וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק תפקידים: דודי סלע VS מאור בוזגלו

28.10.2013 / 18:10

לפני עוד עונה מפרכת ("המטרה - לקחת טורניר ATP") ומשחק צמרת קריטי ("כולם יודעים כמה זה חשוב בשביל העיר באר שבע"), דודי סלע פגש את מאור בוזגלו לקרב כפול ושיחה על ספורט, פרגון ורב"ש. בטניס זה לא היה כוחות, גם לא עם הרגל

קובי אליהו

"אני מקווה שהבאתם לי את מחבט הקסמים", אומר מאור בוזגלו, שהגיע למרכז הטניס בבאר שבע בחולצה אדומה ומכנסיים לבנים - חצי ווימבלדון חצי וסרמיל. "כי נראה לי שדודי פה מהבוקר".

דודי סלע (68 בעולם) אכן מרביץ סרבים משמונה וחצי, ועכשיו כבר חצי שעה אחרי עשר. קשר הפועל באר שבע, שמעיד שהספורט הלבן זה הספורט השני שלו, קפץ על הזמנת המרכז, שמארח את סלע לסשן אימונים. "באתי בריצה מהבית", הוא אומר.

השניים לוחצים ידיים, ומתחילים בחימום. סלע כבר מרגיש שיש פה משהו. "הוא כישרוני, לא רק בכדורגל", החמיא לאחר מכן. "חבל שהוא התחיל בכדורגל, היינו צריכים אותו בנבחרת של הטניס". סלע משחק בהילוך בינוני, בוזגלו נותן פייט ובעיקר שואג אחרי כמה נקודות טובות וצורח אחרי כמה נקודות של כמעט.

"אני משחק לא מעט עם רן בן שמעון", אומר המחבט מספר 1.

"איזה עצבני הוא בספורט, הא?", אומר-שואל בוזגלו.

"הוא גם רמאי", עונה סלע, "אל תאמין לו".

דודי סלע, מאור בוזגלו. קובי אליהו
בוזגלו מול סלע, פעמיים/קובי אליהו

הם מתחילים משחק, עד 10.

בוזגלו משקיע, "אחלה חימום לפני האימון שלנו היום". מה עם הכושר, הרי עד עכשיו העונה שיחק רק 59.5 דקות בממוצע לערב. בעיות פיזיות או החלטות מאמן? "לא שיחקתי המון זמן לפני העונה הזו", הוא אומר, "זה כושר. אם אתה לא משחק, לא יכול להיות לך כושר".

זהו יום לימודים בבאר שבע, והמרכז והרחובות ריקים. אם היו מלאים, סביר להניח שרוב האנשים היו רצים לעבר בוזגלו.

זלזול בסלע? אחרי הכול, מקום 68 בעולם? "במדינה שלנו לא אוהבים כל כך לפרגן", אומר בוזגלו. "בכלל, לספורטאים לא מפרגנים כאן. אנחנו מדינה קטנה, ולא תמיד זה עובד או מצליח. אי אפשר לנסות להטמיע באנשים תרבות ספורט. זה צריך להיות משהו שקיים מהייסוד ולצערי אין לנו את זה. צריך לעבוד יותר על זה, לתת כבוד לספורטאים. רק כך אפשר להגיע להישגים".

סלע מאשר: "קשה, קשה בארץ, במיוחד בטניס, שאין לאנשים ידע, לא יודעים מה אנחנו עוברים כל שבוע בסבב, מאוד קשה לטוס שבוע אחר שבוע, שבעה חודשים בשנה. זה קשה, אבל תמיד כיף לבוא, לקבל תמיכה למרות שמפסידים בנבחרת. לא מזמן הפסדתי בדייויס (מול בלגיה, ישראל הפסידה 3:2 בפלייאוף העלייה לבית העליון), משחק שלא הייתי צריך להפסיד. זה היה על חימר, משטח שאני פחות שולט בו, נתתי מאה אחוז ואני מצטער שזה לא הספיק".

הטניסאי דודי סלע עם מאור בוזגלו. קובי אליהו
"המטרה היא להיכנס לטופ 50", הוא אומר. "מקווה שבשנה הבאה אתן את הפוש הזה. אני חושב שצריך תחרות אחת טובה, וזה טופ 50. אני מאוד קרוב"/קובי אליהו

כשאתה מנצח, אתה דודי שלנו. כשאתה לא, אתה דודי סלע, קצת פחות אהוד, קצת יותר נשכח.

"אין הרבה טניס פה, גם בטלוויזיה", הוא אומר. "בארץ יש יותר כדורגל, ואין תחרויות טניס, אם היה יותר והיו מראים יותר בטלוויזיה, היה מעקב גדול יותר. כשנבחרת הדייויס משחקת או כשאני בטורניר גדול וזה משודר אז מרגישים את הבאזז לכמה שבועות אחרי זה, ואז יש דעיכה. גם באשמתי, כי אני לא מתקשר כל כך כשאני בתחרויות".

סלע זינק לאחרונה 19 שלבים בדירוג, והתבצר במקום ה-68. רחוק מהשיא, 29, אבל רחוק גם מנקודות השפל, כולל פתיחת עונה לא רצויה במיקום ה-90. בתקופה האחרונה נכנס לקצב, ואת הטורנירים האחרונים סיים טוב (עם זכייה בטשקנט) ופחות טוב (הדחה בסיבוב השני בקרמלין). "המטרה היא להיכנס לטופ 50", הוא אומר. "מקווה שבשנה הבאה אתן את הפוש הזה. אני חושב שצריך תחרות אחת טובה, וזה טופ 50. אני מאוד קרוב. אני רוצה להגיע לאן שהצבתי לעצמי, והמטרה היא לקחת טורניר ATP בעונה הבאה".

מאור בוזגלו. קובי אליהו
אחרי כמה סרבים, סלע סופר "4:8 לי". "מה 4:8", מזדעק בוזגלו, "6:6, לא, שופט?". "6:6", שיקר השופט. ואז סלע פתח מבערים, ובוזגלו אמר "יש לי חור במטקה", ונגמר 8:10 לטניסאי/קובי אליהו

הם ממשיכים להילחם על המגרש וגם בטונים. זמן לקחת מילה ממנהל המרכז, יניב סקירה, שארגן את הדייט הזה. "טניס זה הענף השני הכי פופולרי בבאר שבע, אחרי הכדורגל", הוא אומר. "מפגשים מהסוג הזה מוסיפים הרבה. הכדורגל עושה את שלו בעיר, מבחינה שיווקית, ויש לנו ילדים צעירים שרוצים להיות דודי סלע הבא או שחר פאר הבאה. אנחנו בכיוון הזה".

אחרי כמה סרבים, סלע סופר "4:8 לי". "מה 4:8", מזדעק בוזגלו, "6:6, לא, שופט?". "6:6", שיקר השופט. ואז סלע פתח מבערים, ובוזגלו אמר "יש לי חור במטקה", ונגמר 8:10 לטניסאי.

"בכדורגל הוא ינקום בי", מספר סלע, והשניים עוברים לכדורגל-רשת, בערך כמו פוצ'יוולי רק בלי החול והבירה. "אני אוהב כדורגל מגיל צעיר", סלע אומר. "הייתי משחק המון, הולך למשחקים של קרית שמונה. אני רואה כל משחק שלהם".

לפני שבוע היה מפגש ישיר מול מאור ובאר שבע, וניצחתם.

"קרית שמונה קבוצה טובה השנה, אני מקווה שיסיימו לפני באר שבע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך זוכים בטשקנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

בוזגלו, אולי כאילו ידע מה יגיד סלע, מתעלל בטניסאי עם הרגל. בסוף השבוע סוף סוף עשה זאת גם במגרש האמיתי, עם בעיטה חופשית לרשת של אופיר מרציאנו ומ.ס. אשדוד. גול ישראלי ראשון מאז אפריל 2011. "שמחתי מאוד מהשער", בוזגלו מספר, "אבל כמובן שהעדפתי שננצח. שמח שעזרתי לקבוצה". השער, אגב, נכבש מבעיטה חופשית מול החומה הכי דלה בהיסטוריה. בוזגלו דווקא אומר: "תשאל כל שוער אם הוא ישים חומה. כולם ציפו שאני ארים, גם אני בהתחלה חשבתי שאני הולך להרים. ואז ראיתי אותו גונב צעד וזיהיתי פתח. שמח שזה הצליח, עכשיו אני בטוח שילמדו".

בשבוע הבא מכבי תל אביב בווסמריל. משחק "עונה", כנראה עם פער של חמש נקודות בין השתיים. בעונה שעברה, אגב, המשחק הראשון הלך לאדומים, עם 1:3 מרשים והפנצ'ר הראשון בגלגלים של אוסקר גרסיה. עבור בוזגלו, אקס צהוב, זה משחק פיקנטי עוד יותר. "יש עוד המון זמן", הוא אומר, "אין ספק שיש טירוף. "אני חושב שככל שתגיע קרוב יותר למועד המשחק, תרגיש את המתח באוויר. כולם יודעים כמה זה חשוב, בשביל העיר באר שבע, זה משחק עונה ראשון ומבחן חשוב בשבילנו".

סלע שואל: "איפה המשחק?", ומקבל תשובה, "פה".

"1:2 לבאר שבע", הוא אומר.

"1:2 על מכבי?", שואל בוזגלו. "אם כן, אני מזמין אותו לעוד אחד על אחד".

מאור בוזגלו. קובי אליהו
על השער מול אשדוד: "כולם ציפו שאני ארים, גם אני בהתחלה חשבתי שאני הולך להרים. ואז ראיתי אותו גונב צעד וזיהיתי פתח. שמח שזה הצליח, עכשיו אני בטוח שילמדו"/קובי אליהו

***

השניים מקבלים קצת מים, ומתחילים במנוחה לקראת סשן נוסף, כל אחד בתחומו. מאור אצל אלישע, דודי אצל יואב שב.

"התקשרתי לאישתי", מספר בוזגלו, "אמרתי לה 'הפסדתי לדודי סלע בטניס'. והיא אומרת, 'זה היה ברור, לא?'".

הטניסאי דודי סלע עם מאור בוזגלו. קובי אליהו
אם לא הייתי טניסאי, הייתי כדורגלן, ולהפך/קובי אליהו
דודי סלע. קובי אליהו
"קרית שמונה קבוצה טובה, נקווה שתסיים לפני באר שבע"/קובי אליהו
הטניסאי דודי סלע עם מאור בוזגלו. קובי אליהו
"במדינה שלנו לא אוהבים כל כך לפרגן", אומר בוזגלו. "בכלל, לספורטאים לא מפרגנים כאן"/קובי אליהו
הטניסאי דודי סלע עם מאור בוזגלו. קובי אליהו
הטניסאי דודי סלע עם מאור בוזגלו/קובי אליהו
הטניסאי דודי סלע. קובי אליהו
הטניסאי דודי סלע/קובי אליהו
מאור בוזגלו. קובי אליהו
מאור בוזגלו/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully