סולומון

פתיחת עונה רעה מאוד לכוכב נבחרת העתודה היא אחת הסיבות לחוסר ההצלחה של הכתומים. אם ראשון לציון לא תקבל יותר מסולומון, הסיבות שלה לאופטימיות ילכו ויפחתו.

שחקן מכבי ראשון לציון ואנדר בלו. ברני ארדוב
ציפיות גבוהות ממנו. בלו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully