וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: הפועל ירושלים מגיעה להרצליה

19.10.2013 / 17:50

הקבוצה מהבירה תגיע לשרון בחיפוש אחר ניצחון בכורה (20:30, ספ' 5). אילת-הפ' ת"א, חולון-נס ציונה, ראשל"צ-גלבוע/גליל

המחזור השני בליגת העל ייצא מחר (ראשון) לדרך עם חמישה משחקים מעניינים מאוד. במוקד משחקי יום ראשון יעמוד המפגש בין בני הרצליה של אפי בירנבוים להפועל ירושלים, כשאחת מהקבוצות תסיים את המחזור ללא ניצחונות. הפועל אילת תארח את הפועל תל אביב במשחק היחיד במחזור בין שתי קבוצות שניצחו את משחק הבכורה שלהם. הפועל חולון, שהדהימה את מכבי תל אביב בשבוע שעבר, תארח את העולה החדשה עירוני נס ציונה. מכבי ראשון לציון תארח את גלבוע/גליל בקרב בין מאמן נבחרת העתודה שרון דרוקר, לעוזרו מתן חרוש. מכבי אשדוד, המפתיעה של המחזור הראשון כשניצחה את הפועל ירושלים במלחה, תארח את ברק נתניה, לה זה יהיה משחק הבכורה בליגה העונה.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. ברני ארדוב
יפגוש את מכבי חיפה רק ביום שני. דיוויד בלאט/ברני ארדוב

בני הרצליה - הפועל ירושלים (20:30, ספורט 5)

הקבוצה של אפי בירנבוים יכולה לראות את עצמה כמפסידה הגדולה של המחזור הראשון כשספגה שלשת ניצחון מהפועל תל אביב, גם בשל טעות של המאמן. בהרצליה היו מרוצים מאוד מהאופי שגילו השחקנים במחצית השניה כשיצאו מפיגור דו ספרתי בדרך ליתרון מבטיח, אך מנגד מאוכזבים מאוד מההפסד. במועדון ניסו לשדר לשחקנים במהלך השבוע כי ניצחון ביתי על ירושלים ישכיח את המשחק בגן נר, ויקדם אותם להמשך טוב יותר של העונה. כמו כן מקווים בהרצליה כי כריס וורן שלא היה בשיאו במשחק הראשון, ישתפר מול הגארדים המנוסים של ירושלים.

בהפועל ירושלים שמחים מאוד שמשחק היורוקאפ נגד אקדמיה סופיה הגיע לפני המחזור השני, שכן הניצחון בו השכיח במעט את חרפת ההפסד הביתי במחזור הפתיחה נגד מכבי אשדוד. בבירה מקווים כי מגמת השיפור שהראו רוב השחקנים, ביניהם יותם הלפרין וארטיום פרחוסקי שהיו חלשים מאוד נגד הקבוצה מהדרום, תימשך נגד הרצליה, אותה הם מחשיבים כאחת הקבוצות הטובות והמנוסות בליגת העל, בטח ובטח בביתה. מי שאמור להמשיך לקבל את הקרדיט הוא אדם אריאל שעד כה מהווה ללא ספק את ההפתעה הנעימה של ליגת העל.

דרווין קיצן אמר לקראת המשחק: ?אני שמח שהצלחנו להתאושש מההפסד לאשדוד בתחילת השבוע ולנצח את סופיה. אנחנו מגיעים להרצליה כדי לנצח את המשחק הראשון שלנו בליגה. הראינו כבר שברגע שאנחנו קשוחים דברים הולכים לטובתנו, וזה מה שנצטרך לעשות גם הפעם?.

המספר הנוסף

6 - ניצחונות רצופים לירושלים במפגשים האחרונים בין הקבוצות.

8 - איבודים למייקל אומה במחזור הראשון, הכי הרבה בליגת העל.

8 - זריקות מהעונשין ליניב גרין בשבוע שעבר נגד אשדוד ואקדמיק סופיה, אף אחת מהן לא נכנסה.

יעמוד למבחן: כריס וורן. הגארד שהצטיין ביורוליג אמור להיות הסקורר המוביל של הרצליה העונה, אבל את המשחק מול הפועל תל אביב הוא סיים עם 9 נקודות. אם לא ירים את רמת המשחק שלו, הקבוצה של בירנבוים תתקשה לנצח.

שחקן הפועל ירושלים יותם הלפרין מול שחקן אקדמיק סופיה פאבל מרצ'ינקוביץ'. קובי אליהו
ירושלים מקווה לראות את היכולת שהפגין ביורוקאפ גם בליגה. יותם הלפרין/קובי אליהו

הפועל אילת - הפועל תל אביב (19:30, פריצות בספורט 5)

אחרי הכנה לא מרשימה, הצליחה הפועל אילת לרשום ניצחון במחזור הפתיחה במשחק לא פשוט בכלל בגן נר על גלבוע/גליל. הקבוצה כבר הוליכה ב-9 נקודות הפרש בתחילת הרבע השלישי, אך פתחה את הרבע האחרון בצורה רעה מאוד, כשבמשך 5 וחצי דקות נתנה ליריבתה לרוץ 2:15. במועדון מרוצים מאוד מהיכולת של אפיק ניסים, שצלף 20 נקודות ושל שלושה מארבעת הזרים במשחק – טרנס רודריק וקווין פאלמר, שלגבי יכולתם לא היה ספק, וכריסטיאן ווטפורד שהפתיע במשחק מצוין. מול היריבה הלא פשוטה מתל אביב תצטרך אילת גם את הסנטר הנהדר יינסי גייטס שרשם משחק לא טוב בגן נר עם 4 נקודות בלבד.

בדיוק כמו יריבתה, גם ההכנה של הפועל תל אביב הייתה לא אידיאלית לעונה, והאדומים קיבלו את הזר הרביעי והאחרון שלהם רק מספר ימים לפני פתיחת העונה. כמו אילת, גם האדומים שמטו יתרון במחצית השנייה מול בני הרצליה, אך גילו הרבה אופי וניצחו את המשחק בזכות שלשה של יונתן שולדברנד ומשחק מצוין של רביב לימונד. בהפועל רוצים להמשיך במומנטום ויצאו בשבת בערב לאילת כדי להתכונן בצורה אופטימלית למשחק. במועדון הופתעו לטובה מהיכולת של ג'וש אוואנס, שעשוי בסופו של דבר להשאר עד לסיום העונה, ומנגד מעמדו של וינסנט קאונסיל ממשיך להיות לא טוב, כשההערכות הן שבתקופה הקרובה הוא ייחתך.

המספר הנוסף

8 - משחקים עד היום בין הקבוצות באילת, רק ניצחון אחד להפועל תל אביב (71:72 בעונת 1992/3).

23 - אסיסטים להפועל תל אביב בניצחון על בני הרצליה, יותר מכל קבוצה בליגת העל.

63 - אחוזים מדהימים (12 מ-19) להפועל אילת מחוץ לקשת בניצחון בגן נר על גלבוע/גליל במחזור הראשון.

יעמוד למבחן: וינסנט קאונסיל. הגארד של האדומים חגג השבוע 23, ואולי בזכות יום הולדתו קיבל משחק נוסף בסגל של אדלשטיין. אם קאונסיל לא רוצה לראות את ביתו ממש בקרוב, הוא יהיה חייב להראות יכולת אחרת ממה שהציג עד כה.

וינסנט קאונסיל שחקן הפועל תל אביב. ניב אהרונסון
אם לא יתעורר, ימצא את עצמו בחזרה בארצות הברית. וינסנט קאונסיל/ניב אהרונסון

הפועל חולון - עירוני נס ציונה (19:45, פריצות בספורט 5)

המנצחת הגדולה של המחזור הראשון, הפועל חולון, רוצה להמשיך את המומנטום שמגיע ביחד עם הניצחון על מכבי תל אביב ולא לחוות את האפקט של אחרי הניצחון על הצהובים. בקבוצה של ליאור ליובין היו מרוצים מאוד מהצגת התכלית של גוני יזרעאלי, שנראה שחוזר לעצמו אחרי שנתיים קשות מאוד בהפועל ירושלים ומכבי אשדוד, וכן מצמד הגבוהים לורנס באוורס וג'ראיי גראנט, שעל פי פרסומים שונים היה מועמד לשחרור. כמו כן בחולון מקווים לשיפור ביכולתו של אנתוני גודס, שלמרות שקלע רק 3 נקודות במשחק האחרון, בדקות שהיה על המגרש שיחקה חולון נהדר והובילה ב-21 הפרש על מכבי תל אביב. לפני המשחק ייערך טקס הוקרה לרענן כץ, שתרם גם הקיץ לחולון ושוקל להכנס כמשקיע למועדון.

בנס ציונה חלמו על פתיחת עונה טובה יותר ממה שהייתה בפועל. הקבוצה של נדב זילברשטיין הפסידה את משחק הבכורה שלה בליגת העל מול מכבי ראשון לציון באולמה הביתי, ויודעת שהפסד לחולון והיא תגיע למשחק נגד מכבי תל אביב בשבוע הבא בעמדה מאוד לא נוחה. בקבוצה היו מרוצים מהיכולת של טיילר האניקאט, אך קצת התאכזבו מהתרומה של מיטשל וואט ופרסטון נואלס, שעשוי להיות השחקן הראשון שיעזוב את הקבוצה. כמו כן מקווים בקבוצה למשחק אגרסיבי נוסף מצד טל דן שהגיע 16 פעמים לקו נגד השכנה מראשון לציון.

המספר הנוסף

2 - ניצחונות בשני המחזורים הראשונים להפועל חולון הם בדרך כלל סימן טוב לאחר שעשו זאת ב-2007/8, וסיימו עם אליפות, וב-2008/9, וסיימו עם גביע. מאז לא שחזרו את ההישג.

8 - דקות בלבד בילה טל דן על הספסל בהפסד לראשון לציון. בדקות הללו פיגרה קבוצתו 29:2!

10 - נקודות חסרות לגוני יזרעאלי כדי להגיע ל-1,000 נקודות בקריירה בליגת העל.

יעמוד למבחן: מאיר טפירו. 37 דקות היה שחקן העשור הקודם על הפרקט במחזור הפתיחה והגיב ב-3 נקודות ומשחק חלש. נס ציונה לא יכולה להרשות לעצמה שהישראלי הבולט שלה ירשום משחק שני מאכזב.

גוני יזרעאלי שחקן הפועל חולון. ברני ארדוב
כשחולון מתחילה עם שני ניצחונות, זה נגמר בדרך כלל בתואר. גוני יזרעאלי/ברני ארדוב

מכבי ראשון לציון - הפועל גלבוע/גליל (19:40, פריצות בספורט 5)

שבוע בלבד היה למתן חרוש להכין את מכבי ראשון לציון למשחק הבכורה שלה בשבוע שעבר נגד נס ציונה וזה הסתיים בניצחון חוץ על עירוני נס ציונה והרבה אופטימיות לגבי העתיד. למרות הניצחון בעיר היין לא מתכוונים לנוח ורוצים מאוד לשדרג את הסגל. בקבוצה בוחנים בימים האחרונים מספר רב של שמות, כשמעמדם של אף אחד מהזרים, מלבד ריקארדו מארש שקלע 18 נקודות נגד נס ציונה, אינו מובטח. עם זאת בקבוצה לא יבצעו שינויים אם לא ימצאו את השחקן המתאים לכל עמדה. בצוות המקצועי מאמינים ששון דאוסן יוכל להמשיך ביכולת הנהדרת שלו משבוע שעבר, ומקווים לשיפור מצד אור סולומון שלא היה טוב בצד ההתקפי.

"שבוע שעבר היה ניצחון טוב ומאוד חשוב עבורנו, במיוחד אחרי תקופה לא קלה", אמר דאוסן לקראת המשחק, "עכשיו זה מאחורינו ומחר יש משחק חדש, עבדנו קשה כל השבוע ואני מאמין שנמשיך להציג יכולת טובה. מאוד מקווה לראות מחר את בית מכבי מלא ושאוהדים שלנו ימשיכו להגיע לכל המשחקים, לעודד ולתמוך בנו".

אם בראשון לציון הצליחו לשים את ההכנה הרעה מאחוריהם, בגלבוע/גליל לא ממש עמדו במשימה. הקבוצה של שרון דרוקר שמטה יתרון מבטיח בדקות הסיום נגד הפועל אילת, ובראש של אנשי המועדון עדיין עומדת הפתיחה העגומה מהעונה שעברה, אז הפסידה הקבוצה בכל ששת משחקי הפתיחה שלה, וינסו לעצור את זה כבר מחר. בצוות המקצועי לא היו מרוצים מדברים רבים במהלך המשחק, כשהגארד האמריקאי ג'ראלד רובינסון והפורוורד דראגו פשאליץ' עדיין רחוקים מלהכנס לכושר מתאים. בקבוצה ממשיכים לעקוב אחר התפתחויות בנוגע למעמדו של יובל נעימי במכבי תל אביב.

הקבוצה החתימה את הצעיר בר מאור שביחד עם בר ראובן ישחק בזכות הכרטיס הכפול גם בקבוצת הבוגרים של גליל עליון בלאומית.

המספר הנוסף

7 - דקות בלבד לדווין מיטשל במחזור הפתיחה, ללא נקודות.

28 - משחקים בין הקבוצות נערכו בראשון לציון, הכתומים ניצחו רק 12 מתוך המשחקים הללו.

34 - דקות קיבל נמרוד טישמן במחזור הפתיחה, הכי הרבה מבין קבוצתו, וקלע רק 2 נקודות ב-1 מ-9 מהשדה.

יעמוד למבחן: דווין מיטשל. בכל אחת מעונותיו בישראל היה הפורוורד המגוון הכוכב של קבוצותיו. בינתיים נראה שבעיר היין קיבלו גירסא אנמית של מיטשל, ואם הוא לא ירים את משחקו, יהיה להם קשה לרשום ניצחון שני ברציפות.

מאיר טפירו שחקן עירוני נס ציונה מול שון דאוסן שחקן עירוני נס ציונה. ניב אהרונסון
ימשיך בכושר הנהדר שלו? שון דאוסן/ניב אהרונסון

מכבי אשדוד - ברק נתניה (19:35, פריצות בספורט 5)

עד השבוע שעבר סומנה מכבי אשדוד כמועמדת העיקרית לסיים את העונה עם הכרטיס לליגה הלאומית, אך אז הגיע הניצחון הגדול במלחה, וכעת אף אחד לא מעז לזלזל בשחקנים של נתי כהן. בקבוצה היו מרוצים מאוד ממשחק הלחימה של כל השחקנים, מהישראלים עמית ביר-כץ וליאור ליפשיץ ועד הזרים ריאן פירסון ומרכוס דאב, שבכל דקה הציקו לשחקני ירושלים עד שהגיע אוסטין פרימן וקבר את המשחק ברגעי ההכרעה. עם זאת, באשדוד דאגו לשמור את רגלי השחקנים על הקרקע, ואמרו להם השבוע שאם יפסידו לנתניה, הניצחון במלחה לא יהיה כל כך משמעותי. גל איתן ייעדר בשל קרע במיניסקוס.

הקבוצה של רובי בלינקו ישבה בשבוע שעבר וצפתה ביריבתה מנצחת במלחה, וזה בטוח שלא תרם לביטחון הרדוד שלה ממשחקי גביע המדינה וגביע ווינר. כזכור, נתניה הופתעה בענק על ידי הפועל גליל עליון מהלאומית בסיבוב הראשון בגביע, ומספר ימים לאחר מכן הובסה נגד הפועל ירושלים ברבע גמר גביע ווינר, כשבשבוע שעבר הם נחים בשל נסיעתה של מכבי חיפה, יריבתה במחזור הראשון, למסע המשחקים בארצות הברית. בנתניה מקווים להתאושש על חשבון אשדוד, אחת הקבוצות שאמורות להלחם איתה בחלק התחתון, כשהיא מקווה לשים את ההתחלה הרעועה שלה מאחור.

המספר הנוסף

5 - ניצחונות בחמישה משחקים היה מאזנה של ברק נתניה בפתיחת העונה שעברה.

9 - כדורים בלבד איבדה אשדוד בניצחון במלחה, הכי מעט מבין קבוצות ליגת העל במחזור הראשון.

22 - נקודות ב-24 דקות בלבד לאוסטין פרימן בניצחון המדהים של אשדוד בירושלים בשבוע שעבר.

יעמוד למבחן: אוסטין פרימן. הצגה מדהימה של הגארד שחזר למועדון רק יומיים לפני המשחק הראשון במלחה סידרה לאשדוד ניצחון בירושלים. אם היא רוצה להמשיך במומנטום, פרימן חייב לסדר משחק שלא נופל בהרבה ממה שעשה בשבוע שעבר.

אוסטין פרימן שחקן מכבי אשדוד. יוסי ציפקיס
אחרי ההצגה במלחה, נוחת במשחק בית נגד נתניה. אוסטין פרימן/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully