וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוי: ישראל רוצה כרטיס חופשי לאליפות העולם בכדורסל

למרות הכישלון באליפות אירופה, באיגוד רוצים את אחד מארבעת הכרטיסים החופשיים. היריבות: יוון, טורקיה ואיטליה

הקיץ האחרון היה מסויט במיוחד עבור נבחרת ישראל בכדורסל. החבורה של אריק שיבק רשמה קמפיין כושל במיוחד באליפות אירופה, במהלכה הפסידה לנבחרות כמו בריטניה, אוקראינה וסיימה במקומות 21-24 (האחרונים). אלא שנראה שכל זה לא מרשים את ראשי איגוד הכדורסל, שהגישו בקשה לפיב"א להיות אחת המדינות שיזכו בכרטיס חופשי לאליפות העולם שתתקיים בקיץ הבא בספרד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באמת מגיע להם לעלות לאליפות העולם? אליהו, גרין וחנוכי/מערכת וואלה!, צילום מסך

20 נבחרות כבר השיגו כרטיסים לאליפות שתתקיים בסוף אוגוסט 2014 בספרד. מדובר בנבחרת המארחת ספרד, האלופה האולימפית ארצות הברית, אנגולה, מצרים וסנגל (נציגות אפריקה), מקסיקו, פורטו-ריקו, ארגנטינה, הרפובליקה הדומיניקנית (נציגות אמריקה), אירן, הפיליפינים, קוריאה הדרומית (נציגות אסיה), צרפת, ליטא, קרואטיה, סלובניה, אוקראינה, סרביה (נציגות אירופה), אוסטרליה וניו-זילנד (נציגות אוקיאנה).

בנוסף לאלו תחלק פיב"א 4 כרטיסים חופשיים (Wild card), כשהנבחרות שיקבלו את הכרטיסים על פי תקנון פיב"א, ייקבעו על ידי הועד המרכזי של פיב"א ועל פי הצעתו של המזכיר הכללי, כשלא יתאפשר לשלוש נבחרות מאותו אזור לקבל את הכרטיסים. איגוד הכדורסל החליט להגיש בקשה לאחד משלושת הכרטיסים החופשיים שאירופה עשויה לקבל. מחר (רביעי) יקיים יו"ר האיגוד דני חלוץ פגישת היכרות ראשונה שנקבעה מראש עם פטריק באומן המזכיר הכללי של פיב"א העולמי ובפגישה יגיש לבאומן את הבקשה של ישראל לכרטיס החופשי, כשמחר הוא המועד האחרון להגשת בקשות אלו.

דן חלוץ יושב ראש איגוד הכדורסל. ברני ארדוב
ינסה, מה אכפת לו? חלוץ/ברני ארדוב

באיגוד מודעים לכך שהסיכויים לקבל את הכרטיס החופשי אינם גדולים, כשישראל תתמודד מול מדינות כמו רוסיה, יוון, טורקיה ואיטליה, כולן בעלות מסורת אדירה באירופה ובעולם וכולן הקדימו את ישראל באליפות אירופה האחרונה. בנוסף תתמודד הנבחרת מול נבחרות ממדינות גדולות כמו סין וברזיל, חברות כמעט קבועות באליפות העולם, אולם באיגוד חושבים שאין לוותר על הסיכוי הזה ללא התמודדות, בעיקר נוכח העובדה שישראל הינה מדינה בעלת מסורת אדירה עם 27 השתתפויות באליפות אירופה כשבאחת מהן אף זכתה במדליית הכסף, הופעה בשתי אליפות העולם וכן שלוש מדליות בהן זכו הנבחרות הצעירות של ישראל לאורך השנים.

במסמך שנשלח לאיגוד מפיב"א בו יש למלא את הבקשה והטיעונים לה, נכתב בין השאר: "פיב"א תדרוש מן המדינות המוזמנות להרים תרומה והסכומים יהיו לפי שיקול דעתה של ההתאחדות הלאומית המגישה את הבקשה. כל הסכומים אשר ייאספו ישמשו לקידום הכדורסל בענף בעולם באמצעות קרן הכדורסל הבינלאומית של פיב"א".

חשוב לציין שהנבחרות שישתתפו באליפות העולם, לא תשתתפנה במוקדמות אליפות אירופה 2015 ועל פי תחשיב שקיים האיגוד, עלות התרומה, יחד עם עלות ההכנות לאליפות העולם, לא יגיעו לעלויות של השתתפות והכנות למוקדמות אליפות אירופה, כך שלאיגוד לא ייגרם כל נזק כלכלי אלא להיפך. באיגוד חושבים שהשתתפות באליפות עולם תביא תנופה גדולה לענף ותגדיל את ההכנסות. התרומה תיגבה רק מהנבחרות שיקבלו את אותו כרטיס חופשי לאליפות העולם ולא מאלו שבקשתן לכרטיס חופשי תדחה.

שחקן נבחרת יוון ואסיליס ספאנוליס. AP
ייקחו לו את הכרטיס? ספאנוליס ונבחרת יוון/AP

בנוסף הגיש האיגוד בקשה לאירוח אליפות העולם 3X3 שתתקיים ב-2015. האיגוד רואה חשיבות גדולה בקידום הענף הזה בו זכתה לפני שנה נבחרת ישראל במקום הרביעי בעולם באליפות שהתקיימה באתונה ועשוי להפוך לאולימפי בעתיד הלא רחוק. ענף 3X3 נמצא בתנופה גדולה בעולם והאיגוד מתכוון לקדמו גם בארץ בתקופה הקרובה. האיגוד יגיש הצעה לארח את האליפות באילת או בתל אביב בהשתתפותן של 32 מדינות.

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully