וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחוזת ראשונים: דירוג מצטייני סוף השבוע באירופה

28.10.2013 / 10:10

השער הראשון של טורס, הקלאסיקו הראשון המוצלח של ניימאר, השלושער הראשון של סוארס באנפילד והדרבי הראשון הקסום של מחיטריאן. מי בראש דירוג המצטיינים השבועי?

10. טים הווארד - אברטון

לפני הביקור של אברטון בווילה פארק דובר בעיקר על קרב החלוצים הבלגים, בין כריסטיאן בנטקה לרומלו לוקאקו הלוהט. את המפגש בין שני השוערים האמריקאים כולם שכחו, אבל טים הווארד דאג להזכיר גם אותו ולהכריע ברגע אחד את שני העימותים. אסטון וילה יכולה הייתה להוביל כבר בפתיחה, אלא שהווארד הופיע בגדולתו, עצר בצורה נהדרת פנדל (השישי שלו בפרמיירליג מאז 2008 - יותר מכל שוער אחר) מול בנטקה והוסיף עוד שתי עצירות באחד על אחד כדי לתסכל את הסקורר הבלגי ואת אנדראס ויימן. "טים שמר אותנו במשחק, היה לו יום נפלא", הודה המאמן רוברטו מרטינס, שראה במחצית השנייה את לוקאקו וליאון אוסמן מכריעים את המשחק ומציבים את אברטון בצמרת, רק ארבע נקודות מהפסגה. נציג השוערים במצעד השבועי.

9. פרננדו טורס - צ'לסי

מי היה מאמין שדווקא הוא יכריע משחק גדול עבור צ'לסי, ועוד בעידן ז'וזה מוריניו? הפורטוגלי לא הפגין אמונה גדולה מדי בפרננדו טורס. הוא אפילו הנחית לו על הראש את סמואל אטו, אבל בכל זאת נתן לו הזדמנויות והשבוע גם קיבל תוצרת. זה התחיל עם צמד ב-0:3 על שאלקה ונמשך ב-1:2 הדרמטי על מנצ'סטר סיטי. טורס אמנם פתח עם החמצה איומה שגרמה למבקריו להשחיז את הסכינים, אך ידע להתגבר וסיפק משחק מעולה שהסתיים עם בישול לאנדרה שורלה ושער בתוספת הזמן, באדיבות ההגנה המבולבלת של הסיטיזנס. החלוץ הספרדי, שבעט רק פעמיים למסגרת במהלך העונה, הצליח לסכן את השער שלוש פעמים במשחק אחד, להדביק כדור לקורה ולבסוף גם אחד לרשת. שער ליגה ראשון ואולי מסר למאמן הנבחרת ויסנטה דל בוסקה. במקום לאזרח ברזילאי בשם דייגו קוסטה, טוב ככל שיהיה, תן צ'אנס נוסף לאיש שכבש בשני גמרי יורו רצופים.

פרננדו טורס, צ'לסי. AP
קח אותי, דל בוסקה. פרננדו טורס/AP

8. קורט זומה - סנט אטיין

זה היה כל כך קרוב להפסד ראשון של פריס סן ז'רמן בעידן לורן בלאן. האלופה התייצבה בסטאד ז'ופרה גישאר אחרי הרביעייה הנדירה של זלאטן איברהימוביץ' בליגת האלופות ועם רצף של שישה ניצחונות, אבל כל זה לא הרשים את קורט זומה ביום הולדתו ה-19. הבלם המוכשר, שזכה בקיץ עם נבחרת צרפת עד גיל 20 באליפות העולם, משחק כבר שלוש שנים (!) בליגה הבכירה ומתקדם בצעדי ענק. את יום ההולדת הוא קיווה לחגוג עם ניצחון, אבל המשחק הסתיים ב-2:2 וזומה, שנקרא קורט (שם בלתי צרפתי בעליל) על שם דמות מאחד מסרטי ואן דאם, נותר עם המחמאות. והיו הרבה כאלה. הפרשנים היללו בסיום את השחקן הצעיר, כאשר חלקם טענו כי "מדובר בבלם הצעיר הטוב בעולם". כחיזוק לטענתם, סיפק מרקיניוס הברזילאי הופעה חיוורת מן העבר השני, בעוד זומה הצר את צעדיהם של זלאטן וקבאני, שלט ברחבה כמו בלם ותיק ותיקל בצורה נקייה. בלם העתיד.

7. הנריך מחיטריאן - דורטמונד

הדרבי ה-83 של חבל הרוהר במסגרת הבונדסליגה נצבע צהוב, בהשראתו של איש אחד: הנריך מחיטריאן. הפליימייקר הארמני אמנם לא כבש, אך ניהל ביד רמה את משחק ההתקפה של דורטמונד, הוציא מתפרצות קטלניות והיה מעורב בכל השערים ב-1:3 על שאלקה. היה זה הדרבי הראשון של מחיטריאן במדי דורטמונד, אבל מי הרגיש? הרכש הנוצץ משחטאר דונייצק גם דאג לחלק כדורים והתרוצץ ללא הרף, לפני שסיפק את מגע הקסם שבנה את השער הראשון. לאחר מכן הוא הכין לנורי שאהין את השני וקינח עם שעיטה על פני 70 מטרים ובישול שני ליקוב בלאשצ'יקובסקי. עם סטייל כזה, אין פלא שהוא נכנס בכזו טבעיות למשבצת של מריו גצה. רכש משובח.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקן דורטמונד הנריך מחיטריאן חוגג שער. רויטרס
מאסטרו. הנריך מחיטריאן, מימין/רויטרס

6. אלכס לופס - סלטה ויגו

לא מעט כובשי צמדים היו בסוף השבוע בליגות הבכירות. נביל אל זאהר (לבנטה), אנטואן גריזמן (ריאל סוסיאדד), דויד וייה (ולנסיה), רוברטו פירמינו (הופנהיים) וחואן קואדראדו (פיורנטינה) התחרו אף הם על העמדה הפנויה, אבל ניצחון החוץ המוחץ והמפתיע של סלטה ויגו, 0:5 במלאגה, הטה את הכף לטובתו של אלכס לופס. הסיפור של לואיס אנריקה בסלטה ויגו נראה עצוב למדי. שבעה משחקים ללא ניצחון, ארבעה הפסדים רצופים ומיקום מתחת לקו האדום הפכו את הדיבורים שלו על קבוצה אטרקטיבית לבדיחה ממש לא מוצלחת. ואז באה ההצגה במלאגה. סלטה התעללה ביריבה עם מתפרצות קטלניות ומשחק צירופים נאה, בראשותו של אלכס לופס. הקשר בן ה-25, שהיה מגיבורי העלייה לפני שנתיים, הוא שחקן השדה שקיבל הכי הרבה דקות משחק מלואיס אנריקה. הפעם הוא החזיר לו בגדול, עם צמד וגם בישול בניצחון החוץ הגדול ביותר של סלטה מאז 1941. שמר משהו לברצלונה?

5. מהדי בנעטיה - רומא

גם מול קבוצה שלא רשמה הפסד ביתי בליגה יותר משנה, גם ב-10 שחקנים, גם ללא פרנצ'סקו טוטי וז'רביניו - רומא לא עוצרת. הריצה המטורפת נמשכה בפריולי, שם שער של מייקל בראדלי הספיק כדי לקבוע 0:1 מול אודינזה ולהשאיר את המאזן נקי אחרי תשעה מחזורים. 27 נקודות, ומרשים מכך - שער חובה בודד. הפעם הזרקור מופנה לחוליית ההגנה, אשר במרכזה נצץ מהדי בנעטיה. בלם נבחרת מרוקו נרכש מאודינזה ב-13.5 מיליון יורו בקיץ, ובמשחק החזרה לפריולי הוכיח עד כמה הוא משמעותי עבור רומא. אלו לא רק חילוצי הכדור, הצלת השער במחצית השנייה או היכולת במשחק הגובה אלא בעיקר השקט וקור הרוח. הסובל התורן היה אנטוניו די נטאלה שפשוט נעלם מול הדומיננטיות של בנעטיה. רומא השוותה את שיא הניצחונות לפתיחת עונה של יובנטוס מ-2005/6 וההגנה שלה השתוותה לאינטר וקליארי, שאי שם ב-1966/7 ספגו רק פעם אחת בתשעת מחזורי הפתיחה. ובנעטיה? לו יש גם רצף אישי של 17 ניצחונות ליגה. היסטוריה בבירה.

שחקן רומא מהדי בנעטיה חוגג. רויטרס
רומא מנפצת שיאים עם הגנת ברזל. מהדי בנעטיה/רויטרס

4. מרקו פארולו - פארמה

קבלו את הקשר האיטלקי עם הכי הרבה שערים בסרייה A והחל מהשבוע גם הסיוט החדש של מסימיליאנו אלגרי. מרקו פארולו בן ה-28 הוא לא שם גדול, אבל ביום ראשון הוא גנב את ההצגה גם מאלילו קאקה. קשר הרכש מצ'זנה, בעונתו השנייה בפארמה והרביעית בסך הכול בליגה הבכירה, הוביל את הקבוצה של רוברטו דונאדוני להפתעה גדולה מול יריבה אותה ניצחה רק פעם אחת בעשור האחרון. פארולו ניצל את חוסר התיאום בהגנת מילאן, כבש בבעיטה שטוחה את השער הראשון ובישל לאנטוניו קסאנו את השני. מילאן כבר חזרה בזכות המחליפים ולחצה במטרה להשלים מהפך, אך ארבע דקות בתוך תוספת הזמן היה זה פארולו שחגג עם שער ניצחון בכדור חופשי. הבעיטה האחרונה של המשחק עלולה להיות גם זו שבעטה את אלגרי ממילאן.

3. ניימאר - ברצלונה

"אני רוצה לעשות היסטוריה בברצלונה, והקלאסיקו הראשון שלי זה זמן טוב להתחיל". זה מה שהיה לניימאר להגיד לפני הופעת הבכורה שלו במשחק הכי מדובר באירופה. הופעת בכורה שהשאירה רבים מהפרשנים פעורי פה והיוותה מבחינת אנשי ברצלונה הוכחה נוספת לצדקת דרכם. ניימאר התחיל בצורה מבטיחה את הקריירה האירופית, ובקלאסיקו עשה קפיצת מדרגה נוספת. הרי בדיוק בשביל זה הביאו אותו, כדי לחפות על הימים בהם ליאונל מסי נפקד (מסיבות כאלה ואחרות). רבות דובר על המאמנים ושחקני הרכש היקרים, אבל גם דני קרבחאל, המבוגר מניימאר בחודש, עלה לקלאסיקו הראשון שלו. הברזילאי בן ה-21 גרם לו לרצות לשכוח את המשחק כמה שיותר מהר. ניימאר כבש שער מתוחכם, שלח את אלכסיס סאנצ'ס להקשית באומנות את השני וזרח באגף השמאלי כאיש המסוכן על המגרש. התצוגה שלו רק הבליטה את פארסת גארת' בייל. "ניימאר הוא הבוס של ברצלונה", צהלו עיתוני קטלוניה. במוצאי שבת, גם מסי לא יכול היה לחלוק על כך.

ניימאר ברצלונה מול לוקה מודריץ' ריאל מדריד. AP
"הבוס של ברצלונה" בפעולה. ניימאר/AP

2. ג'יו דוס סנטוס - ויאריאל

פליט ברצלונה מרים ראש בגאווה, באחד מסיפורי הקאמבק היפים של 2013. חמש שנים חלפו מאז טוטנהאם רכשה את ג'יו דוס סנטוס מבארסה ב-6 מיליון יורו, עד שוויאריאל קנתה את כרטיסו בסכום זהה. ואיזה הבדל. הילד המקסיקני שהצטרף לאקדמיית לה מאסיה בגיל 11, התגלה כאנטיתזה לליאונל מסי. הוא התגלגל מטוטנהאם לתקופות באיפסוויץ', גלאטסראיי, ראסינג סנטאנדר ומאיורקה, ירד פעמיים ליגה, אבל היכולת הטובה במחזורי הסיום בעונה שעברה זיכתה אותו בהצעה מוויאריאל. השידוך היה מושלם. הצוללת הצהובה חזרה עם התקפה סילונית, עליה מנצח המקסיקני בן ה-24 שסוף כל סוף פורח. את ההצגה הטובה ביותר שלו עד כה הוא שמר לדרבי מול ולנסיה, בו ויאריאל כבשה לראשונה בהיסטוריה ארבעה שערים. ג'יו בישל לאוצ'ה ולאחר מכן החטיא פנדל, אך השכיח זאת במהרה בזכות שער בעקב וטיל לחיבורים. שישה שערים ושלושה בישולים בשמונה מחזורים. כבר שווה לשיא קריירה, שלמעשה עוד נמצאת בראשיתה.

שחקן ויאריאל, ג'יובאני דוס סנטוס. GettyImages
כבר נחשב לשחקן עבר ולפתע החייה את הקריירה. ג'יו דוס סנטוס/GettyImages

1. לואיס סוארס - ליברפול

הוא יצא עם כדור המשחק מנוריץ' (פעמיים) ומוויגאן, אבל מעולם לא מאנפילד. בשבת גם זה השתנה. אחרי שנתיים ותשעה חודשים בליברפול, ובהופעתו ה-81 בפרמיירליג, לואיס סוארס חגג שלושער ביתי ראשון. ואיזה שלושער זה היה. ליברפול הציגה את משחקה הטוב ביותר העונה, כשהאורוגוואי הנמרץ עושה ככל העולה על רוחו וכובש שלושה שערים נפלאים ב-1:4 על ווסט ברומיץ'. זה התחיל עם מבצע סולו שכלל השחלה בין הרגליים של יונאס אולסון, נמשך עם נגיחה אדירה מ-16 מטרים לחיבורים והסתיים עם שער נוסף בראש. שיתוף הפעולה עם דניאל סטארידג', שהתכבד בשער מרהיב משלו, נראה מצוין ועושה רושם שסוארס נהנה מכל רגע. כך גם הקהל ואפילו הבעלים ג'ון הנרי, שצייץ במהלך המשחק: "הוא קוסם". ושימו לב לזה: סוארס כבר עם שישה שערים בארבעה משחקים. רק החבר סטארידג' וקון אגוארו מקדימים אותו, וכנראה לא לזמן רב. אם באנגליה העניקו את הציון 10, מי אנחנו שנתווכח? ההצגה האישית המרשימה של השבוע.

לואיס סוארס שחקן ליברפול לאחר שכבש שלושער. רויטרס
לראשונה בקריירה, יצא מאנפילד עם כדור המשחק. לואיס סוארס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully