וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: כל ההסכמות והמחלוקות בין לוזון למשרד הספורט

29.10.2013 / 18:28

הסיכומים לגבי הליך בחירת המאמן הלאומי ופרסום שכר הבכירים; חילוקי הדעות באשר למשך הסכם השיווק וההפרדה בין מוסדות התביעה והשיפוט להתאחדות. אלו הנושאים שעלו בפגישה המכרעת בנוגע לרפורמה, כאשר במשרד הספורט מאמינים: אבי לוזון לא יתמודד לקדנציה נוספת

נציגי ההתאחדות לכדורגל, נציגי קבוצות ליגת העל ונציגי משרד הספורט נפגשו היום (שלישי) במשרדו על יו"ר ההסתדרות עופר עיני בתל אביב, במטרה להגיע לפשרה בעניין הסכם רפורמת דודי כהן. ההחלטה על הפגישה התקבלה על רקע טענה של ראשי ההתאחדות לכדורגל, לפיה משרד הספורט הכניס תיקונים חדשים לרפורמה וביקש לשנות אותה בהתאם למתווה שהוא הציג בפגישה. מתוך טיוטות ההסכם שהוחלפו במהלך הפגישה עולה כי נותרו מספר מחלוקות בענייני המנהלת והליך בחירת היו"ר, עליהם פורסם בוואלה! ספורט כבר אתמול, אך הושגה התקדמות מסוימת שהובילה להחלטה לקיים פגישה נוספת ומכרעת ביום חמישי הקרוב.

המחלוקת בנוגע למנהלת קשורים שסירוב של משרד הספורט לאשר את ההצעה של ההתאחדות לפיה במנהלת יהיו 51 בעלי זכות הצבעה: 28 נציגי ליגת העל (שני נציגים לכל קבוצה), 16 ללאומית (נציג לכל קבוצה), ששה נציגים להתאחדות, לא כולל יו"ר ההתאחדות שיהיה חבר בה. "זאת לא המנהלת שרצינו", הבהירו שם. המחלוקת סביב נושא בחירת היו"ר עלתה גם היא על הפרק, כשבהתאחדות לא מוכנים לדרישה להתנות את בחירת היו"ר הבא ברמת השכלה אקדמית מינימלית.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון. מגד גוזני
מאמין שיהיה בסדר. אבי לוזון/מגד גוזני

בפגישה במשרדו של עופר עיני בהסתדרות נכחו מלבד יו"ר ההסתדרות גם יעקב שחר, יו"ר ההתאחדות אבי לוזון וסגנו שטרן חלובה, היועץ המשפטי של ההתאחדות עו"ד משה אביבי, מנכ"ל ההתאחדות רותם קמר, מנכ"לית משרד התרבות והספורט אורלי פרומן, דובר משרד הספורט מאיר ברדוגו יחד עם היועצים המשפטיים של המשרד ומנכ"ל מועצת ההימורים איציק לארי.

במהלך הפגישה ניסו שחר ועיני להציג דרכים אלטרנטיביות להסכם, מה שנתקל לעתים בהתנגדות של שני הצדדים. גורמים שנכחו בישיבה ציינו כי: "יש התקדמות בהשוואה למצב שהיה לפני מספר ימים, כי הסכמנו על חלק מהסעיפים. כמעט בכל נושא היה מחלוקת, ולכל אחד ממנו יש כמה סעיפים. אפשר לומר שהגענו להסכמה חלקית".

יש לציין כי ללא קשר להסכם במשרד הספורט והטוטו מאמינים שלוזון לא יתמודד לקדנציה נוספת. במהלך הפגישה היום סוכם כי היו"ר הבא לא יוכל להיות בניגוד עניינים, אם כי לוזון מעוניין שהנושא הזה יישאר מחוץ להסכם המתגבש.

נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר. ברני ארדוב
מתקדמים. שחר בכניסה לפגישה היום/ברני ארדוב

מה סוכם בין ההתאחדות והמנהלת, ומה לא

סעיפי המחלוקת:

1. ההתאחדות לכדורגל רוצה שהסכם השיווק יהיה לשלוש השנים הבאות, בעוד שנציג הטוטו איציק לארי הבהיר במהלך הפגישה כי הטוטו מוכן לערוך את ההסכם לשנה אחת בלבד. כרגע נשען ההסכם על תמיכה של למעלה מ-60 מיליון שקל בעונה הראשונה, כשקבוצות ליגת העל יקבלו 2.2 מיליון שקל לעונה הקרובה בעוד שקבוצות הלאומית יקבלו 900 אלף שקל.

2. מחלוקת לגבי שלושה סעיפים בעניין המנהלת. נציגי משרד הספורט ראו רק היום את הסיכום לגבי הקמת המנהלת. הויכוח התנהל סביב שלושה סעיפים:

א. סירוב של משרד הספורט לאשר את ההצעה של ההתאחדות לפיה במנהלת יהיו 51 בעלי זכות הצבעה: 28 נציגי ליגת העל (שני נציגים לכל קבוצה), 16 ללאומית (נציג לכל קבוצה), ששה נציגים להתאחדות, לא כולל יו"ר ההתאחדות שיהיה חבר בה. על פי הסכם הפשרה המתגבש, יהיו פחות בעלי זכות הצבעה מתוך ההתאחדות. ככל הנראה, מדובר על ארבעה נציגים בלבד, במקום ששה, כולל היו"ר.

ב. הליך בחירת היו"ר. כאן יש סיכום עקרוני. הוועדה תהיה בראשות שופט מחוזי, ולא שופט בית המשפט העליון. המשמעות: משרד הספורט יורד מדרישתו למנות שופט עליון ומקבל את דעת ההתאחדות בעניין.

ג. משרד הספורט והטוטו דורשים שהמנהלת תהיה עצמאית, תפעל בשיתוף ההתאחדות לכדורגל אבל לא תהיה תלויה בה או כפופה אליה.

3. הפרדה בין מוסדות התביעה ומוסדות השיפוט להתאחדות. בהתאחדות מעדיפים שההפרדה לא תהיה מלאה, במשרד הספורט רוצים הפרדה מוחלטת בהתאם לדוח הרפורמה. "כאן תימצא פשרת ביניים", מעריכים שני הצדדים.

4. נושא השקיפות. במשרדי הטוטו דורשים פרסום של הדוחות הכספיים של ההתאחדות אחת לתקופה, וכן פרסום פרוטוקולים מהישיבות הנערכות בתוכה.

חלק מהסעיפים שעליהם סוכם:

1. נושא הליך בחירת היו"ר. כפי שצוין קודם, שופט מחוזי יעמוד בראש הוועדה, אבל סוכם כי יחד איתו יהיו גם שני נציגי ציבור. כפי שפורסם בעבר, דוח וועדת דודי כהן קובע כי היו"ר היוצא, כלומר אבי לוזון, יהיה חבר בה. הנושא הזה נפסל על הסף.

2. נושא בחירת המאמן הלאומי. המאמן ייבחר באמצעות וועדה. ההרכב שלה יהיה מושתת על דוח ועדת דודי כהן ויכיל בין היתר את יו"ר ההתאחדות, מנכ"ל ההתאחדות, שחקן עבר ראוי שאינו מזוהה עם אחד מהמתמודדים.

3. שכר המאמן הלאומי ובכירים נוספים יפורסם.

מנכ"לית משרד התרבות והספוקט, אורלי פרומן. ברני ארדוב
נקבעה ישיבה נוספת בכדי להסדיר את הדברים. פרומן/ברני ארדוב

יו"ר ההתאחדות אבי לוזון אמר בסיום הפגישה: "החלטנו לקבוע פגישה ליום חמישי בשעה שלוש. אני מאמין שבסיום הפגישה נחתום על הסכם הרפורמה, וזאת בהנחה שהכל יהיה בסדר. הסכמנו שתהיה ועדה שתקבע את הליך בחירת היו"ר, כולל נציגי ציבור. לגבי השאלה האם אדם שכיהן השנתיים האחרונות בקבוצה הוא בניגוד עניינים, עדיין לא החלטנו. חודשיים לפני הבחירות אודיע סופית האם אתמודד או לא". לארי הודיע בסיום הפגישה: "אין עדיין סיכום, אלא התקדמות. ביום חמישי ניפגש שוב ונראה".

כזכור, נציגי ההתאחדות העבירו את מתווה ההסכם לעופר עיני, שהעביר אותו למשרד הספורט, והוא כולל סעיפים שונים בהם הקמת מנהלת בדצמבר 2013 וכן את הליך בחירת יו"ר ההתאחדות. השינויים שרוצה לבצע משרד הספורט, בראשותו של לימור לבנת, נובעים מחוסר הסכמה על חלק מ-14 הסעיפים, בהם אי הסכמות סביב הקמת המנהלת ואופיה וכן הליך בחירת היו"ר, סעיפים שגם היום לא נפתרו לגמרי בפגישה.

ההחלטה על הפגישה התקבלה על רקע טענה של ראשי ההתאחדות לכדורגל, לפיה משרד הספורט הכניס תיקונים חדשים לרפורמה וביקש לשנות אותה בהתאם למתווה שהוא יציג בפגישה. בהתאחדות לכדורגל הודיעו עוד לפני הפגישה כי הם מתנגדים למהלך. שני הצדדים מאשימים זה את זה בעיכוב הניסיון להגיע לפשרה.

מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, רותם קמר. ברני ארדוב
יש סיכום לגבי נושא המאמן הלאומי. רותם קמר/ברני ארדוב

ממשרד דובר ההסתדרות, יניב לוי, נמסר בתגובה: "בהמשך לפגישה שהתקיימה היום (ג') במשרדו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני בה נכחו נציגי הצדדים: מנכ"לית משרד הספורט אורלי פרומן, רמ"ט שרת הספורט מאיר ברדוגו, היועצת המשפטית של משרד הספורט עפרה שרון, מנכ"ל הטוטו איציק לארי, יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, מנכ"ל ההתאחדות רותם קמר, שטרן חלובה ונשיא מכבי חיפה יעקב שחר.

"במהלך הפגישה הושגה התקדמות ניכרת בכל הנוגע להסכם הרפורמה בענף הכדורגל. בין הצדדים סוכם כי ביום חמישי 31.10.13 תתקיים פגישה נוספת במטרה להביא את הצדדים לידי חתימה על ההסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully