וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחורציאניטיס: "זה מדהים, לא מובן למה זה קורה לנו"

29.10.2013 / 8:00

ההלם בחדר ההלבשה, התסכול של בלאט, המרמור של האוהדים, החיסרון של אליהו. מכבי תל אביב ממשיכה לאכזב, שחורציאניטיס מודה ש"אנחנו לא עושים את העבודה שלנו", והמאמן? "מעמדו של בלאט יציב". טפירו: "עם החוק הרוסי השנה אין למכבי יתרון עם הישראלים. הליגה פתוחה"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. "זו לא התוצאה שמדאיגה אותנו כמו הדרך", "היו סימני אזהרה, ואין ספק שהם הולכים ומתגברים", "אי אפשר להגיד שהמצב לא מדאיג". כך התבטאו גורמים במכבי תל אביב לאחר עוד תצוגת נפל של הקבוצה, הפעם עם ההפסד המביך מול העולה החדשה עירוני נס ציונה.

הצהובים מודעים להישג העגום שהם מציגים העונה: מאזן של שני הפסדים מתוך שלושה משחקי ליגה, ולולא נחלצו בעור שיניהם מהפסד מול מכבי חיפה בשבוע שעבר, היה המאזן עומד על 0:3 בליגה.

"האם בנינו את הקבוצה בדרך לא טובה? אני לא יכול להגיד לך. מה שברור זה שכרגע אנחנו נראים לא טוב. אבל צריך לזכור שאנחנו סובלים מהרבה פציעות של שחקנים. לא ראיתי הגנה אתמול, ולא קבוצתיות", הוסיף גורם נוסף.

בלאט העדיף לתרץ בסיום את ההפסד בהחטאות ליי אפים ועל פציעתם של דווין סמית' וריקי היקמן שמשפיעם על היכולת (אגב, לאחר הניצחון על בלגרד החלשה דווקא בלאט טען הפוך, ואמר שסמית והיקמן מתאוששים, מה שתרם לניצחון), אולם ברור כי הבעיות בקבוצה עמוקות יותר: הבנייה הלקויה של הקבוצה, חוסר הקבוצתיות, ההגנה הרעועה, הקושי לייצר נקודות במתפרצות, וריבאונד ההגנה.

כמו כן מורגש חסרונו של קפטן אחד לשעבר. במכבי מנסים להצניע זאת, אולם כשהקבוצה משוועת לצביון ישראלי, כואב לדעת כי אחד השחקנים הכישרוניים ביותר, ליאור אליהו, יושב בביתו ולא נעשה באמת הכול בכדי להשאיר בקבוצה את ליאור אליהו.

הבוקר מאיר טפירו הסביר בגל"צ את הדברים: "בשנים האחרונות למכבי תל אביב היה יתרון ברור עם הישראלים. השנה היא איבדה את ליאור אליהו, שהיה הישראלי הכי טוב בליגה. עם החוק הרוסי השנה אין למכבי יתרון עם הישראלים. הליגה פתוחה. החוק הרוסי מצמצם פערים. עם הישראלים שיש בליגה, הכול יכול לקרות".

שחקן מכבי תל אביב שון ג'יימס מול שחקן עירוני נס ציונה רז זהביאן. יוסי ציפקיס
אין הגנה, אין התקפה, אפילו הקפטן לא רוצה לדבר. ג'יימס/יוסי ציפקיס

2. בחדר ההלבשה נרשמה אווירה קשה אחרי ההפסד, ולא מעט מהשחקנים נראו המומים. שון ג'יימס, מהבודדים שהציגו משחק ראוי, העדיף להתמהמה טרם נכנס לחדר ההלבשה, כשהוא אוחז בקורה ליד חדר ההלבשה ונראה כמתקשה להאמין לתוצאה. "היו שחקנים שהזילו דמעה, היתה אווירה קשה", סיפרו בקבוצה.

דייויד בלאט העיר לשחקנים לא מעט, בין השאר תהה מדוע הקבוצה מופיעה ככה למשחקי הליגה. המאמן יודע ששחקניו מתכוננים היטב למשחקים, מציגים אימונים טובים, אך לא מבין למה זה לא בא לידי ביטוי על הפרקט ברגעי האמת. עוד נאמר בחדר ההלבשה שכל שחקן צריך לשבת עם עצמו ולחשוב טוב מה עושה לא נכון וכיצד יתרום באופן אישי להצלחת הקבוצה.

בלאט אף העיר בחדר ההלבשה כי השחקנים לא מציגים אנרגיות ואגרסיביות נכונה למשחקי הליגה, ואסור להיקלע לפיגור מוקדם ורק אז להתחיל לשחק. מחר הקבוצה תצא למשחק מול קובאן ביום שישי, והשחקנים התבקשו "להתאחד, להרים את הראש, ננסה לתקן את מה שלא עובד".

3. בעוד השחקנים התבקשו "להרים את הראש", היו כבר כאלו שהרימו את הקול. לא מעט אוהדי מכבי זועמים ולא פחדו להביע את דעתם בקול. חלקם טענו בכעס כי "מכבי מזלזלת בנו", וחלקם אף דרש את פיטוריו של בלאט. עם זאת, גורם בקבוצה מיהר להבהיר כבר אמש כי "מעמדו של בלאט יציב". בלאט עצמו ניסה לאחר ההפסד לשמור על ארשת פנים רגועה, אך ללא ההצלחה: האכזבה, הלחץ וההלם ניכרו היטב גם על פניו של המאמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. יוסי ציפקיס
לא מבין את הפער בין האימונים וההכנה, לבין היכולת במשחקים עצמם. בלאט/יוסי ציפקיס

סופו: "זו לא דרך אופטימלית לצאת למשחקי חוץ"

רק לאחר שעה ארוכה של הסתגרות בחדר ההלבשה יצאו השחקנים לאוטובוס. הקפטן שון ג'יימס נראה מדוכדך ובאופן נדיר אף סירב להתראיין הסיום. לא מעט שחקנים העדיפו לחמוק מהיציאה האחורית לעבר האוטובוס.

שחורצאניטיס סיפר על התחושות בקבוצה: "אנחנו פשוט מרגישים רע עם ההפסד. אני מרגיש שאנחנו לא עושים את העבודה שלנו, אני לא יכול לשים את האצבע למה זה קורה, אבל מה שאני יכול להגיד זה שאנחנו פשוט לא משחקים כמו שאנחנו צריכים לשחק. זה מפתיע אותי אישית גם כי באימונים הפנימיים אנחנו משחקים קשוח, אבל צריך לעשות את זה גם על הפרקט. אנחנו לא עושים את העבודה שלנו. כולם צריכים להסתכל על עצמם, לנקות את הראש ולבדוק בלב עם עצמם איך לבוא ולעשות את העבודה כמו שצריך".

שחורצאניטיס ניסה לנתח את הסיבות להפסדים: "מה קרה לנו? לא שיחקנו טוב, הגענו למשחק ולא הערכנו כמו שצריך את היריבה, ושילמנו על כך. אנחנו צריכים לצאת ולשחק חזק כל משחק וזה משהו שאנחנו פשוט לא עושים עכשיו. אנחנו צריכים לצאת לפרקט, לשחק חזק, כל אחד צריך לתרום לקבוצה. ואלו נקודות שחסרות לנו כקבוצה".

על משחקי החוץ שבדרך הוסיף היווני: "זו לא דרך אופטימלית לצאת למשחקי חוץ, אבל אנחנו צריכים לדעת איך לחזור למסלול ולעבוד כמו שצריך, לא להוריד את הראש אלא להתעשת. עד עכשיו אנחנו לא מתחילים לשחק לפני שאנחנו בפיגור 20 נקודות וזה דבר מדהים, ופשוט לא מובן למה זה קורה לנו. אנחנו צריכים להתחיל לשחק כי יש לנו משחקים חשובים וקשים ואנחנו צריכים להבין שמכבי היא לא רק משחקי יורוליג אלא גם משחקים בליגה הישראלית, ולשחק בהתאם".

שחקן מכבי תל אביב ג'ו אינגלס. יוסי ציפקיס
ההיעדרות של היקמן וסמית? לא תירוץ. אינגלס/יוסי ציפקיס

ג'ייק כהן: "נבוא נחושים למשחק הבא"

גם ג'ייק כהן, עוד חוליה מאכזבת, הוסיף: "כל פעם שמפסידים על חודה של קליעה כזאת, בשנייה האחרונה, יש הרבה אכזבה והפתעה, וזה מה שקרה לנו הלילה וכך גם ההרגשה. זה היה קשה, הם קלעו קליעות גדולות ופשוט לא הצלחנו לעלות ליתרון. יש דברים רבים שאנחנו צריכים ללמוד מהם, אנחנו צריכים להסתכל על המשחק ולנסות להשתפר".

על האווירה בחדר ההלבשה הוסיף כהן: "אף אחד לא שמח, כי אף אחד לא אוהב להפסיד משחקים, אבל כולם נחושים להשתפר, אנחנו מצפים ליותר מעצמנו וזה גם מה שנעשה. איך זה ישפיע עלינו לקראת המשחק מול קובאן? דווקא נבוא נחושים מאוד למשחק הבא, הפסד כזה ייתן לנו מוטיבציה להציג אנרגיה במשחק. אני לא יודע למה יש הבדלים כאלו בין המשחק מול בלגרד ובין מה שקרה בליגה. ננסה להבין איך להשתפר, ברור שדברים לא הולכים לנו עכשיו, ואנחנו צריכים לברר למה זה קורה".

לשאלה כיצד הוא מרגיש עם הידיעות לגבי רצונה של מכבי להשאילו, השיב השחקן :"קיבלתי קצת דקות מול נס ציונה וניסיתי להפיק ומזה הכי טוב שאפשר ולנצל את זה. מה שהמאמן בלאט רוצה ממני אני מוכן לו. זה מה שאני עושה כל ערב".

שחקן מכבי תל אביב ג'ייק כהן. יוסי ציפקיס
"כל פעם שמפסידים על חודה של קליעה כזאת, בשנייה האחרונה, יש הרבה אכזבה והפתעה". כהן/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully