וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשם העמותות: מינוי חברות ההנהלה לאיגוד לא תקין

21.10.2013 / 14:34

במכתב שנשלח לאיגוד ולסיעת "עוז" הוזהר שאם לא יפעלו לפי ההנחיות "הדבר ילקחו בחשבון במתן אישור ניהול תקין"

לפני ארבעה חודשים אישרה האסיפה הכללית של איגוד הכדורסל מינוי שמונה נשים כחברות הנהלה באיגוד הכדורסל על מנת שהאיגוד יקבל את הכסף שמגיע לו ממנהל הספורט. אלא שהיום (שני) החליט רשם העמותות לפסול את המינוי בשל הדרך בה נעשתה.

כזכור בעקבות המינוי עלה מספר חברי ההנהלה באיגוד מ-39 ל-47, כששש מתוך אותן נשים היו מסיעת חמשת המרכזים ושתי נשים נוספות מסיעת עוז, מה שלטענת אנשי האופוזיציה הגדיל את כוח הסיעה המתחרה.

דן חלוץ יושב ראש איגוד הכדורסל. ברני ארדוב
הצרות נמשכות. דן חלוץ/ברני ארדוב

"מינוי נשים להנהלת האיגוד ללא קיום הליך של בחירות אישיות וחשאיות, אינו כדין", נטען במכתב מטעם רשם העמותות, "מינוי הנשים באסיפה כללית בה נכחו נציגים של חברי העמותה אשר החזיקו בייפויי כוח מכוחם הצביעו בעד מינוי הנשים, הינה מנוגדת להנחיית רשם העמותות בעניין בחירות באיגודי ספורט, שחלה על מוסדות האיגוד וממילא חלה גם על בחירת חברות להנהלת האיגוד. ככל שהאיגוד מבקש למנות נשים להנהלה, היה עליו לעשות כן בהתאם למכתבנו, ובתאם להנחיית רשם העמותות בנושא. מכאן שההליך שנעשה הנו בלתי תקין, וכל עוד יכהנו בהנהלה חברים שלא נבחרו כדין, הדבר יילקח בחשבון במסגרת החלטת הרשם לעניין מתן אישור ניהול תקין לעמותה".

"החלטת רשם העמותות גדושה בביקורת נוקבת כלפי התנהלות האיגוד בהכנת התקנון ופסלה בין היתר את דרך צירופן של שמונה נשים להנהלה שעל יסוד ההצטרפות לכאורה העביר מנהל הספורט כספים לאיגוד", נרשם בהודעה לעיתונות מטעם סיעת עוז, "רשם העמותות מחייב גם את האיגוד להכין תקנון בהתאם לנוהלים ולקיים אסיפה כללית נוספת עד חודש דצמבר השנה. סיעת עוז מצרה על כך ששוב הוכח ששומרי הסף של האיגוד הכשילו את האיגוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully