וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדאי שתמהר

21.10.2013 / 17:00

החפזון של חנן ממן לצאת לאירופה לפני שהוכיח את עצמו בישראל עולה לו ביוקר. עכשיו הוא הגיע למצב שבו אסור לו לשלול חזרה מהירה ארצה. מדור השגרירים על האקסים של הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים

גם פגרת הנבחרת לא שיפרה את תמונת המצב הקודרת של השגרירים. למרות שיפור קל בדקות המשחק, סוף השבוע האחרון הסתיים עם מאזן לא טוב כאשר למעט רוברטו קולאוטי שקורע את קפריסין, מרבית השגרירים ממשיכים לדשדש. המדור "המראות ונחיתות" בוחן השבוע את המצב דרך שניים שיצאו הקיץ לאירופה - אבי ריקן וחנן ממן. בעוד קבוצותיהם בעונה שעברה ייפגשו הערב (שני) בבלומפילד, הסיפור של ריקן וממן יכול ללמד לא מעט על הגזרה הכי קרירה בכדורגל ישראלי בשנת 2013.

המראות ונחיתות - כל הכתבות במדור

רק 2:2 לסטנדרד ליאז' מול שרלרואה

יוסי בניון על סף הצטרפות לק.פ.ר

ממריא: אבי ריקן (ציריך)

אבי ריקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
עבר תקופה קשה ויצא ממנה. ריקן/ברני ארדוב

במחזור החמישי של הליגה השוויצרית, יצאו אבי ריקן וציריך לסט יקוב של באזל והקשר הישראלי נתן הצגה. מרקו שטרלר אמנם העלה את המארחים ליתרון בדקה השביעית, אבל ריקן איזן במהרה ובמחצית השנייה בישל את השער המהפך שדחק מריו גברנוביץ' לרשת. לראשונה העונה שיחק ריקן בעמדה האהובה עליו מבית"ר בקישור ההתקפי ונראה נהדר. עד שהגיעה הדקה ה-72. תיקול חריף. אלונקה וחילוף. המומנטום נעצר. אולי ברגע הכי פחות מתאים.

למחרת אותו משחק הוציאה ציריך הודעה מעודדת שבדיקה שעבר השחקן לא גילתה שום פציעה. ריקן המריא להצטרף לנבחרת ישראל לקראת משחק הידידות מול אוקראינה, אך שם אבחן ד"ר רוסנובסקי נקע בקרסול והשחקן לא נכלל בסגל. כשהקשר חזר לשוויץ, בדיקה נוספת כבר גילתה קרע קטן. מפה לשם, ריקן נאלץ להחמיץ חודשיים. הוא לא זכה לערוך בכורה רשמית בקמפיין הנבחרת, רק בראשית אוקטובר חזר לשחק במדי המילואים ואתמול (ראשון) שב לקבוצה הבכירה.

ציריך נתנו לריקן זמן לחזור לעניינים. גם כשהפציעה הסתבכה והשחקן התקשה להשלים אימונים מלאים. "הוא עובר תקופה קשה", אמר המאמן אורס מייר לפני מספר שבועות. מייר מחזיק מאוד מריקן, אבל רק כשהרגיש שהוא בריא לחלוטין זרק אותו למערכה. לצערו, השוער דויד דה קוסטה הורחק בדקה ה-18 של המשחק באראו, הקבוצה התפרקה והקאמבק של הישראלי הסתיים עם 75 דקות בתבוסה 5:1. "הוא טיפוס חיובי שדוחף את הקבוצה קדימה", אמר המאמן עוד לפני המשחק.

"אני מביא מעצמי את הרוח והמוטיבציה", אמר ריקן בראיון מצולם שנערך עמו לפני מספר ימים. "אני עוזר לקבוצה גם אם זה בצעקות ואין לי בעיה לספוג צהוב אם זה משרת את המטרה". כמה שבית"ר הייתה צריכה שחקן כמוהו במשחק הגדול הערב מול הפועל תל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אבי ריקן שחקן בית"ר ירושלים חוגג שער. קובי אליהו
יציאה מתוזמנת ומבוקרת. ריקן/קובי אליהו

תשעה שחקנים יצאו הקיץ לראשונה בקריירה שלהם לאירופה. מתוכם ריקן הוא המצליח ביותר אולי לצד חברו לשעבר לבית"ר ירושלים קובי מויאל. הסיבה להצלחה זהה. יציאה מתוזמנת ומבוקרת. אחרי עונה נפלאה בליגת העל עם 11 שערי ליגה וכרטיס ביד, ריקן הבין שזה הזמן לנסות את אירופה. מצד שני, הוא לא קפץ גבוה מדי. שוויץ יכולה להיות מקפצה טובה לקריירה והסיכויים לכך גבוהים יותר כששחקן מגיע לקבוצה שבונה עליו, צריכה אותו ונותנת לו לשחק בקביעות.

במובן מסוים, דווקא הסיפור של ריקן ממחיש את המצב העגום של השגרירים. כשרוב השחקנים שיוצאים מתקשים לבוא לידי ביטוי בשלב הראשוני, כששגרירים ותיקים יותר שכבר עשו דבר או שניים באירופה הופכים פחות דומיננטיים או נקלעים לסיטואציה קבוצתית בעייתית וכשהנוכחות בליגות הבכירות ביבשת לא קיימת, אפשר להבין למה הכדורגל הישראלי הולך אחורה בגזרה שהייתה כל כך חמה רק לפני שנתיים או שלוש.

ההצלחה של שחקנים בדמותו של ריקן חיונית לכדורגל הישראלי. מעבר לפתיחת דלתות גם במקומות כמו שוויץ, ריקן משמש היום דוגמא לשחקן שמסוגל להמשיך את ההצלחה מהליגה המקומית גם בחו"ל. שחקן אופי שלא מוותר, לא נכנע לקשיים, לא מביא איתו מניירות של סופרסטאר אלא מגיע לאירופה לעבוד ולהתקדם. ריקן אמנם לא הספיק להיות חלק מהקמפיין הנוכחי, אבל אם ימשיך לשחק בקביעות, הוא יכול להיות אחת ההפתעות הנעימות בקישור בקמפיין הבא. ובכלל, אם מזמנים שחקנים לפי דקות, כושר ומומנטום, מאמן הנבחרת הבא יצטרך להרחיב את המעגל ולקחת בחשבון עוד שגרירים כמועמדים לסגל הרחב. כי אם הדלת פתוחה לכל שחקן בליגת העל, היא צריכה להיות פתוחה גם לשגרירים פחות זוהרים.

גם בבית"ר למדו ממקרי ריקן ומויאל אותם איבדו בלי להרוויח. בעצם רכישת צעירים כמו איציק כהן, אצילי וזיקרי, אלי טביב חולם על קופה עתידית. בחזונו הוא רואה קבוצה צעירה שבעוד שנה-שנתיים תוכל להיאבק על האליפות ובסופו של דבר לגדל שחקנים שיכניסו כסף למועדון. אבל כדי שאצילי יגיע יום אחד למקום של ריקן, הכדורגל הישראלי קודם כל צריך לשאוף להצלחה של ריקן ושחקנים מסוגו.

נוחת: חנן ממן (בוורן)

חנן ממן שחקן בוורן. GettyImages
יחזור בינואר? ממן/GettyImages

חמישה שגרירים בלבד לא שיחקו העונה במשחקי הליגה של קבוצותיהם. תומר חמד, דודו ביטון, בן שהר, דן מורי וממן עצמו. בעוד חמד סובל כמובן מפציעה ולא יכול לשחק ואילו ביטון ושהר עוד רשמו דקות משחק במפעלים האחרים, הקשר נמצא בבעיה. אחרי שעבר פציעה לא פשוטה בפתיחת העונה ולא היה בסגל בשבעת המחזורים הראשונים, ממן התקדם לספסל, אבל עדיין לא ראה דקה.

בוורן נראית רע מאוד עד עכשיו. 11 משחקים, ניצחון אחד, שמונה נקודות ותשעה שערי זכות. מקום 14 בלבד. הקבוצה לא משחקת טוב ונראה שתיאבק נגד הירידה עד תום העונה. למעשה, מדובר בקבוצה חדשה כמעט לחלוטין. רק שבעה שחקנים נותרו בסגל לעומת העונה שעברה, 19 שחקני רכש, לא מעט מושאלים ושחקנים צעירים. "ממן? לא ראינו ממנו כלום עד עכשיו וממה שאנחנו מבינים המאמן גלן דה בוק לא ממש בונה עליו", מספר עיתונאי מקומי. "הוא מחליף הרכבים, מנסה להוציא את הקבוצה מהבוץ וממן לא מקבל צ'אנס אפילו כמחליף".

ממן מסרב בינתיים להרים ידיים בשבוע שעבר הוא צייץ בטוויטר ציטוט משירו של דודו אהרון 'ימים אובים': "לא ארים ידיים, אני לא אחד שמוותר. אם אפול אקום חזק יותר,
עוד ארוכה הדרך, והשביל עוד יתפתל כך אמר לי…". למרות זאת, בסביבתו של הטוענים שאם המצב לא ישתנה עד ינואר, השחקן ישקול חזרה לישראל כדי לקבל דקות משחק.

ממן, כאמור, לא לבד. גם תמוז, בן שושן, גביש ואפילו קדוסי ועטר שיצאו השנה לאירופה מתקשים מאוד להיכנס לעניינים. הסיפור של כל אחד שונה, דקות המשחק שונות ואסור לשכוח שמדובר רק בשלב מוקדם של העונה והסיטואציה יכולה להתהפך. כמעט כל שחקן עובר קשיי התאקלמות, אבל בשורה התחתונה, מרבית שגרירי 2013 מתקשים בינתיים לספק את הסחורה.

יכול להיות שממן יצא מוקדם מדי לאירופה. הכישרון שלו עצום, אבל גם בתקופות הטובות בהפועל תל אביב אשתקד הוא לא גילה מספיק יציבות ויצר מומנטום. הוא שחקן שנמצא עדיין בתהליך של פריצה והתקדמות ולכן המעבר היה מתוזמן פחות טוב, בדיוק כמו בחירת קבוצת תחתית בליגה פיזית וקשה. ממן צריך לקבל צ'אנס כדי להעמיד את היכולת שלו במבחן, אבל בשום אופן אסור לו לוותר על עונה. יש לא מעט פליטי בלגיה שיכולים להסביר לו את המשמעות של עונה בלי לשחק.

השבוע שהיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צדיק בסדום. קולאוטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

המאזן הכולל: שער אחד (רוברטו קולאוטי) ובישול אחד (מאור מליקסון). מאזן בינוני.

מוכנים לקמפיין הבא: טל בן חיים ויובל שפונגין הם שחקני סגל הנבחרת המורחב היחידים ששיחקו 90 דקות. מאור מליקסון (77 דקות), אבי ריקן (75), בירם כיאל וליאור רפאלוב (67 כל אחד) וביברס נאתכו (66) פתחו בהרכב. עדן בן בסט (8) עלה מהספסל.

מתאוששים: ליאור רפאלוב חזר להרכב אחרי שלושה משחקים, טל בן חיים פתח לראשונה העונה בליגה.

צל"ש השבוע: אלמוג כהן, בהופעה השביעית שלו בסך הכול באינגולשטאט, קיבל את סרט הקפטן וממשיך במגמת החזרה לעניינים.

ביזאר השבוע: דווקא אחרי שתי הופעות נהדרות במדי הנבחרת, בן חיים עלה לגיא לוזון בשתי נקודות במשחק ביתי מול שרלרואה ממרכז הטבלה.

שימו לב ש: רובן מיניו ממאיורקה ספג שבעה שערים בשבעה משחקים בהם שיחק. דודו אוואט ספג 11 בשלושה משחקים. כרגע מיניו הוא השוער הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully