וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איציק קורנפיין תובע 4.8 מיליון שקל מבית"ר ירושלים ואלי טביב

20.10.2013 / 13:37

יו"ר בית"ר לשעבר טוען: "סולקתי בבושת פנים בגלל צירוף הצ'צ'נים, טביב בחר לרצות ולעשות יד אחת עם 'לה פמיליה', גרעין אוהדים קיצוני ושואף נקם"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

יושב ראש בית"ר ירושלים לשעבר, איציק קורנפיין, הגיש הבוקר (ראשון) שתי תביעות בגין פיטוריו מהקבוצה: תביעה לבית הדין לעבודה ותביעה למוסד הבוררות של ההתאחדות לכדורגל. על פי התביעה, קורנפיין תובע את תשלום מלוא הכספים שלא שולמו לו המגיעים לו מבית"ר, ובנוסף תובע את אלי טביב באופן אישי. לטענת קורנפיין, הוא פוטר שלא כדין על ידי טביב על רקע המאבק שמנהל ארגון האוהדים "לה פמיליה" בעקבות החתמת שני השחקנים הצ'צ'נים.

בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים קורנפיין תובע את בית"ר וטביב על סך 2,520,833 שקל. במוסד הבוררות של ההתאחדות קורנפיין תובע את בית"ר על סך 2,301,284 שקל. על פי חוזהו של קורנפיין שהופקד בבקרת התקציבים, על בית"ר להשלים לו את הסכום היחסי שקיצץ משכרו, וכמו כן ישנו שכר שדחה ומספר סעיפים נוספים הצפויים להקנות לו סכום נכבד.

עד לפני מספר שבועות התקיים מו"מ בין הצדדים, כולל זה בתיווכו של ניר ברקת. בבית"ר לא מכחישים כי לקורנפיין מגיע פיצויים אך לא מוכנים לשלם את הסכומים אותם הוא דורש. על אף התביעה, מספר גורמים מנסים לפשר בין הצדדים ולנסות להגיע לעמק השווה כדי להימנע מהגעה לבתי דין.

אלי כהן לקראת הפועל תל אביב: "תהיה אקסטרה מחויבות"

איציק קורנפיין מגיע לשימוע הפיטורים בבית"ר ירושלים. יותם רונן
לא עוזב בשקט. קורנפיין/יותם רונן

עיקרי כתב התביעה:

"קורנפיין שירת את הקבוצה בנאמנות ובמסירות בתפקיד יו"ר ומנכ"ל בית"ר, מתוך תחושת שליחות והזדהות מלאה עם המועדון, בין היתר בעתות משבר קשות, כאשר המועדון היה שרוי במצב פיננסי קשה ואף עמד על סף פירוק, והצליח כמעט לבדו לנווט את המועדון מבעד למשברים המשמעותיים שפקדו אותו", נאמר בכתב התביעה שהגישו עורכי הדין שי תקן ויוסי גייר בשם קורנפיין.

"כדי לסייע למועדון להיחלץ ממצוקתו הפיננסית הקיומית, הוסכם כי קורנפיין ידחה קבלת חלקים משמעותיים משכרו למועדים מאוחרים יותר ואף יוותר באופן זמני על קבלת חלקים משכרו.

"במקביל, על רקע תמיכתו של קורנפיין בהחתמתם של שני שחקנים מוסלמיים ממוצא צ'צ'ני במועדון בעונת המשחקים 2012-2013, גרעין אוהדים קיצוני של המועדון, ובראשם ארגון "לה פמיליה", פתח נגד קורנפיין במאבק אישי חריף, מאבק שלווה אף בגילויי אלימות מילולית ופיסית נגדו ונגד משפחתו. בסופו של יום מסתבר כיום כי מאבק זה עלה לקורנפיין, למרבה הצער, בסיום עבודתו שלא כדין בבית"ר.

"ביוני 2013 קיבל לידיו אלי טביב את השליטה במועדון בית"ר ירושלים... במסגרת הליך משפטי זה התחייב טביב בבית המשפט ליטול על עצמו את כל חובות המועדון, לרבות החוב לקורנפיין... כחודשיים וחצי לאחר מכן נמסר למר קורנפיין בהודעה פתאומית ולקונית, כי העסקתו במועדון הסתיימה לאלתר.

"מסתבר כי אלי טביב בחר לרצות ולעשות יד אחת עם אותו גרעין אוהדים קיצוני ושואף נקם של בית"ר, ולהביא לסילוקו של מר קורנפיין מתפקידו בבושת פנים, לאחר שנים ארוכות וטובות בהן שירת את המועדון נאמנה ובמסירות.

"אם לא די בכך, אלי טביב ונציגי המועדון סירבו ומסרבים לשלם למר קורנפיין את הסכומים המגיעים לו כדת וכדין בגין תשלומי השכר אותם דחה בכדי להקל על מצבו הפיננסי של המועדון.

"לפיכך, הגיש קורנפיין תביעה לבית הדין לעבודה נגד מועדון בית"ר ירושלים ונגד אלי טביב באופן אישי, לקבלת פיצויי פיטורים, תשלום דמי הודעה מוקדמת, ופיצוי בגין פיטורים שלא כדין, שנעשו על רקע המאבק המתנהל נגדו מצד חברי ארגון לה פמיליה, בהליך פיטורים פגום ופסול מיסודו, אשר גרם למר קורנפיין לנזקים, לעוגמת נפש ולפגיעה בשמו הטוב ובמוניטין שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חיים רביבו עם אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
"הליך פיטורים פגום ופסול מיסודו, אשר גרם למר קורנפיין לנזקים, לעוגמת נפש ולפגיעה בשמו הטוב ובמוניטין שלו".טביב/יוסי ציפקיס

בכתב התביעה טוענים באי כוחו של קורנפיין שהשוער חתם ב-29 באפריל 2007 חוזה כשחקן פעיל בשכר של 89,131 שקל בחודש. למרות שפרש ממשחק, הציע לו היו"ר דאז אלי ארזי לשמש כמנכ"ל ותנאי עבודתו נותרו בהתאם. בהמשך, חתם קורנפיין על חוזי עבודה קצובים שם הוגדרו סמכויותיו כמנכ"ל ואחר כך גם יושב ראש. באחד מאותם חוזים, שהוארך עד תום עונת 2012/13, נכתב: "לא הוארך ההסכם, יהיה זכאי בעל התפקיד... לתמורה בשווי פיצויי הפיטורין להם היה זכאי, לו הועסק בקבוצה החל בתחילת הסכם העסקת בעל התפקיד בקבוצה וסופה בפיטוריו בסיום הסכם זה, בהתאם לכל דין".

עוד נטען שבארבעה בספטמבר 2011 הסכימו הצדדים על דחיית תשלום בסך 944,116 שקל שהגיע לקורנפיין לחודשים יוני ויולי 2012. קורנפיין ויתר על תשלום בגובה 406 אלף שקל ובתנאי שגאידמק נשאר הבעלים. במקרה של העברת בעלות, טוען קורנפיין שהכסף מגיע לו על פי החוזה. עוד טוען היו"ר לשעבר שלמרות הסכמי הדחייה השונים, הסכומים לא שולמו לו במלואם ולכן באוגוסט 2012 נחתם הסכם דחייה שלישי כאשר הפעם החוב אליו עמד על 1,054,294 שקל לא כולל מע"מ. סכום הוויתור המותנה עלה במקביל ל-431,134 שקל.

לפיכך, קורנפיין תובע במוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל את קבלת הסכום הנדחה, סכום הוויתור המותנה ופיצויים חוזיים נוספים. מבית הדין לעבודה הוא תובע תשלום בגין חלף הודעה מוקדמת לפי שכרו החודשי האחרון בגובה 106,416 שקל ופיצויי פיטוריו לפי שכרו האחרון של התובע כשחקן פעיל כפול תקופה של 12 שנים ותשעה חודשים (מאוגוסט 1995 ועד מאי 2008 פרק הזמן בו היה חתום קורנפיין על חוזה כשחקן פעיל) וכן פיצוי בגובה 12 משכורות על נזקים, עוגמת נפש ופגיעה בשמו הטוב והמוניטין שלו.

בכתב התביעה נכתב עוד: "מר טביב הפר ביודעים ובכוונת מכוון המסכמים תקפים ומחייבים עם התובע. סרבו לשלם לו את זכויותיו על פי דיני העבודה ופיטרוהו של כדין בהליך פסול ופוגעני". כמו כן מצויין שקורנפיין עבד ללא שכר עד פיטוריו בחודש אוגוסט. לטענת עורכי דינו של קורנפיין, טביב היה מודע באופן מלא ועוד לפני בוצעה הרכישה למכלול חובות המועדון כלפי היו"ר. בנוסף, לטענתן הליך השימוע לא נתן למרשם הזדמנות אמיתית להשמיע את טענותיו או לנסות להתגונן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully