וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא דווין סמית', מכבי תל אביב יוצאת לנס ציונה

27.10.2013 / 16:52

הצהובים שוב בחרו לא להלביש את הפורוורד (20:45, 5+ לייב). ירושלים, האחרונה, תארח את אילת, הראשונה (18:40, ער' 1)

המחזור השלישי בליגת העל יינעל מחר (שני) עם שני משחקים נוספים. במוקד המחזור יעמוד המפגש בו תארח האחרונה בטבלה הפועל ירושלים, שעדיין מחפשת אחר ניצחון הבכורה שלה, את מוליכת הטבלה הפועל אילת, שעדיין לא הפסידה משחק העונה. מכבי תל אביב, ללא דווין סמית' ששוב לא יתלבש, תתארח במשחק חוץ אצל העולה החדשה עירוני נס ציונה, שחולמת לעקוץ בגדול.

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב עם בובאן מריינוביץ' שחקן הכוכב האדום בלגרד. ברני ארדוב
משחק רק ביורוליג. דווין סמית'/ברני ארדוב

עירוני נס ציונה - מכבי תל אביב (20:45, 5+ לייב)

את המחזור הראשון בליגה הפסידה נס ציונה באולמה הביתי למכבי ראשון לציון מה שעשוי היה להוריד מעט את ההתלהבות מהכניסה לליגת העל, אלא שאז הצליחה הקבוצה של נדב זילברשטיין להפתיע את הפועל חולון בחוץ. העולה החדשה מגיעה למחזור השלישי למפגש מול הקבוצה החזקה בליגה כשעיקר השאלה העניין סביבה הוא בסוגיית אירוח המשחק באולמה הביתי. כרגע נראה שהמשחק יתקיים בנס ציונה, אבל שהמשטרה לא תאשר את שני היציעים מאחורי הסלים, כלומר פחות 500 מקומות.

ניצחון היורוליג על הכוכב האדום שחרר מעט לחץ ממכבי תל אביב לקראת המשחק בנס ציונה. מכבי לא נראתה טוב גם בליגה, ומקווה שהביטחון המסוים שקיבלו השחקנים ביום חמישי יעלה על הפרקט מחר. הצהובים החליטו לא לרשום למשחק בפעם השלישית ברציפות את דווין סמית' שעדיין מתאושש מפציעה. יוגב אוחיון שנפצע במהלך הרבע השלישי נגד הקבוצה הסרבית נמצא גם הוא בספק מסוים, ואם יוחלט שלא לשתפו, ייתכן שיובל נעימי, שנשאר בשלב זה בקבוצה, יתלבש במקומו.

המספר הנוסף

12 - נקודות בממוצע למשחק רשם דיוויד בלו בשני מחזורי הפתיחה, הכי הרבה מבין שחקני מכבי תל אביב.

23 - נקודות מדד בממוצע רשם טל דן בשני מחזורי הפתיחה.

37 - דקות בממוצע העונה עד כה למאיר טפירו, הכי הרבה בליגה.

יעמוד למבחן: סילבן לנדסברג. אחרי פתיחת העונה הנהדרת של המתאזרח של מכבי, נראה כי במחזורים האחרונים הוא מעט נחלש. נגד נס ציונה המעניינת הוא יצטרך לתת קצת יותר.

שחקן הפועל ירושלים יניב גרין. קובי אליהו
הפועל ירושלים מחפשת ניצחון בכורה. יניב גרין/קובי אליהו

הפועל ירושלים - הפועל אילת (18:40, ערוץ 1)

שני הפסדים במחזורי הפתיחה דרדרו את הקבוצה של בראד גרינברג למקום האחרון בליגת העל והכניסו את המערכת, הלחוצה ממילא, ללחץ מיותר. דווקא במפעל האירופי הפועל ירושלים נראית אחרת, כשניצחה את שני משחקיה ונמצאת חזק בתמונת העלייה לשלב הבתים השני. בסיטואציה הלא פשוטה הזאת תפגוש ירושלים קבוצה חזקה מאוד, כשהסנטר המוביל שלה, ארטיום פראחוסקי, שנפצע בהפסד להרצליה, ככל הנראה יחמיץ גם את המשחק הזה.

?אילת קבוצה קשוחה שפתחה את הליגה עם שני ניצחונות רצופים, אבל זה לא מרתיע אותנו", אמר אדם אריאל, מנקודות האור הבודדות של ירושלים העונה. "אנחנו חוזרים למלחה ורוצים לנצח את המשחק הראשון שלנו העונה בליגה. נצטרך להיות מרוכזים ולשאוב אנרגיות מהקהל, שאני בטוח שיהיה בטירוף?.

עם הכנה לא מרשימה לעונה והופעה בינונית בגביע ווינר, הפועל אילת מפתיעה את ליגת העל וממוקמת במקום הראשון בטבלה. הקבוצה של עודד קטש אמנם ניצחה את שני משחקיה הראשונים רק בשניות הסיום, אך עשתה זאת מול שתי קבוצות איכותיות, כשחלק מהשחקנים המובילים שלה לא מציגים יכולת גבוהה. באילת מגיעים עם ביטחון רב למשחק במלחה, שם ניצחו פעם אחת בלבד בארבעה ביקורים בעונה שעברה, בתקווה לשמור על המאזן המושלם שלה.

המספר הנוסף

6 - שחקנים מתוך התשעה ששותפו בניצחון אילת בשבוע שעבר על הפועל תל אביב קלעו לפחות שלשה אחת.

8 - פעמים פגש בעונה שעברה בראד גרינברג את הפועל אילת ועודד קטש, ב-5 פעמים ניצח.

12 - זריקות עונשין לקח מתחילת העונה יניב גרין בכל המסגרות, אך טרם הצליח לקלוע אחת.

יעמוד למבחן: יניב גרין. כשארטיום פראחוסקי סוחב פציעה שעשויה למנוע ממנו לשחק, יצטרך הסנטר הישראלי של ירושלים להיות אפקטיבי בהרבה ממה שהיה עד כה העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully