וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: באיירן מינכן חזרה לפסגה, הפסד ללברקוזן

האלופה הפכה פיגור לניצחון 1:2 בהופנהיים וחלפה על פני דורטמונד, מנדז'וקיץ' ומולר כבשו. 0:1 לבראונשוויג על לברקוזן

המאבק הצמוד בין שלוש קבוצות בצמרת הבונדסליגה נמשך בכל הכח ואחרי שבורוסיה דורטמונד הביסה 1:6 את שטוטגרט ביום שישי ועלתה זמנית לפסגה, נמשך המחזור ה-11 עם משחקיהן של שתי הגדולות הנוספות. באיירן מינכן האלופה התארחה אצל הופנהיים וחזרה עם 1:2 חשוב כדי לעלות לפסגה. מי שאיבדה קשר עם שתי המוליכות היא לברקוזן השלישית שהופתעה ונחלה הפסד 1:0 בחוץ דווקא מול איינטרכט בראונשוויג האחרונה.

מריו מנדז'וקיץ' שחקן באיירן מינכן חוגג. רויטרס
לא מפסיק לכבוש. מריו מנדז'וקיץ'/רויטרס

הופנהיים - באיירן מינכן 2:1

אחרי שאיבדה זמנית את הפסגה לטובתה של בורוסיה דורטמונד, הגיעה באיירן למגרשה של הופנהיים בתקווה להשיג ניצחון קליל ולחזור שוב למקום הראשון והיא עשתה זאת אך זה הלך לה יותר קשה ממה שהיא ציפתה.

הפתיחה של באיירן למשחק הזה הייתה רעה ובדקה ה-34 העלה ניקלאס סול את המארחים ליתרון מפתיע אחרי טעות קשה של מנואל נוייר, ששמט ברשלנות כדור קרן ואיפשר לחלוץ הצעיר לבעוט מקרוב פנימה. שש דקות בלבד החזיק מעמד היתרון הזה עד שמריו מנדז'וקיץ', מכונת השערים הקרואטית של באיירן, כבש את השוויון אחרי בישול של פרנק ריברי. הבווארים הפעילו מכבש על שער המארחים במחצית השנייה בדקה ה-75 באו על שכרם כשתומאס מולר המחליף ניצל בישול נוסף של ריברי וכבש. ניצחון חשוב מאוד לאלופה שחזרה שוב לפסגה עם יתרון נקודה על פני דורטמונד סגניתה.

סטפן קיסלינג, באייר לברקוזן. GettyImages
הפסד מפתיע. שטפן קיסלינג/GettyImages

בראונשוויג - באייר לברקוזן 0:1

הפסד מפתיע מאוד ללברקוזן, דווקא מול סוגרת הטבלה. הקבוצה של סמי הופיה הגיעה למשחק הזה בכושר מצוין ואחרי שהיא יודעת שבורוסיה דורטמונד ניצחה ופתחה על פני פער בפסגה, אך העולה החדשה עשתה סנסציה גדולה. דומיניק קומבלה היה זה שכבש את שער הניצחון בדקה ה-79 וגרם למפח נפש עבור לברקוזן שהתרחקה עד כדי ארבע נקודות מבאיירן מינכן המוליכה.

משחקים נוספים:

פרנקפורט - וולפסבורג 2:1
לפרנקפורט: אלכסנדר מאייר (35). לוולפסבורג: אנדרסון במבה (2, עצמי), מקסימיליאן ארנולד (82)

נירנברג - פרייבורג 3:0
לפרייבורג: פליקס קלאוס (57), ולדימיר דארידה (79), אדמיר מחמדי (88)

המבורג - בורוסיה מנשנגלאדבך 2:0
למנשנגלאדבך: מקס קרוזה (22 ו-63)

הרטה ברלין - שאלקה 2:0
לשאלקה: אדם סולואי (26), יוליאן דראקסלר (90)

קשר בורוסיה דורטמונד מרקו רויס. רויטרס
עונה חלומית. מרקו רויס/רויטרס

בורוסיה דורטמונד - שטוטגרט 1:6 (שישי)

אחרי שיורגן קלופ מאמנה האריך את חוזהו במועדון, סגנית האלופה העפילה זמנית למקום הראשון כשרמסה את שטוטגרט בסיגנל אידונה פארק. השוורצלגן העלו את מאזנם הביתי לשמונה ניצחונות רצופים, כולל המשחק בסופר קאפ מול באיירן מינכן בפתיחת העונה וכן המשחק מול מארסיי בליגת האלופות.

שטוטגרט, שלא נוצחה בשבעת משחקי הליגה האחרונים שלה, הייתה אמורה להוות משוכה לא קלה לדורטמונד אולם קרסה תחת גלי ההתקפות של מרקו רויס, רוברט לבנדובסקי וחבריהם. המשחק נפתח עם קצב מהיר וכדור שעבר במהירות מרחבה לרחבה, ובדקה ה-9 ג'קוב בלאצ'יקובסקי בעט מזווית קשה, כ-30 מטר אלכסונית לשערה של שטוטגרט, כדור חזק ומסובב אך סוון אולריך היה ערני, זינק היטב והדף לקרן. בדקה ה-13 שטוטגרט עלתה ליתרון 0:1 מפתיע, כשקרים חגוי נותר לא מכוסה במרכז הרחבה ונגח בעוצמה פנימה כדור קרן. בדקה ה-19 הגיעה התשובה של דורטמונד. כדור קרן שהוגבה מצד שמאל הגיע לראש של סוקרטיס, והיווני נגח פנימה וקבע 1:1 שהרים את היציעים. עוד לפני ששטוטגרט הספיקה להתעשת, דורטמונד חוללה מהפך בדקה ה-22 ועלתה ל-1:2 מרגלי מרקו רויס.

רוברט לבנדובסקי שחקן דורטמונד. רויטרס
ממשיך להפציץ. לבנדובסקי/רויטרס

הקשר הגרמני הנפלא חתך את הגנת האורחים בסללום ששילב טכניקה ונחישות, ובעט לפינה הימנית כדור שטוח שהעביר את היתרון למארחת. מאותו רגע שנכבש השער השני דורטמונד השתלטה על המשחק, אולם לא הצליחה להגדיל את יתרונה. בדקה ה-42 שחקני שטוטגרט התרעמו על החלטת השופט, לאחר שלטענתם טימו וורנר הוכשל ברחבה אך זה לא שרק לפנדל, והמחצית הראשונה הסתיימה ב-1:2 למארחים.

פתיחת המחצית השנייה הייתה שייכת לדורטמונד, והמארחים עלו ל-1:3 בדקה ה-54. מרקו רויס קיבל כדור במרכז הרחבה, מסר בעקבו לרוברט לבנדובסקי וזה גלגל פנימה. שתי דקות אחר כך האורחים התפרקו, כשבדקה ה-56 זה כבר היה 1:4 אחרי מתפרצת קטלנית של דורטמונד אותה סיים לבנדובסקי עם שער נוסף. החגיגה נמשכה. בדקה ה-72 הגנת שטוטגרט איבדה כדור, לבנדובסקי מסר לקווין גרוסקרויץ שבעט מקרוב, אולריך הדף והכדור ניתז מהמשקוף היישר ללבנדובסקי שדחק בקלות מקרוב, חגג שלושער וקבע 1:5. בדקה ה-81 זה כבר היה 1:6, כשלבנדובסקי מצא בהגבהה את פייר-אמאריק אאובאמיינג בצד ימין של רחבת שטוטגרט, זה ניסה בעיטת יעף אולם למרות שהכדור לא "התלבש" לו על הרגל, הבעיטה הקשתית ששלח למסגרת של אולריך נכנסה פנימה. בסיום דורטמונד חגגה ניצחון ביתי שמיני ברציפות בכל המסגרות עם 1:6 מוחץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully