וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "עם היקמן וסמית' אנחנו קבוצה שונה"

1.11.2013 / 19:57

מכבי ת"א הרשימה בקובאן, המאמן: "שיחקנו יוצא מן הכלל". בלו: "היינו חייבים להוכיח לכולם". היקמן: "נלחמנו על הכבוד"

עריכה: יותם בן דוד

מכבי תל אביב השיגה את ניצחונה הגדול ביותר של לעונת 2013/2014, כשגברה על קובאן 58:73 ברוסיה. דווקא אחרי ההפסד המביך לעירוני נס ציונה בליגה, דווקא מול אחת הקבוצות החזקות בבית, דווקא בצל הלחץ הגדול ששרר סביב המועדון בשבועות האחרונים, הציגו שחקניו של דיוויד בלאט יכולת מצוינת ועלו למאזן 1:2 ביורוליג. ניצחון שני בלבד בששת המשחקים האחרונים של הצהובים ברוסיה. ג'ו אינגלס, דווין סמית', סופוקליס שחורציאניטיס ודייויד בלו הצטיינו, וביום שני הקרוב הם יפגשו את הפועל גלבוע/גליל עליון בליגה, לפני משחק החוץ מול ריטאס וילנה ביום חמישי הבא. כפי שזה נראה עכשיו, המומנטום הוא בהחלט חיובי.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. מגד גוזני
הכל מתחיל להתחבר. בלאט/מגד גוזני

בלאט היה מאוד מרוצה בסיום: "באנו מאוד מוכנים. המשחק שהיה לנו נגד קובאן לפני חודש במוסקבה הכין אותנו להיום בצורה מצוינת. הפקנו ממנו לקחים, עצרנו את הפיק-אנד-רול שלהם ונתנו להם לזרוק מבחוץ כי הם פשוט לא קולעים. מתוך שלושה משחקי יורוליג עד עכשיו - בשניים וחצי שיחקנו מצוין. המחצית הראשונה בוויטוריה לא הייתה טובה, אבל אחרי זה כבר הובלנו ב-30 הפרש על הכוכב האדום והיום היה משחק יוצא מן הכלל שלנו. צריך לזכור שכשריקי היקמן בריא ומשחק, וכשדווין סמית' על המגרש, נותן את הביטחון והשקט הנפשי, אנחנו קבוצה שונה. כל השאר זה סיפורים ודברים בשביל אלו שרוצים לספר סיפורים".

"הגענו היום מוכנים גם פיזית, גם מנטלית וגם טקטית", הוסיף המאמן וניתח את המשחק. "השחקנים ביצעו בדיוק מה שרצינו, בכל רגע של המשחק, ועל הצד הטוב ביותר. אבל הכי חשוב שהשחקנים שיחקו היום עם התשוקה, עם הרצון ועם הגאווה של מכבי. זה היה משחק מאוד חשוב עבורנו, קריטי ממש, גם מבחינת התוצאה וגם מבחינה פסיכולוגית. אני מקווה שהתצוגה הגדולה הזו תעזור לנו בהמשך הדרך להגיע למה שאנחנו באמת - קבוצה מצוינת. אנחנו עם הפנים קדימה".

בשבוע הבא הצהובים ישחקו בחוץ פעם נוספת, הפעם אצל ריטאס וילנה. בלאט אמר: "צריך לעשות שם כמה שיותר אותו דבר ועוד קצת. בליטא יהיה משהו אחר, הקהל שם שונה, לא קהל קונצרטים כמו בקובאן. אבל לפני כן, בואו נהיה זהירים, קודם יש את גלבוע/גליל ואז ריטאס. ראינו מה קרה אחרי הניצחון הקודם ביורוליג, באנו לנס ציונה בלי חדוות משחק, בלי אמוציות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני מכבי תל אביב, דייויד בלו, ג'ו אינגלס. ברני ארדוב
הוכיחו, ובגדול. בלו ואיגנלס/ברני ארדוב

דייויד בלו, שסיים עם תשע נקודות וצלף שתי שלשות גורליות לבריחה ברבע השלישי, הוסיף: "הניצחון היום לא הושג בזכות הכדורסל, אלא בעיקר בזכות החוזק המנטלי שלנו. היינו חייבים להוכיח לכולם - ליורוליג, לליגה הישראלית, אבל מעל הכל, לעצמנו - שאנחנו קבוצה טובה. וזה בדיוק מה שעשינו. באנו נחושים ולא נתנו לשום דבר לעצור אותנו. מעבר לכך, כמובן שהוצאנו לפועל בצורה נהדרת את תוכנית המשחק, והכל ביחד התחבר לתוצאה נפלאה על המגרש".

ריקי היקמן, שצירף ל-14 הנקודות שלו 6 אסיסטים, אמר בסיום: "המאמנים הכינו אותנו יוצא מן הכלל לקובאן, והפעם הוצאנו לפועל כל מה שביקשו, סעיף אחרי סעיף. שיתקנו את שלושת הכוכבים שלהם, היינו אגרסיביים לכל אורך המשחק ושיחקנו כמו יחידה מגובשת. נלחמנו על כל כדור ובעיקר על הכבוד שלנו. מנטלית הגענו כמו שצריך למשחק הזה והתוצאות בהתאם. לא צריך לחגוג, צריך להמשיך לעבוד קשה ולהשתפר".

שחקן מכבי תל אביב, ריקי היקמן. GettyImages
"לא צריך לחגוג". היקמן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully