וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: בני הרצליה ניצחה את הפועל ירושלים 63:74

הירושלמים במקום האחרון בטבלה. אילת גברה על הפועל ת"א 76:77 עם סל בשנייה האחרונה. נס ציונה ניצחה בחולון 81:84

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

המחזור השני בליגת העל בכדורסל יצא הערב (ראשון) לדרך עם חמישה משחקים. במוקד עמד ההפסד הנוסף של הפועל ירושלים, הפעם 74:63 אצל בני הרצליה ועוד לפני כן, הפועל אילת גברה על הפועל תל אביב 76:77 במשחק דרמטי.

מכבי ראשון לציון הובסה בבית 84:60 על ידי הפועל גלבוע/גליל עליון והשכנה נס ציונה רשמה ניצחון בכורה בליגת העל: 81:84 על הפועל חולון בחוץ. גם באשדוד היה משחק צמוד ושם ברק נתניה ניצחה את מכבי המקומית 76:82. המחזור יושלם עם המשחק בין מכבי תל אביב למכבי חיפה מחר.

בראד גרינברג מאמן הפועל ירושלים. יוסי ציפקיס
כרגע זה נראה לא טוב. גרינברג/יוסי ציפקיס

בני הרצליה - הפועל ירושלים 63:74

הבעלים התחלפו, מצבת הישראלים שודרגה, וארנה חדשה באופק. אז מה? פתיחת העונה של הפועל ירושלים מוכיחה שעולם כמנהגו נוהג, ומסורת האכזבות של האדומים מעיר הבירה עשויה להימשך גם העונה, למרות רמת הציפיות שנוסקת לשמיים. אחרי שני מחזורים, האדומים הם היחידים שטרם השיגו ניצחון, ואם כל זה לא הספיק, הסנטר ארטיום פרחוסקי נפגע במהלך המשחק והראה סימנים מדאיגים. אפי בירנבוים והרצליה לעומת זאת, יכולים לחייך עם ניצחון ראשון העונה.

בני הרצליה ניצלה הגנה מאוד רדומה באדום כדי לרוץ ל-4:9 בפתיחה ובהמשך לשמור על ההבדל הקטן ולטפס ל-6:11. כשירושלים נזכרה להדק את ההגנה, היא שכחה איך לקלוע. המקומיים כבר עלו ל-6:17 ולבסוף סיימו את הרבע הראשון ביתרון 15:22. נקודות של זאק רוזן וג'וש דאנקן השאירו את ירושלים במשחק בתחילת הרבע השני, אבל הרצליה המשיכה ללחוץ ובמחצית 33:42 לזכותה.

במצב של 35:42, רגע אחרי פתיחת המחצית השנייה, ירושלים התפרקה. בני הרצליה יצאה לריצת 4:16 בדרך ל-20 הבדל. גם כשיותם הלפרין הוריד עם שלשה, הרצליה השיבה עם נקודות משלה ובתום הרבע השלישי יתרון שיא למקומיים: 45:67. האורחים פתחו את הרבע האחרון עם ריצת 0:9 ושאיפות לקאמבק, אבל שלשה של מייקל אומה שקבעה 56:72 פחות מארבע דקות לסיום, כנראה הביאה להבנה שזה נגמר.

קלעו לבני הרצליה: אבי בן שימול 21 ו-9 אסיסטים, מייקל אומה 20 (4 מ-7 ל-3), ג'אקים דונלדסון 9 ו-8 ריבאונדים, דן גרונפלד ואנדודי איבי (11 ריבאונדים) 8 כ"א, עוז בלייזר 6, גיא לביא 2.

קלעו להפועל ירושלים: ג'וש דאנקן 15 ו-10 ריבאונדים, יותם הלפרין וזאק רוזן 8 כ"א, אלישי כדיר ודרווין קיצ'ן (5 אסיסטים) 7 כ"א, ארטיום פרחוסקי ורפי מנקו 6 כ"א, אדם אריאל 4, רונלד דופרי 2.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקן בני הרצליה אבי בן שימול מול שחקן הפועל ירושלים אלישי כדיר. יוסי ציפקיס
האיש של המשחק. אבי בן שימול מדלג על פני כדיר/יוסי ציפקיס

הפועל אילת - הפועל תל אביב 76:77

ההכנה לא הייתה מרשימה במיוחד, אך אם לשפוט על פי שני מחזורי הפתיחה, הפועל אילת צועדת בדרך הבטוחה לצמרת ליגת העל גם בעונה הקרובה. אחרי הניצחון בגן נר על הפועל גלבוע גליל במחזור הקודם, החבורה של עודד קטש שוב נקלעה למותחן גדול ויצאה ממנו בשן ועין ובזכות הרבה אופי. הזרים של אילת ממשיכים להרשים, ובמיוחד טרנס רודריק, שנראה טוב גם בהכנה וקלע סל ניצחון. המזל לא עמד לצידה של הפועל תל אביב, שלעומת המחזור הקודם בו ניצחה משלשה של שולדברנד עם הבאזר רשמה הגנה נרפית בדקות הסיום וירדה מנוצחת.

הפועל תל אביב פתחה את המשחק בצורה מצוינת ושלשה של קרלון בראון 2:24 דקות לסיום הרבע הראשון, קבעה 10:20 לזכותה.. ברבע השני המארחת התעוררה ובעזרת ריצת 2:14 שבה למשחק והורידה את הפיגור לנקודה בלבד. בשלב הזה קרלון בראון (15 נקודות במחצית הראשונה) לקח אחריות והחזיר את האדומים לטווח ביטחון ול-27:36 בתום המחצית הראשונה.

בראון המשיך לחמם את הידית גם ברבע השלישי ושלשה שלו העלתה את הפועל תל אביב ל-32:44. אילת התעקשה לחזור, שלשות של ניצן חנוכי וכריסטיאן ווטפורד הורידו ל-50:46 ו-2:23 לסיום הרבע השלישי זה כבר 54:54. ברבע האחרון הגיע המהפך של אילת (66:67) והדקות האחרונות הפכו לצמודות. האדומים עלו ל-72:75, אבל אילת השוותה. 20.9 שניות לסיום רביב לימונד הלך לקו וקלע פעם אחת. גייטס החטיא, אבל אילת קיבלה כדור חוץ פחות משלוש שניות לסיום. רודריק קיבל את הכדור מתחת לסל וקלע. סל ניצחון דרמטי.

קלעו להפועל אילת: ניצן חנוכי 17, יינסי גייטס 13, אפיק ניסים 10, טרנס רודריק 11 ו-5 אסיסטים, כריסטיאן ווטפורד 9 כ"א, קווין פאלמר 8 ו-6 חטיפות, פלין קליימן וניב ברקוביץ' 3 כ"א.

קלעו להפועל תל אביב: קרלון בראון 23, 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, רביב לימונד 19 ו-8 אסיסטים, מתן נאור 12 ו-9 ריבאונדים, יונתן שולדברנד 8, וינסנט קאונסיל 6, ג'וש אוונס וג'סטין הארפר 3 כ"א, יותם שירן 2.

שחקן הפועל אילת טרנס רודריק. ניב אהרונסון
סל ניצחון. רודריק/ניב אהרונסון

הפועל חולון - עירוני נס ציונה 84:81

תסמונת הניצחון על מכבי תל אביב שוב כאן. אחרי הסנסציה שחוללה נגד סגנית האלופה במחזור הפתיחה, הפועל חולון התייצבה לעוד משחק ביתי אך ראתה את העולה החדשה מנס ציונה חוגגת על חשבונה ומציינת ניצחון ראשון אי פעם בליגה הבכירה. מאיר טפירו העניק תצוגה נהדרת שהזכירה נשכחות וחבר לטל דן שנראה טוב בפתיחת העונה. גוני יזרעאלי שלהט מול מכבי תל אביב נעצר על 12 נקודות ולא קלע אף לא שלשה אחת.

המשחק נפתח בצורה שקולה, כשהזרים עולים על הלוח בשתי הקבוצות ואצל האורחים גם טל דן פותח היטב בדרך ל-8:8 אחרי חמש דקות. בשלב הזה נס ציונה פתחה מבערים. פרסטון נואלס ייצר נקודות, דן המשיך לקלוע וריצת 0:12 קבעה 8:20 לאורחת ו-15:24 בתום הרבע. האורחים פתחו היטב גם את הרבע השני והצליחו לשמור על היתרון, עד שהתעוררות של שלומי הרוש (14 נקודות במחצית הראשונה) החזירה את חולון למשחק וליתרון 45:47 אחרי 20 דקות.

הריקוד הצמוד בין הקבוצות נמשך בפתיחת המחצית השנייה. חולון הובילה בנקודה, נס ציונה הפכה ועלתה ל-4 הבדל, אבל אף אחת מהקבוצות לא הצליחה לברוח. בסיום הרבע השלישי 63:64 לאורחת. גם הרבע האחרון דמה לכל מה שקרה לפני כן. פחות משתי דקות לסיום נס ציונה הצליחה לעלות ל-72:78, אבל בריאן אסברי וגוני יזרעאלי הריצו את חולון ל-80:81. קאמבק מושלם? ממש לא. טיילר האניקאט קלע שלשה בצד השני וקבע 81:83, אסברי החטיא זריקה שהייתה יכולה להשוות ונס ציונה הבטיחה ניצחון ראשון אי פעם בליגת העל.

קלעו להפועל חולון: שלומי הרוש 20 נקודות, 5 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-5 חטיפות, בריאן אסברי 14 ו-11 ריבאונדים, גוני יזרעאלי 12 ו-6 אסיסטים, ג'ראיי גרנט ולורנס באוורס 9 כ"א, אנתוני גודס 8, אייזק רוזפלט 4, יחזקאל סקוורר 3, איתי שגב 2.

קלעו לנס ציונה: מאיר טפירו 17 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, טיילר האניקאט 17 ו-9 ריבאונדים, מיטשל וואט 16ו-9 ריבאונדים, טל דן 16 ו-6 אסיסטים, פרסטון נואלס 11, וורן קרטר 3, גיל אמיתי וקורי קאר 2 כ"א.

שחקן עירוני נס ציונה מאיר טפירו מול שחקן הפועל חולון שלומי הרוש. מגד גוזני
משחק צמוד הסתיים בניצחון של נס ציונה. שלומי הרוש מול מאיר טפירו/מגד גוזני

מכבי ראשון לציון - הפועל גלבוע/גליל 84:60

ראשון לציון פתחה את העונה עם בשורה מעודדת, אחרי שמתן חרוש סימן וי ראשון שבוע בלבד לאחר מינויו למאמן עם ניצחון בנס ציונה. הערב הסיפור היה אחר לגמרי. החבורה של שרון דרוקר הייתה נחושה לנצח אחרי ההפסד המאכזב להפועל אילת במחזור הפתיחה, ולא הותירה מקום לספק בנוגע לעליונותה כבר מהפתיחה. גם שון דאוסן הצעיר, שהרשים מאוד בשבוע שעבר, סגר ערב פושר יחסית ולא הושיע את ראשון לציון.

האורחים פתחו את המשחק בצורה מצוינת ודקות טובות של דארגו פשאליץ' וריק ג'קסון סייעו להם לעלות ל-1:9. ראשון ניסתה לחזור, אבל הקבוצה של שרון דרוקר לא אפשרה לה ובעזרת הגנה טובה סיימה את הרבע הראשון ביתרון 5:17. המארחת הצליחה להוריד קצת בפתיחת הרבע השני, אבל חמש נקודות רצופות של סטו דגלאס קבעו 14:26 לגלבוע והאורחים לא עצרו עד ל-23:39 במחצית.

בראשון ידעו שהם חייבים לעשות עבודה טובה יותר בהתקפה במחצית השנייה, אבל לאורחים היו רצונות משלהם. ג'קסון וג'ראלד רובינסון ייצרו נקודות וגלבוע כבר טיפסה ל-35:54 וליתרון שיא 41:63 רגע לפני סיום הרבע השלישי. 10 הדקות האחרונות כבר שימשו כגארבג' טיים ובסיום 60:84 לגלבוע/גליל.

קלעו למכבי ראשון לציון: ריקרדו מארש 12, דרור חג'ג' 11, עמית בן דוד 10, שון דאוסן 8, דווין מיטשל 5, טזמין מיטשל ודניאל איידן 4 כ"א, בריאן הופקינס, איגור נסטרנקו ואור סולומון 2 כ"א.

קלעו להפועל גלבוע/גליל עליון: ג'ראלד רובינסון 19, ריק ג'קסון 15, דראגו פשאליץ' (9 ריבאונדים) ואדריאן בנקס 9 כ"א, נמרוד טישמן (6 אסיסטים) וסטו דגלאס 7 כ"א, טוני יאנגר 6, עמית שמחון 5, חואקין שוכמן 3, אנטון שוטבין ובר ראובן 2 כ"א.

דרור חג'ג' שחקן מכבי ראשון לציון מול ריק ג'קסון שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון. ניב אהרונסון
משחק אדום לחלוטין. דרור חג'ג' מתקשה מול ריק ג'קסון/ניב אהרונסון

מכבי אשדוד - ברק נתניה 82:76

ערב פתיחת העונה סומנה מכבי אשדוד כמועמדת פוטנציאלית לתחתית, אך אז הגיע הניצחון הגדול במלחה על הפועל ירושלים והפיח תקוות בקרב הקבוצה הדרומית. הערב הקבוצה מעיר הנמל כבר חזרה לגודל טבעי. נתניה מצידה, רשמה הופעת בכורה בליגה (המשחק שלה נגד מכבי חיפה נדחה) וניצחה. אוסטין פרימן, גיבור המשחק הקודם, שוב היה במיטבו והוליך את רשימת הקלעים של אשדוד, אך הזרים של נתניה, קני בויטון וראשון פרימן, סיפקו את הסחורה והוליכו את האורחת לניצחון.

המשחק נפתח בצורה צמודה, כשראשון פרימן מייצר נקודות בצד אחד ומרכוס דאב עונה לו באותו מטבע בצד השני. נתניה טיפסה ל-8:13 ובהמשך ל-12:19 בתום הרבע הראשון. האורחים קיוו להמשיך במומנטום, אבל דווקא אשדוד הייתה זו שהתעוררה וחזרה ל-21:21. משם התפתח משחק צמוד, כשסל רודף סל ואף אחת מהקבוצות לא מצליחה לברוח ליריבתה. במחצית 35:38 לאשדוד.

המארחת שרשמה רבע שני של 16:26, המשיכה את המומנטום בתחילת המחצית השנייה והגדילה ל-39:46 ואחר כך ל-41:49. כעת היה נראה שהמומנטום בידיים את הצהובים, אבל פרימן וקני בויטון השאירו את נתניה בתמונה והורידו ל-51:47. ברבע האחרון נתניה המשיכה ללחוץ על הדוושה והיא עלתה ליתרון 60:62. אשדוד ענתה וחזרה להוביל, אבל דקות הסיום היו של נתניה, שעלתה ל-71:77, שמרה על הפלוס וניצחה.

קלעו למכבי אשדוד: אוסטין פרימן 17, קני הייז 13, ליאור ליפשיץ וריאן פירסון (10 ריבאונדים) 12 נקודות כ"א, משה מזרחי 8, עמיר ביר-כץ ודניאל ששון 2 כ"א.

קלעו לברק נתניה: קני בויטון (8 ריבאונדים) וראשון פרימן 17 כ"א, ג'וליאן מילס 13 ו-8 ריבאונדים, בנט דייויס 11, אייל שולמן 10, יהוא אורלנד 8, ניר כהן 4, אלירן גואטה 2.

שחקן ברק נתניה איל שולמן. מגד גוזני
ניצחון חוץ חשוב. אייל שולמן/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully