וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני אוהדים יוכלו לקבל תמיכה כספית ממשרד הספורט

כחלק מרפורמת זליכה ארגונים שייאבקו באלימות ובגזענות יזכו לסיוע. השרה לבנת: "האוהדים משפיעים על הנעשה בספורט"

קובי אליהו

הרפורמה בספורט על פי המלצת ועדת ירון זליכה ממשיכה לרקום עור וגידים, והיום (שלישי) פרסם משרד הספורט כי אחת מהמלצות הדו"ח קרובה ליישומה המלא, במסגרתה המשרד יתמוך תקציבית בארגוני אוהדים וגופים ציבוריים אחרים, שיובילו ויקדמו פרויקטים ייעודים למאבק באלימות ובגזענות בספורט. משרד הספורט והיועץ המשפטי לממשלה אישרו אמות מידה למתן תמיכה ציבורית בארגוני אוהדים שיסייעו בהטמעת הערך של המשחק ההוגן ולמאבק באלימות ובגזענות בספורט.

מבחני התמיכה נחתמו זה מכבר וצפויים להתפרסם בקרוב, כך שכבר בתחילת שנת 2014 יוכלו מועדוני האוהדים והגופים השונים לפנות למשרד הספורט לבקשת תמיכה בפעילותם. "מבחנים אלו כוללים אמות מידה על פיהן תיקבע ותוענק התמיכה הכספית והסיוע לארגוני אוהדים ארציים, מועדוני אוהדים מקומיים ומוסדות ציבור אחרים בביצוע פרויקטים אלו, שגם תוכנם ומידת יעילותם תיבחן", נאמר בהודעת משרד הספורט, "הפעילות הנתמכת לפי מבחני תמיכה אלה היא פרויקטים ייעודיים, אשר נמצאו כבעלי תכנים ורמה מקצועית נאותים בהתחשב, בין היתר, בהיקף שעות הפעילות המבוצעת בפרויקט, השכלתם וניסיונם של אנשי המקצוע בפרויקט, מספר המשתתפים בפרויקט, רמת האפקטיביות של תכני הפרויקט".

"בין תנאי הסף לתמיכה בארגון אוהדים ארצי: בין מטרות הארגון, כמפורט בתקנון ההתאגדות שלו, מאבק באלימות ובגזענות בספורט בקרב ילדים, בני נוער או מבוגרים; הארגון מאגד חמישה מועדוני אוהדים מקומיים לפחות, העומדים בתנאי הסף; חבר בארגון הבין לאומי Supporters Direct ומקיים קשרים עם ארגונים וקבוצות אוהדים בחוץ לארץ; פועל כארגון אוהדים ארצי במשך שנתיים לפחות, וקיים בשנתיים האחרונות פרויקט ייעודי אחד לפחות; הארגון מייצג את ענייניהם ונקודת מבטם של האוהדים, בכל הקשור לנושאי ספורט ומניעת אלימות וגזענות בספורט בפני גופי הספורט, גופים ממשלתיים וגופים ציבוריים אחרים; אינו פועל באופן גזעני או אלים במסגרת אירועי ספורט".

אוהדי בית"ר ירושלים עם שלט "מי אתם בלעדינו?". אדריאן הרבשטיין
"מעורבות זו תתרום להגדלת מספר האוהדים של הקבוצות, להגברת השקיפות ולקידום ערכים של משחק הוגן"/אדריאן הרבשטיין

משרד הספורט פירט גם את התנאים לתמיכה במועדון אוהדים מקומי: "מועדון שחבריו הם אוהדי פעילות ספורטיבית בענפי ספורט, המוכרים על ידי מינהל הספורט; המועדון מנהל רשימת חברים, שיש בה 150 חברים, המשלמים דמי חבר, אולם אם מדובר במועדון אוהדים של קבוצה המשחקת בליגת העל בכדורגל או בכדורסל, 250 חברים המשלמים דמי חבר לפחות; בין מטרות המועדון מאבק באלימות ובגזענות בספורט בקרב אוהדים מבוגרים, ילדים או בני נוער; פועל כארגון אוהדים מקומי במשך שנתיים לפחות, וקיים בשנתיים האחרונות פרויקט ייעודי אחד לפחות ; המועדון מאפשר, ללא הבדל גזע, דת או מין, לכל אדם המבקש זאת, להיות חבר במועדון ובלבד שהוא עומד בתנאי החברות שנקבעו בתקנון; המועדון מייצג את ענייניהם של אוהדי המועדון בפני משטרת ישראל, הרשויות והנהלות גופי הספורט הנוגעים לעניין; אינו פועל באופן גזעני או אלים במסגרת אירועי ספורט".

שרת הספורט לימור לבנת אמרה על החלטת משרדה: "אני רואה חשיבות רבה בהגברת מעורבותם של האוהדים כשותפים פעילים ומשפיעים על הנעשה בספורט. מעורבות זו תתרום להגדלת מספר האוהדים של הקבוצות, להגברת השקיפות ולקידום ערכים של משחק הוגן, וכן תסייע במאבק באלימות ובגזענות במגרשי הספורט. אישור מבחני התמיכה במועדוני האוהדים הוא ציון דרך חשוב ביישום המלצות ועדת זליכה וברפורמה שאני מובילה בספורט".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
לימור לבנת, אולפן וואלה יום הבחירות, ינואר 2013. מגד גוזני
צעד נוסף בקידום מעורבות האוהדים בנעשה בספורט. השרה לבנת/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully