וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: מכבי חיפה הביסה 73:94 בחוץ את ריגה

האלופה חגגה מול הלטבים והשיגה ניצחון שני ברציפות במפעל. מורן רוט להט עם 22 נקודות, טריפל דאבל לדונטה סמית'

אחרי שני ניצחונות רצופים, אחד באירופה ואחד בליגה, מכבי חיפה עשתה הערב (רביעי) צעד משמעותי לקראת העפלה לשלב השני ביורוקאפ עם ניצחון מרשים מאוד 73:94 בחוץ על ריגה אלופת לטביה. בחיפה החליטו להבליג על פרשת הטוויטר של דונטה סמית' ובאו על שכרם כשהפורוורד האמריקאי היה פשוט נפלא והפך לשחקן החמישי בתולדות המפעל הזה שרושם טריפל דאבל של 18 נקודות, 16 ריבאונדים ועשרה אסיסטים. מורן רוט, שלא שיחק במשחק הליגה האחרון מול אשדוד בשל מחלה, היה מצוין גם הוא עם תרומה של 22 נקודות ושבעה אסיסטים.

מורן רוט שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
יכולת מצוינת שלו. מורן רוט/יוסי ציפקיס

דני פרנקו, המאמן של הירוקים יכול בהחלט להיות מרוצה מהיכולת שמציגה הקבוצה שלו בתקופה האחרונה כשבשבוע הבא חיפה תעמוד בפני מבחן הרבה יותר קשה ומעניין כאשר תארח את באנביט, הקבוצה הטורקית החזקה. מי שצריכה לדאוג מהיכולת של מכבי חיפה היא מכבי תל אביב, שנראית רע בליגה וביכולת הזו של הירוקים, הם בהחלט יכולים לראות את עצמם מועמדים לשמור על תואר האליפות שבו זכו אשתקד.

שחקן מכבי חיפה, דונטה סמית'. Jose Juarez, AP
טריפל דאבל מרשים. דונטה סמית'/AP, Jose Juarez

מהלך המשחק

מכבי חיפה פתחה חזק את המשחק כשדונטה סמית' וקוז'יקרו מעלים אותה ליתרון מוקדם של 4:7, אבל כריסטף יאניקנוס ודריק ניקס עשו מהפך עם חמש נקודות רצופות וקבעו 7:9 ללטבים. הקצב הגבוה נמשך ודויד קוביאן היה זה ששמר את חיפה בתמונה בדקות הפתיחה עם שלשה. אלכס צ'וברביץ' עם שני סלים רצופים החזיר שוב את היתרון לחיפה, 17:19, 1:44 דק' לסוף הרבע. דונטה סמית' קלע פעמיים מהקו, אבל שלשה של תומאס דליניקייטיס קבעה את תוצאת הרבע: 21:23 לריגה.

דני פרנקו העלה מהספסל את מורן רוט הרכז המוביל שלו לקראת סוף הרבע הראשון ושלשות שלו ושל דגן יבזורי העלו את חיפה ליתרון שיא, 25:29, שלוש דקות בתוך הרבע השני. יבזורי מצא את היד שלו וקבר עוד שלשה חשובה כשסל של אנטואן רובינסון קבע 30:37 לחיפה, 4:38 דק' לסיום המחצית. יבזורי כבר העלה את מאזנו לשמונה נקודות עם שתי קליעות עונשין וקבע יתרון מדהים של 31:43, שתי דקות לסיום המחצית. דריק ניקס ניסה להחזיר את הלטבים למשחק אבל שתי קליעות עונשין של אייק אופייבו ועוד ליי אפ עם הבאזר של מורן רוט הורידו את הקבוצות להפסקה ביתרון חיפאי: 35:47.

רוט דגן יבזורי מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
הריצו את חיפה ליתרון דו ספרתי במחצית. דגן יבזורי ומורן רוט/יוסי ציפקיס

ריגה קיוותה לחזור למשחק ברבע השלישי אבל ראתה את מורן רוט ודונטה סמית' בכושר שיא והשניים הריצו את חיפה ליתרון עצום של 39:55, שלוש דקות ברבע אבל שתי שלשות רצופות של הלטבים צימקו ל-45:57. הקבוצה של דני פרנקו נראתה נחושה מאוד ולא נתנה ללטבים לחזור כשמורן רוט עם עוד סל וחדירה של עידו קוז'יקרו שהגיע לעשר נקודות, קבעו שוב יתרון גדול של 47:64. הלטבים בכל זאת ניסו לעשות מיני ריצה ושלשה של די בראון נתנה את האות לריצת 0:6, אבל מורן רוט שבר את הבצורת עם ארבע נקודות רצופות וקבע שוב יתרון 15 הפרש. הרבע הרביעי כבר היה לפרוטוקול כשריגה הרימה ידיים לחלוטין. דונטה סמית' ומורן רוט ניצלו זאת כדי לשפר את המאזנים האישיים שלהם. סמית' גם הצליח להשיג אסיסט עשירי ולרשום טריפל דאבל נפלא ובסיום: 73:94 מוחץ לאלופה הישראלית.

קלעו למכבי חיפה: מורן רוט 22 נקודות ושבעה אסיסטים, דונטה סמית' 18 נק', 16 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. בריאן רנדל 12, עידו קוז'יקרו ואייק אופייבו 10, אלכס צ'וברביץ' 9, דגן יבזורי 8, דויד קוביאן 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully