וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שייט: הדר הלר הבטיחה מדליה, גם מעיין רפיח חזק בתמונה

אליפות העולם לנוער: הלר מובילה ב-11 נק' על סגניתה ותתמודד ביום שבת על הזהב, רפיח עלה מהמקום הרביעי למקום השני

אלופת אירופה לנערות בגלשני ניל פרייד, הדר הלר, פתחה את יום שיוטי בית הזהב באליפות העולם לנוער בגלשני ניל פרייד בצ'יוויטווצ'יה שבאיטליה לא רע בכלל, ולמעשה כבר הבטיחה מדליה. למרות שסיימה את השיוט הראשון היום (שישי) במקום השישי, איבדה הדר הלר את ההובלה בתחרות למרטה מאג'טי האיטלקייה שניצחה בשיוט ועלתה למקום הראשון כשבאמתחתה נקודת חובה (17) פחות מלישראלית (18). אלא שבשני השיוטים הבאים הלר סיימה במקומות 1 ו-2, ואילו מאג'טי עם 6 ו-17 צנחה. אחרי תשעה שיוטים (שלושה בבית הזהב היום) הלר מובילה עם 21 נק' לפני מאג'טי עם 32 נק'. מילה גילבו הצרפתייה שמדורגת שלישית כללי צברה 55 נק' ואין לה בכלל סיכוי לאיים על השתיים הראשונות.

"אני רוצה לנצח מחר", הגיבה הלר בפשטות והמשיכה: "הכי חשוב זה שיהיה לי זינוק טוב שאראה את כולן מולי". כשנשאלה באיזו טקטיקה תנקוט מחר לאור העובדה שהיא יכולה להיצמד לאיטלקייה המדורגת 2 ולוודא שהיא לא תסיים לפניה עם עוד חמש גולשות ביניהן, ענתה הלר: "מחר כשאראה את מזג האוויר ואחוש את הים אדע בדיוק כיצד לנהוג כדי לחזור ארצה עם תואר אלופת עולם".

יום מצוין היה גם לעדי כהן (5, 5, 3) שטיפסה מהמקום ה-21 למקום העשירי הכללי ונכנסה לשיוט המדליות מחר. לשחר טיבי היה יום פחות מוצלח (25, 25, 28) שהוריד אותה מהמקום ה-12 למקום ה-21 הכללי כשהיא מדורגת חמישית לגילאי 17. את הבנות מלווה באליפות המאמן יניב מאיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המדליה הובטחה, עכשיו השאלה באיזה צבע. הלר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אצל הבנים, בזכות יום שיוטים מצוין טיפס מעיין רפיח מהמקום הרביעי הכללי למקום השני ולעמדה מצוינת לזכייה במדליה. רפיח שסיים במקום ה-12 באליפות אירופה בצרפת פתח את שיוטי היום עם מקום שני שהותיר אותו עדיין במקום הרביעי, אולם הפערים משלושת המובילים הצטמצמו משמעותית. השיוט השני היה פחות טוב עבורו, אולם למרות שהוא סיים אותו במקום ה-21 הוא נותר במקום הרביעי הכללי, ולמזלו גם ליריביו החזקים, למעט מתיאה קמבוני האיטלקי, לא היה זה שיוט מוצלח. בשיוט השלישי והאחרון להיום סיים רפיח במקום השלישי וניצל את העובדה שליריביו, בטיסטה סאובידט בירקנר הארגנטיני ודניאלה בנדטי האיטלקי היה שיוט לא מוצלח כדי לטפס למקום השני הכללי עם 32 נק'. אמנם הפער של רפיח מקמבוני, האיטלקי שמוביל בתחרות, עומד על 15 נק' ואילו הוא מרוחק נקודה אחת בלבד מהארגנטינאי השלישי ו-5 נק' מהאיטלקי בנדטי, אולם הוא נמצא ללא ספק בעמדה מצוינת לתפיסת מקום של כבוד על הפודיום מחר.

"היה לי יום טוב יותר מלרוב היריבים שלי", סיכם רפיח, האלוף האולימפי לקדטים מסינגפור 2010, שהמשיך: "מחר תהיה התחרות האמיתית. המטרה שלי תהיה פשוט לתת בראש בשיוט אחד. כשאעמוד על קו הזינוק אחליט סופית באיזו טקטיקה אנהג". יעל פז (7, 16, 23) שמדורג שישי כללי ובאז בל (20, 7, 16) שמדורג עשירי ישתתפו גם הם בשיוט המדליות מחר. יתר הישראלים באליפות: עטיי כנרתי (15, 9, 9) מקום 20 כללי, גוני צור (5, 22, 5) מקום 23 כללי ואופק שרביט (31, 29, 4) מקום 25 כללי. את הבנים מלווה באליפות המאמן תום קורזיץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניצל את היום החלש של יריביו. מעיין רפיח/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully