וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה - מכבי אשדוד 0:5 (רבע 1)

האלופה מחפשת ניצחון בכורה העונה, אשדוד תנסה להפתיע. בהמשך: הפועל תל אביב - מכבי ראשל"צ, גלבוע/גליל - חולון

הערב (ראשון) נפתח המחזור השלישי בליגת העל בכדורסל. ראשונות עלו לפרקט מכבי חיפה ומכבי אשדוד ובהמשך יתקיימו שלושה משחקים: הפועל גלבוע/גליל עליון - הפועל חולון, הפועל תל אביב - מכבי ראשון לציון, ברק נתניה - בני הרצליה.

שחקן מכבי חיפה, דונטה סמית'. Jose Juarez, AP
דונטה סמית'/AP, Jose Juarez

מכבי חיפה - מכבי אשדוד

הניצחון הגדול שהשיגו הירוקים בסקופיה החזיר אותם חזק לתמונת העלייה לשלב הבא ביורוקאפ, ועכשיו הם ינסו לרשום ניצחון בכורה גם בליגת העל מול היריבה החלשה יחסית שמולם. בקבוצה חזרו ביום חמישי מהמסע במקדוניה, וערכו שני אימונים לפני המשחק, שהוקדם בשל דרבי הכדורגל של חיפה, שייערך מחר בשעה 20:30. בחיפה מרוצים מאוד מהיכולת שמפגינים מורן רוט והפורוורד-סנטר הניגרי אייק אופייבו ומאמינים שאחרי ששאר הזרים יכנסו לכושר משחק טוב יותר הם יוכלו לרוץ חזק בצמרת הליגה.

הניצחון הגדול של מכבי אשדוד במחזור הראשון אולי בלבל מעט את אנשי הקבוצה, כי במחזור השני השחקנים של נתי כהן היו רחוקים מלהזכיר את היכולת ממלחה והפסידו בבית לברק נתניה. למרות ההפסד, במועדון מרוצים מרוח הלחימה שמפגינים השחקנים, וממידת האגרסיביות, אך יודעים שהדברים הללו לבד לא יספיקו כדי לרשום יותר מדי ניצחונות העונה. בקבוצה ממשיכים להופיע ללא גל איתן הפצוע, כשקני הייז וליאור ליפשיץ ימשיכו להיות מי שינהלו את המשחק.

קני הייז שחקן מכבי אשדוד. יוסי ציפקיס
ניצח במלחה, ינצח גם ברוממה? קני הייז/יוסי ציפקיס

הפועל גלבוע/גליל - הפועל חולון (20:00, ספורט 5)

ההפסד הביתי להפועל אילת במחזור הפתיחה אולי רמז כי גלבוע/גליל הולכת לקראת עונה לא מוצלחת נוספת, אלא שאז הגיע השבוע האחרון עם ניצחון ענק על מכבי ראשון לציון בחוץ וניצחון גדול נוסף במונטנגרו בליגה הבלקנית. בגלבוע היו מאוכזבים מקביעת היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, שלמעשה טרפד את מעברו של יובל נעימי למועדון, ואם מכבי תל אביב לא תשנה את דעתה, תשאר הקבוצה בסגל הזה עד לסיום העונה. לקראת המשחק נגד חולון מקווים בצוות המקצועי להמשיך במגמה החיובית, ולהמשיך לקבל דקות טובות מהגארד המתאזרח סטו דגלאס.

אחרי המחזור הראשון הנהדר והניצחון הביתי על מכבי תל אביב קיוו בהפועל חולון לעונה בצמרת הגבוהה של הליגה. אלא שבמחזור השני נעצרה הקבוצה של ליאור ליובין על ידי העולה החדשה עירוני נס ציונה, ולהפסד הזה הצטרף המכה שקיבלו בסוף השבוע עם הפציעה של גוני יזרעאלי שנפצע בצורה קשה בפניו וייעדר מהמשחק בגן נר. מי שצפוי להכנס למשבצת של יזרעאלי הוא יחזקאל סקוורר שמציג עד כה יכולת פושרת. למרות זאת בחולון מקווים כי ידעו להתעלות בסיטוציה הלא פשוטה ולהשיג ניצחון חוץ בגן נר, כשמצופה מהזרים בריאן אוסברי ואנתוני גודס להרים את רמת המשחק שלהם.

יחזקאל סקוורר שחקן הפועל חולון. ניב אהרונסון
נכנס לנעליים של גוני יזרעאלי הפצוע. סקוורר/ניב אהרונסון

הפועל תל אביב - מכבי ראשון לציון (19:45, פריצות בספורט 5)

שני מחזורים בתוך העונה והפועל תל אביב אחרי שתי דרמות גדולות. במחזור הראשון הקבוצה נהנתה משלשת ניצחון של יונתן שולדברנד אחרי טעויות של בני הרצליה, ובמחזור השני הפסידו באילת מסל ניצחון של טרנס רודריק, אחרי מספר טעויות של צוות השיפוט. בקבוצה מקווים כי עם החזרה לאולם הדר יוסף, שצפוי להיות מלא בכ-1,400 צופים, הם יוכלו להשיג ניצחון משמעותי ולרשום פתיחת עונה חיובית. הצוות המקצועי ממשיך לחפש מחליף לרכז וינסנט קאונסיל שלא הרשים עד כה, כשאופציית ההחלפה של הסנטר ג'וש אוונס עדיין לא ירדה מהפרק.

הפסד אחד בשני מחזורים ובראשון לציון החליטו לבצע שינוי נוסף בסגל כשהקבוצה חתכה את דווין מיטשל. למשחק נגד הפועל תל אביב יעלה מתן חרוש עם שלושה זרים בלבד – טזמין מיטשל, ריקרדו מארש ובריאן הופקינס, שמועמד גם כן לעזוב אחרי שלא הרשים. בצוות המקצועי עובדים קשה על מנת למצוא סנטר שיחליף את מיטשל בסגל, וגארד במקומו של הופקינס, אך עד כה לא העלו שחקן בחכתם. במשחק החוץ הקשה מול האדומים הם יצטרכו תרומה אמיתית מאור סולומון שקלע עד כה שתי נקודות בסך הכל בשני מחזורי הפתיחה.

שחקן מכבי ראשון לציון ריקרדו מארש. ניב אהרונסון
אחד משלושה זרים של ראשון לציון הערב. מארש/ניב אהרונסון

ברק נתניה - בני הרצליה (19:35, פריצות בספורט 5)

הקבוצה של רובי בלינקו היא אחת משלוש הקבוצות היחידות בליגת העל שנמצאת עם מאזן מושלם אחרי המחזור השני, וזאת בשל העובדה ששיחקה רק משחק אחד. בקבוצה היו מרוצים מאוד מהאופי שהפגינו השחקנים בניצחון באשדוד בשבוע שעבר, בעיקר מהיכולת של הזרים ג'וליאן מילס וראשון פרימן, שבדקות שלא היה על הפרקט בשל בעיית עבירות, נקלעה נתניה לפיגור. בינתיים נפצע מילס בפעם השלישית העונה, וייעדר כמספר שבועות, כשבמועדון יבחנו במקומו את הגארד-פורוורד הניגרי סטן אוקויה ששוחרר ממכבי הוד השרון מהלאומית.

אחרי ההפסד המיותר להפועל תל אביב במחזור הפתיחה, הציגה הקבוצה של אפי בירנבוים את היכולת האמיתית שלה כשניצחה בצורה מרשימה את הפועל ירושלים. בהרצליה מרוצים מאוד מהיכולת של כל השחקנים, למעט כריס וורן שפשוט לא מצליח למצוא את עצמו עד כה. עם זאת מאמין המאמן הותיק כי הגארד שבילה שנים רבות ביורוליג בצורה מוצלחת יוכל להתגבר על הקשיים שמלווים את פתיחת העונה שלו כבר במשחק החוץ בקופסל. לפני המשחק יקבל אבי בן שימול את תואר השחקן המצטיין של המחזור השני, ומלגת לימודים על סך 1,000 דולרים מתנת איש העסקים רענן כץ.

אפי בירנבוים מאמן בני הרצליה. יוסי ציפקיס
הקבוצה שלו נראית טוב. בירנבוים/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully