וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: חימקי מוסקבה ניצחה את הפועל ירושלים 80:87

משחק משוגע במלחה הסתיים ב-80:87 לחימקי מוסקבה על הפועל ירושלים, אחרי שתי הארכות. הקבוצה של בראד גרינברג עשתה קאמבק מדהים בתום הזמן החוקי, אך נכנעה לבסוף למטווח של 17 שלשות של הרוסים ונחלה הפסד ראשון העונה ביורוקאפ

איזה משחק מטורף נרשם הערב (רביעי) באולם במלחה. הפועל ירושלים אירחה את חימקי מוסקבה, שנחשבת לדעת רבים כמועמדת המובילה לזכות במפעל, וכבר הצליחה לחזור מפיגור גדול כדי לכפות שתי הארכות דרמטיות. אלא שאז היא חטפה מטח שלשות, בדיוק כפי שחטפה לאורך כל המשחק מהיריבה המשוגעת שמולה (שזרקה לא פחות מ-43 פעמים מחוץ לקשת, מתוכן קלעה 17 פעמים) ונכנעה לבסוף 87:80. הקבוצה של גרינברג יכולה להיות מרוצה מהאופי שהציגה לקראת סיום הזמן החוקי ומכך שנתנה פייט ליריבה חזקה ממנה, אבל גם מאוכזבת מההפסד האירופי הראשון שלה העונה, ומכך שהיתה יכולה להכריע את המשחק בסיום ההארכה הראשונה.

שחקני חימקי מוסקבה מרקו פופוביץ', ג'יימס אוגוסטין חוגגים. מגד גוזני
משוגעים, ניצחתם. חימקי חוגגת ערב משוגע במלחה/מגד גוזני

ירושלים שוב מצאה את עצמה נגררת אחרי יריבתה לאחר מטח שלשות לאורך כל המשחק של מרקו פופוביץ', פטרי קופונן ומיקאל ג'לאבל, אבל הצליחה להישאר בעניינים בעיקר הודות ליכולת טובה של ג'וש דאנקן. חימקי ויתרה על משחק מסודר ובחרה אך ורק לזרוק מחוץ לקשת, מה שאיפשר לדאנקן ולירושלים לחזור לעניינים, ואיבודי כדור קריטיים של פופוביץ' בצירוף ניצוצות של הלפרין סייעו לירושלים לכפות הארכה. ירושלים תפסה את ההובלה וכבר היתה יכולה לנצח, אבל קיצ'ן החטיא ברגע האמת, והמשחק הלך להארכה שנייה, שם חזרו מוניה וחבריו לסורם כשהכריעו את ההתמודדות, איך לא, מחוץ לקשת.

שחקן הפועל ירושלים ג'וש דאנקן מול שחקן חימקי מוסקבה סרגיי מוסקבה. מגד גוזני
גם משחק גדול שלו לא הספיק. דאנקן/מגד גוזני

מהלך המשחק

ג'וש דאנקן העלה את ירושלים ראשונים על הלוח, אבל קופונן קבר שלשה עם סיום שעון 24 השניות. ג'וש דאנקן העלה את ירושלים ראשונים על הלוח, אבל קופונן צלף מחוץ לקשת, ופופוביץ' הוסיף שתיים רצופות משלו ושלשה נוספת של ג'לאבל הטיסה את הרוסים ל-2:14. קיצ'ן העיר מעט את ירושלים עם שלשה אבל בסיום הרבע הראשון זה 13:21 לאורחים. קופונן פתח את הרבע השני עם עוד שלשה, דופרי ודאנקן עוד צימקו ל-5 אבל ג'לאבל ומוניה הכו עם עוד שלשות בדרך ל-23:32. אלא שאז השלשות של הרוסים הפסיקו למצוא את הטבעת, כשקיצ'ן והלפרין הצליחו לצמק ל-40:34 במחצית.

שחקן הפועל ירושלים רונלד דופרי מול שחקן חימקי מוסקבה מיקאל ג'לאבל. מגד גוזני
משחק שעוד ייזכר לזמן רב. רולנד דופרי מול מיקאל ג'לאבל/מגד גוזני

קופונן פתח את המחצית עם השלשה התשיעית של חימקי (מ-20 ניסיונות), פרחוסקי ענה בסל ועבירה. ירושלים התקרבה וג'לבאל ודאנקן החליפו שלשות, 46:49 לרוסים, חמש דקות לסוף הרבע. פופוביץ' הפגיז (מחוץ לקשת כמובן), אבל הלפרין רשם סוף סוף סל שדה במתפרצת וצימק ל-4. קופונן תפר עוד אחת מבחוץ, ואל הרבע האחרון הגיעה חימקי ביתרון 52:57. פופוביץ' הדהים עם עוד שלשה, אבל ג'וש דאנקן לקח את המשחק על עצמו, ועם ארבע נקודות רצופות יחד עם דאנק של קיצ'ן קבע שוויון 62:62. פופוביץ' סוף סוף הבין שהשלשות לא ינצחו עבורו את המשחק, וחדר פעמיים על ההגנה המקומית כדי להעלות ל-6. הלפרין החזיר עם נקודות והוסיף גם חטיפה, פופוביץ' איבד כדור נוראי, ו-3.8 הכדור היה אצל המארחים. קיצ'ן סחט עבירה וקבר שתיים מהקו, חימקי לא מצאה את הסל והמשחק הלך להארכה אחרי 68:68.

שחקן חימקי מוסקבה פטרי קופונן. מגד גוזני
לא יודעים לזרוק ל-2. קופונן/מגד גוזני

הארכה

פרחוסקי לקח אחריות בהארכה, קיצ'ן חדר טוב גם הוא בעוד הרוסים המשיכו ללכת לאיבוד, וירושלים הוליכה 70:74. ירושלים שכחה מסרגיי מוניה מחוץ לקשת וזה העניש עם שלשה כדי לקבוע שוויון 76:76. ירושלים הלכה לקיצ'ן להתקפה האחרונה, וזה השתחרר טוב לזריקה אך החטיא, הולכים להארכה שנייה. מוניה השתיק את הקהל עם שתי שלשות רצופות והרוסים עלו ל-6. ירושלים ניסתה בעצמה לחזור לעניינים מחוץ לקשת אבל הכדורים לא נכנסו, וחימקי חגגה ניצחון מטורף, 80:87.

שחקני הפועל ירושלים יותם הלפרין, ארטיום פרחוסקי. מגד גוזני
איך זה ברח להם? פרחוסקי והלפרין/מגד גוזני

סטטיסטיקה

קלעו לחימקי מוסקבה: פטרי קופונן 20 (6 מ-11 לשלוש) ו-6 אסיסטים, סרגיי מוניה 18 (4 מ-8 לשלוש) ו-10 ריבאונדים ו-5 איבודים, מרקו פופוביץ' 17 (3 מ-12 לשלוש) ו-5 אסיסטים, מיקאל ג'לאבל 16 (4 מ-10 לשלוש), ג'יימס אוגוסטין 10 ו-9 ריבאונדים, קרסימיר לונצ'אר 5, ניקיטה בלאשוב 1.

קלעו להפועל ירושלים: ג'וש דאנקן 23 (7 מ-12 מהשדה), דרווין קיצ'ן 19 (3 מ-12 לשתיים) ו-6 ריבאונדים, ארטיום פרחוסקי 12 ו-8 ריבאונדים, יותם הלפרין (4 מ-10 מהשדה, 5 אסיסטים ו-4 חטיפות) ורונלד דופרי (7 ריבאונדים) 10 נקודות כל אחד, אלישי כדיר 4 ו-8 ריבאונדים, רפי מנקו 2, זאק רוזן ויניב גרין שיחקו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully