וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוזון ייפגש עם נציגי משרד הספורט בעניין הרפורמה

28.10.2013 / 10:55

בהתאחדות טוענים: ההסכם שונה. שחר ועיני יפגישו ביניהם כדי למנוע פיצוץ, בין היתר בעניין חוסר הסכמה על מתווה המנהלת

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

צפו בפגישה בשבוע שעבר

נציגי ההתאחדות לכדורגל, נציגי קבוצות ליגת העל ונציגי משרד הספורט החליטו הבוקר לערוך מחר (שלישי) התכנסות דחופה במטרה להגיע לפשרה בעניין הסכם רפורמת דודי כהן. ההחלטה הזאת התקבלה על רקע טענה של ראשי ההתאחדות לכדורגל, לפיה משרד הספורט הכניס תיקונים חדשים לרפורמה וביקש לשנות אותה בהתאם למתווה שהוא יציג בפגישה. בהתאחדות לכדורגל הודיעו עוד לפני הפגישה כי הם מתנגדים למהלך. "אם הוחלט שהולכים לפי הרפורמה, הם ילכו לפי מה שהיא מכתיבה. הם לא יכולים לעשות שינויים בוועדה שכבר התכנסה וקיבלה החלטות", אמרו בהתאחדות. על פי חלק ממארגני הישיבה, שבה אמור ליטול חלק גם עופר עיני, מדובר בניסיון אחרון לגבש הסכם שיוביל לרפורמה בענף. "ביום חמישי יש ישיבה בדירקטוריון הטוטו. אם לא יבואו לשם עם הסכם, הכול יתפוצץ", העריכו.

כפי שפורסם בוואלה! ספורט, נציגי ההתאחדות העבירו את מתווה ההסכם לעופר עיני, שהעביר אותו למשרד הספורט. השינויים שרוצה לבצע משרד הספורט, בראשותה של לימור לבנת, נובעים בין היתר מחוסר הסכמה על חלק מ-14 הסעיפים שהוגשו למשרד הספורט. כך למשל, במשרד הספורט מסרבים לאשר את ההצעה של ההתאחדות לפיה במנהלת יהיו 51 בעלי זכות הצבעה: 28 נציגי ליגת העל (שני נציגים לכל קבוצה), 16 ללאומית (נציג לכל קבוצה), שישה נציגים להתאחדות, לא כולל יו"ר ההתאחדות שיהיה חבר בה. "זאת לא המנהלת שרצינו", הבהירו במשרד הספורט.

שני הצדדים מאשימים זה את זה בעיכוב הניסיון להגיע לפשרה. בעניין בחירת היו"ר, למשל, ההתאחדות ביקשה למחוק את סעיף ההשכלה, שמאפשר רק לבעל השכלה רלוונטית להיות יו"ר ההתאחדות. שם שסבורים כי הניסיון המעשי חשוב יותר. עוד מחלוקת: בהתאחדות רוצים למנות בוועדה שתבחר את היו"ר שופט בית משפט מחוזי. במשרד הספורט דורשים שופט עליון.

"משרד הספורט יגיש מחר את טיוטת ההסכם. אם ההתאחדות לא תקבל אותו, אין על מה לדבר", הבהירו בימים האחרונים נציגי משרד הספורט. בהתאחדות סבורים כי במתווה הנוכחי, לא תהיה עסקה.

אבי לוזון, יושב ראש ההתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
ניסיון אחרון לגבש רפורמה. לוזון/קובי אליהו
  • עוד באותו נושא:
  • אבי לוזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully