וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בין שחקני קטמון לשחקני בית"ר: "תודו שפחדתם"

שי אהרון תקף את שי חדד ואופיר קריאף בכנס למניעת אפליה וגזענות בירושלים: "נטשתם את הרוש שהיה היחיד שהעז לדבר"

כנס בנושא מניעת אפליה וגזענות בכדורגל שהתקיים הערב (שלישי) בירושלים, בהשתתפות נציגי כל הקבוצות בעיר ובהנחיית מודי בר און, סיפק עימות בין שחקני הפועל קטמון לשחקני בית"ר ירושלים. הכנס נערך על ידי פרויקט "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים" מייסודה של הקרן החדשה לישראל, וכן על ידי עיריית ירושלים וההתאחדות לכדורגל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משוכנע ששחקני בית"ר עברו שטיפת מוח גם לפני הפאנל הזה. שי אהרון לצד שלומי ברזל בכנס/מערכת וואלה!, צילום מסך

שי אהרון, קפטן הפועל קטמון, האשים את שחקני בית"ר בפחדנות וטען כי נתנו יד לגזענות של הקהל במקום להיאבק בה. "הקבוצה והשחקנים היו צריכים להישיר מבט ולהגיד לאוהדים: 'לא רוצים לקבל את כולם? אל תבואו'", אמר אהרון. "שחקנים היום הם מובילי דעת קהל וסלבריטאים, בכוח הזה צריך להשתמש נכון. אני משוכנע שהם עברו לפני הפאנל הזה שטיפת מוח של שעות לגבי מה מותר ומה אסור להגיד. זו מראה לחברה הישראלית שהיא חולה, גזענית ושונאת מיעוטים, וזה מצער".

שי חדד ואופיר קריאף, צמד נציגי בית"ר ירושלים בפאנל, הסבירו כי לא הייתה זו החלטה שלהם. "אנחנו לא בעד או נגד שחקנים, זו לא שאלה שאנחנו מתמודדים איתה", טען חדד. "אנחנו מסתכלים על הקבוצה כמקום עבודה ופרנסה. אנחנו שחקנים בבית"ר ואני לא חושה שאם נקום ונגיד א' או ב' אז זה יעזור לנו אם יגרום נזק. לא אנחנו צריכים לענות על השאלות האלה, זה לא מתפקידנו".

אהרון הגיב: "ברור שזאת החלטה שלכם. ברגע שערכים בסיסיים שפוגעים בבני אנוש נפגעים, זה הזמן שלכם להפגין סולידריות. את אריאל הרוש, המנהיג היחיד שלכם שהעז להגיד משהו, נטשתם. תודו שפחדתם".

חדד התייחס למאורעות העונה שעברה וכל פרשת הצ'צ'נים, ואמר: "כל הסיטואציה שנוצרה גרמה לבלגן סביב המועדון וזה פירק לנו את חדר ההלבשה. האחדות שלנו התפרקה, הלכנו לאיבוד. כל שחקן פנה לדרך שלו, היה מאוד קשה להתנהל עם הסיטואציה. כולם שואלים כל הזמן לדעתנו. אני אומר: זה לא משנה מה הדעה ברגע שיש מדיניות או הנהלה".

קריאף הוסיף כי "זה לא פשוט. העוצמות של בית"ר זה הקהל, וכשאתה מגיע למשחק ופתאום רואה מאה אוהדים שלא באים לעודד אלא מקללים ולא טוב להם, זה פוגע בביטחון. עשינו רצף מדהים של תשעה ניצחונות והגענו למקום השלישי, ומרגע שהדבר הזה נוצר רק הלכנו והידרדרנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טענו שפרשת הצ'צ'נים פירקה את האחדות בבית"ר. שי חדד ואופיר קריאף עם הילדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר אגף ההסברה בהתאחדות, שלומי ברזל, סיפר על כך שהפסיק לאהוד את בית"ר ירושלים בשל הגזענות שפשתה בה. "הגזענות תמיד הייתה שם, אבל היו מחביאים את זה. זה היה משהו שבבית"ר התעלמו וסיפרו לעצמם במשך שנים שאין שחקן מתאים כרגע. בעצם מובלעת פה אמירה שכדי שערבי ייכנס הוא חייב להיות הרבה יותר טוב מיהודי. לאורך השנים כל שחקני ביתר שיתפו עם זה פעולה, הקהל של בית"ר, התקשורת כנ"ל. והמורסה האדירה התפוצצה בשנה שעברה. הפסדנו כי הרוב השפוי של האוהדים היה מוכן למכור אותה לקומץ נתעב בעיני, הרוב הזה מורכב מפחדנים. אני כבר לא אוהד בית"ר ירושלים, מבחינתי זה נגמר. בעוד עשר שנים 'לה פמיליה' לא יהיו הקומץ".

איש התקשורת זוהיר בהלול, נציג המועצה הציבורית של הקרן החדשה לישראל, אמר כי "רוח הספורט מפעילה את הלב והנשמה לפני שמפעילה את הרגל. אני רואה את הבחור האתיופי שיושב פה ואני יכול לדמיין שרק בכדורגל הוא מקבל הזדמנות שוויונית ובכל מקום אחר הוא מופלה לרעה. אם אחמד לא יקבל את אותה הזדמנות שוויונית שמשה קיבל אני לא יכול להתרפק על כך שהצלחתי. רבים מייחסים לירושלים גזענות. הירושלמים היו אמורים להפיץ ערכים אחרים. יש ביכולתכם לשבור ולנפץ את הסטיגמה הזאת, את אות הקין הזה. אני חייתי בעיר הזאת למעלה מ-30 שנים ואהבתי אותה. לכן אני פונה אליכם הצעירים: אל תתנו לאחרים לתעתע בכם ולאלה המורעלים להרעיל את נפשכם. תבעטו בגזענות החוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully