וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "בכל עונה יש מצבים ששומעים רעש מסביב"

מאמן מכבי ת"א לא מתרגש לקראת הכוכב האדום (ה', 21:00, ישיר באתר ובאפליקציות). ראדוניץ': "מכבי היא מוסד אירופאי"

צילום: קובי אליהו, עריכה: מיכאל ברגמן

מכבי תל אביב תעלה מחר (חמישי, 21:00, שידור ישיר בוואלה! ספורט ובאפליקציות) למשחקה הראשון ביד אליהו ביורוליג נגד הכוכב האדום, וכמה שהיא רוצה לחגוג ניצחון ראשון. אחרי ההפסד הכואב בשבוע שעבר לקוצ'ה ויטוריה בארבע הפרש ובהמשך המשחק הקשה בליגה נגד מכבי חיפה והניצחון הדחוק, הצהובים פוגשים את היריבה הסרבית שהפסידה לקובאן במחזור הראשון בבית ד' 87:84.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. ברני ארדוב
על הנייר מחכה לו יריבה נוחה. דיוויד בלאט/ברני ארדוב

דיוויד בלאט אמר בפתיחת מסיבת העיתונאים שנערכה היום: "זה מאוד מרגש אותנו להתחיל את משחקי הבית ביורוליג. השחקנים ואני מתרגשים מאוד בצורה חיובית, יודעים שנקבל מהקהל שלנו את האנרגיות ואת הפוש שיכול בהחלט לעזור לנו להתחיל את משחקי הבית על הצד הטוב ביותר. כמובן שמדובר במשחק חשוב מאוד בבית. כל ניצחון הוא קריטי ובטח כשמדובר במשחק בית. הבית שלנו קשה וצמוד מאוד עם קבוצות פחות או יותר שוות. התאמנו הערב בסגל מלא אבל זה בין הפעמים הבודדות שעשינו את זה מתחילת האימונים וזה היה מלווה בהרבה התלהבות והרגשה טובה במיוחד לראות את כולם בריאים ומתאמנים".

המאמן התייחס למסקנות מהמשחק האחרון נגד מכבי חיפה: "עבדנו ביומיים האחרונים על דברים קטנים אבל חשובים שיכולים לעזור לנו. מבחינה התקפית עם 5 מ-23 זה קשה לצבור יותר מדי נקודות. דווין חוזר לשחק, ריקי היקמן יהיה יותר כשיר, שניהם קלעי שלוש ויחד עם אחרים אני מאמין שנשפר את האחוזים והסקור יעלה בהתאם. הכי חשוב זה שנשמור כמו ששמרנו בחצי השני. שמירה אינטנסיבית יכולה לעזור לנו לייצר יותר נקודות בקלות".

על היריבה עצמה הוסיף בלאט: "ראינו את הכוכב האדום, הם עשו צעדים ענקיים בשנתיים האחרונות כדי להיות המועדון המפואר והמסורתי שכל כך מוכר מהעבר. הם צירפו השנה שלושה זרים אמריקאים שזה לא דבר פשוט בקבוצות מסרביה ובהחלט זו קבוצה ראויה להיות במעמדים האלה ויריב לא קל בכלל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב עם שון ג'יימס. ברני ארדוב
בלאט לא מודאג מהכושר שלהם. ג'יימס ושחורציאניטיס/ברני ארדוב

בלאט התייחס גם לשחקנים ספציפיים, וציין: "שון ג'יימס עבר טרום עונה ולא קלע, הוא לא יכול היה להכין את עצמו בצורה כזו להגיע לכושר שאנחנו מכירים. הוא כבר עושה התקדמות מצוינת וזה יבוא. דווין יחזור לעצמו כשהוא ייצא מהבעיות שלו. נשמור עליו ואותו הדבר לגבי ריקי היקמן. עד עכשיו אנחנו לא משחקים עם שלושה מהשחקנים הדומיננטיים שלנו, אבל זה בא. ראו את זה ביומיים האחרונים באימונים, גם בכושר וגם באינטנסיביות שלהם. אני בטוח שזה יבוא. סופו שמר מצוין ורץ במגרש, ויש דברים כמו כולם שהוא יכול לעשות בצורה יותר טובה. אל תשכחו שסופו מאמצע העונה שעברה ביוון כמעט ולא שיחק. עם כל הניסיון שלו והאיכויות, זה לוקח זמן לחזור לעניינים. זה קצת כואב כרגע, גם לי, וזה גורר תגובות שחלקן מוצדקות וחלקן ללא הבנת המצב, אך העבודה שלי זה להיות עם היד על הדופק ולדחוף כמה שאפשר כדי להחזיר את אותם שחקנים לכושר הרגיל שלהם".

על המחשבות שלו בעמדת הגארד, ציין בלאט: "יש כאלה שיגידו שצריך את השחקן האחד שיהיה אחראי על הכדור במאני טיים ואחרים יגידו שאתה צריך להיות עם כמה שחקנים שיקבעו ויכריעו משחקים ברגע האמת. אני חושב שהכי חשוב זה שנשחק נכון ושנדע להוציא לפועל את הדברים".

בלאט התייחס להתמודדות במשחקים, ואמר: "אתם מכירים את הספר 'עכברים ואנשים'? אתם קוראים רק את עצמכם. יש שם משפט שאומר אתה יכול לתכנן עד שבוע הבא, הכול נראה ורוד לפני שהקרב מתחיל. הכול מתוכנן מראש ובטוח שהכול יעבוד. פתאום דבר אחד קורה והוא לא חלק מההכנה והכל משתבש. צריך לדעת ברגעים האלה איך לעשות את ההתאמות. אני חושב שההכנה הכי טובה לכל קבוצה זה להיות קבוצה עם זהות שעושה את אותם דברים כל יום, ואז כל התוכניות יהיו הרבה יותר קלות לביצוע".

שחקני מכבי תל אביב שון ג'יימס, דווין סמית' עם מנהל הקבוצה עמי ביטון. ברני ארדוב
משתעשעים באימון. סמית' וג'יימס עם עמי ביטון/ברני ארדוב

המאמן הוסיף: "בכל עונה ובטח פה יש תקופות שהעסק לא הולך או שאתה מפסיד משחק אחד שאתה לא צריך להפסיד או מפסיד שני משחקים ברציפות, וזה גורם להרבה תגובות ורעש מסביב. זה חלק מהעסק שלנו וחלק מלהיות מאמן מכבי תל אביב וגם חלק מלהיות שחקנים של מכבי תל אביב. במצב שלנו שאנחנו מתחילים כמעט הכול מחדש, התקופות האלה עלולות להפריע יותר כי המובילים והמנהיגים של הקבוצה צריכים לדאוג שזה לא יגרום לשחקנים לאבד את הדרך והביטחון. שהם יבואו לשחק את המשחק כמו שצריך ויחזרו מהר מאוד למסלול הנכון".

ריקי היקמן אמר במהלך האימון: "עבדנו באימונים על דברים שלא עבדנו לאחרונה. צריך לעשות את המעבר מהמשחק הקודם למשחק שבו ניתן 40 דקות חזקות שבהן נשמור טוב יותר. אנחנו צריכים לשחק מהר יותר ויש לנו שחקנים מהירים. למה לא נראינו טוב נגד חיפה? לכל אחד יש את הסיבה והתקופה שלו, אבל אין תירוצים. כולם צריכים לקפוץ מדרגה. יש לבלגרד המון נשקים, זו קבוצה קשוחה, נבוא מוכנים לאתגר". על הפציעה שלו אמר היקמן: "אני מרגיש טוב, אבל אין תירוצים וכל אחד חייב להיות מוכן".

שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן. ברני ארדוב
"אנחנו צריכים לשחק מהר יותר ויש לנו שחקנים מהירים". ריקי היקמן/ברני ארדוב

הכוכב האדום בלגרד מגיעה ליד אליהו אחרי שנחלה הפסד ביתי כואב לקובאן, והיא מאוד היתה רוצה להימנע מליפול למאזן 2:0 בשלב מוקדם. "אחרי משחק היורוליג הראשון שלנו מול האוהדים הביתיים שלנו, אנחנו יוצאים למשחק חוץ ראשון, מול קבוצה שהיא מוסד בכדורסל האירופאי", אמר מאמן הכוכב האדום, דיאן ראדוניץ'. "מכבי מכוונת הכי גבוה העונה, והיא באופן עקבי משחקת טוב מול הקהל הביתי שלה, שידוע כקהל שיוצר אווירה נהדרת. נצטרך להתמודד טוב עם שחורציאניטיס בצבע, ולשים לב להיקמן שנותן למכבי איכויות נוספות מחוץ לקשת".

צ'ארלס ג'נקינס הוסיף: "יש לנו משחק מאוד קשה לפנינו מול יריבה מצויינת ומפורסמת. לא היינו במיטבנו מול קובאן ונהיה חייבים להשתפר במשחק בישראל. הנסיעה לתל אביב הולכת להיות ארוכה וקשה, אבל אנחנו צריכים לשים בצד את העייפות שלנוולתת את הכל כדי להראות מה אנחנו שווים. המפתח לניצחון יגיע מההגנה. למכבי יש מספר שחקנים איכותיים שאנחנו חייבים לכבד, ואני מקווה למשחק מסעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully