וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: מכבי חיפה ניצחה את MZT סקופיה 83:86

האלופה סוף סוף השיגה ניצחון ראשון העונה, בעיקר בזכות 18 נק' ו-14 ריב' של אייק אופייבו. פרנקו: "גאה על הקאמבק"

תגידו מזל טוב למכבי חיפה, שחגגה הערב (רביעי) ניצחון בכורה בעונת 2013/14 כשגברה על MZT סקופיה 83:86 במחזור השני של היורוקאפ. אחרי ההפסד לקאזאן בשבוע שעבר והאכזבה הגדולה מול מכבי תל אביב בליגה, נראה שהקבוצה של דני פרנקו סוף סוף שבה מהמסע בארצות הברית, ואולי כעת היא תתחיל להגשים חלק מהפוטנציאל הגדול שלה. הערב הירוקים חזרו פעמיים מפיגור בן 11 נקודות מול המקדונים שהירבו לצלוף מבחוץ, בעיקר בזכות אייק אופייבו, ששוב הראה שהוא אולי הרכש הטוב ביותר של האלופה העונה (18 נקודות, 14 ריבאונדים). מורן רוט, דונטה סמית' ובריאן רנדל הציגו יכולת טובה גם הם והשיגו ניצחון חוץ חשוב שמשאיר אותם בתמונת ההעפלה. ביום ראשון תפגוש חיפה את מכבי אשדוד, ותחפש אחר ניצחון ליגה ראשון העונה.

מורן רוט שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
מתאוששים. רוט/יוסי ציפקיס

"אני גאה בבחורים שעשו קאמבק נפלא בדקות הסיום במקום שקשה לשחק בו", אמר דני פרנקו. "הם הראו הרבה אופי אחרי ההפסד למכבי תל אביב. המשחק הזה יעשה אותנו טובים יותר בהמשך. אנחנו רוצים לחזור לישראל ולהשיג את הניצחון הראשון שלנו בליגה ביום ראשון נגד אשדוד".

המצטיין במשחק אייק אופייבו הוסיף: "אנחנו מאמינים בקבוצה שלנו, ולמרות שהיינו בפיגור במחצית הראשונה ידענו שיש לנו סיכוי לנצח את המשחק. זה היה מאמץ קבוצתי, עם הרבה אינטיסיביות בהגנה והיינו חזקים מאוד מנטלית בדקות האחרונות כדי לנצח אותו".

דני פרנקו מאמן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
"המשחק הזה יעשה אותנו טובים יותר בהמשך". דני פרנקו/יוסי ציפקיס

מהלך המשחק

דונטה סמית' ומורן רוט פתחו היטב עם צליפות מחוץ לקשת, אך חיפה לא הצליחה לעצור את טודור גצ'בסקי, שקלע שבע מ-11 הנקודות הראשונות של קבוצתו, והוליך אותה ל-8:11. גוריאן מרקובסקי צלף שתי שלשות רצופות, הפער צמח ל-12:19 ואז ל-14:22. ההגנה הירוקה המשיכה לא לתפקד, סקופיה המשיכה להפציץ בדרך ל-18:29, ו-21:29 בתום הרבע הראשון. סטפן סינוביץ' נתן את הטון בצבע, דויד קוביאן ואייק אופייבו צימקו ל-31:26, אך סינוביץ' המצוין מיד קבע 26:36. בן רייס סיפק ארבע נקודות, אולם גצ'בסקי שוב ענה בצד השני, והיתרון של המארחת עמד על 30:40. בריאן רנדל סוף סוף הגיע למשחק, אך לחדרי ההלבשה ירדה חיפה בפיגור 47:39.

אלי-אופ יפהפה אותו סיים רנדל בצירוף שתי נקודות נוספות שלו השלימו את הקאמבק, וחיפה צימקה ל-47:46 בלבד. גצ'בסקי עצר את הסחף, ועבירה רביעית של רנדל חמש דקות לסיום הרבע סיבכה את הירוקים, ושלשה של אלכסנדר קוטובסקי שוב אפשרה לסקופיה לברוח, הפעם ל-51:63. האורחת הצליחה לחזור, כששלשה של סמית' עם-הקרש ממש על הבאזר צימקה ל-67:62 עם העליה לרבע המכריע. חיפה לא ויתרה, וג'אמפ יפה של רוט קבע שוויון ראשון מאז הרבע הראשון - 76:76. סקופיה ברחה ל-76:81, רנדל ביצע עבירה חמישית, אך אופייבו לא ויתר, ושתי דקות לסיום עלו הירוקים ל-81:82. מורן רוט עוד הספיק להחטיא ליי-אפ גורלי, אך מנגד החטיא גם קצ'בסקי, ואופייבו, מי אם לא הוא, קבע 83:86 מהקו, שתיים וחצי שניות לסיום. סקופיה לקחה שלשת התאבדות שגירדה את הטבעת, וחיפה חגגה, בשעה טובה ומוצלחת, ניצחון ראשון העונה. שיהיה במזל.

שחקני מכבי חיפה בריאן רנדל, עידו קוז'יקרו. יותם רונן
חלק חשוב בקאמבק. רנדל עם קוז'יקרו/יותם רונן

סטטיסטיקה

קלעו למכבי חיפה: אייק אופייבו 18 ו-14 ריבאונדים, דונטה סמית' 15 (6 מ-7 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, מורן רוט 13 (5 מ-13 מהשדה), בריאן רנדל 12 ו-6 ריבאונדים, דויד קוביאן 11 ו-6 חטיפות ו-4 אסיסטים, דגן יבזורי 9, בן רייס 4, עידו קוז'יקרו 2, אלכס צ'וברביץ' שיחק ולא קלע.

קלעו לסקופיה: סטפן סינובץ' (6 אסיסטים) וטודור גצ'בסקי 17 נקודות כל אחד, אלכסנדר קוסטוסקי 15, גיורגי צ'קובסקי 12 ו-7 ריבאונדים, ניקולה אוטסביץ' 7, גוריאן מארקובסקי 6, אגנן סטויאנובסקי 5, אורוס לוצ'יץ' 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully