וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנרל: על סיפור ההצלחה של קווין סטרוטמן ברומא

18.10.2013 / 11:30

עם החולצה של אלדאיר, האישור של הקיסר טוטי והתמיכה מהמאמן גרסיה, קווין סטרוטמן הוא סמל השינוי של רומא, שמקבלת לראשונה מנהיגות אלטרנטיבית ופתחה את העונה בצורה מושלמת. הכירו את הקפטן הבא של נבחרת הולנד

ב-2 ביוני 2003 נפל דבר ברומא. בתום ערב פרידה מרגש מהבלם הברזילאי אלדאיר, ששירת את המועדון נאמנה במשך 13 שנים והיה שותף לאליפות ב-2001, הודיע הנשיא דאז, פרנקו סנסי, כי החולצה מספר 6 יוצאת גם היא לגמלאות ואף שחקן אחר של רומא לא ילבש אותה. עשור אחרי אותה "הפרשה" היסטורית של החולצה לאות הוקרה, התראיין אלדאיר לערוץ הטלוויזיה של המועדון וביקש: "יהיה נחמד לראות את החולצה מספר 6 שוב על המגרש, במיוחד עבור האוהדים הצעירים שמעולם לא זכו לזה". משאלתו של אלדאיר התגשמה. היורש? קווין סטרוטמן.

מבחינת רומא, לא הייתה בחירה טבעית מזו. הקשר ההולנדי, הרכש היקר ביותר של הקבוצה במהלך הקיץ (כ-17 מיליון יורו) הוא מנהיג מלידה ומזכיר באופיו את אלדאיר. גם סטרוטמן עצמו לא חשש לקחת את המספר המחייב, שכן עבורו זו הזדמנות להמשיך את דרכו של המנטור מארק ואן בומל, האיש שחנך אותו בפ.ס.וו איינדהובן לפני שפרש במאי עם החולצה מספר 6. עד כה, החיבור בין הצדדים נראה כמו סיפור אהבה קלאסי. רומא מוליכה את הליגה האיטלקית עם פתיחת העונה הטובה בתולדותיה, סטרוטמן השתלט במהרה על העניינים במרכז השדה ואפילו הקיסר פרנצ'סקו טוטי וסגנו דניאלה דה רוסי נתנו את אישורם. הכירו את הגנרל של רומא.

המוליכות באיטליה נפגשות: רומא - נאפולי (ו', 21:45, ספורט1)

אחרי העוצר, מילאן מארחת בסן סירו את אודינזה (ש', 21:45, ספורט1)

קווין סטרוטמן בטקס הצגת השחקנים של רומא. GettyImages
הבחירה הטבעית להחזיר לפעילות את החולצה של אלדאיר. קווין סטרוטמן/GettyImages

סיפורו של קווין סטרוטמן מתחיל בעיירה רידרקרק, בדרום הולנד. את צעדיו הראשונים עשה בספרטה רוטרדאם, איתה שיחק שנתיים בליגה הבכירה ועוד חצי עונה בליגת המשנה. דווקא אז, כשהתרוצץ במגרשי הליגה השנייה ושימש כקשר מאחורי החלוץ, הגיע המפנה בקריירה ואיתו עלייה לא פחות ממטאורית. בינואר 2011 נרכש סטרוטמן על ידי אוטרכט מהליגה הראשונה. יאן ואוטרס האמין בו, עשה לו באוטרכט את ההסבה לתפקיד אחורי יותר (אותו מילא בעצמו בזכייה של הולנד באליפות אירופה ב-1988) וסטרוטמן הפך מיד לאחד השחקנים המדוברים בארדיביזיה.

חודש אחד במדי אוטרכט הספיק לו כדי לקבל זימון ראשון ולערוך הופעת בכורה במדי נבחרת הולנד, בגיל 20, כשנכנס במקום תיאו יאנסן. "הוא מנהיג הדור החדש של הולנד, הקפטן העתידי", ניבא אז דירק קאוט, שפרץ גם הוא במדי אוטרכט. אחרי חצי עונה, סטרוטמן כבר התקדם לפ.ס.וו איינדהובן, שרכשה בעסקה משותפת של 13 מיליון יורו אותו ואת דריס מרטנס. ההתאקלמות של הקשר מרידרקרק הייתה חלקה. הוא קפץ כיתה מבחינת יכולת ניהול המשחק, עבד על הפיזיות ובהמשך פיתח גם את ה"רוע" הדרוש לתפקיד, בעזרתו של ואן בומל. אליפות לא הושגה, אבל כוכבו של סטרוטמן דרך.

בקיץ 2012 כינו אותו באנגליה "רוי קין החדש", כשנחשב למועמד המוביל לחיזוק מרכז השדה של מנצ'סטר יונייטד. שנה חלפה, ושוב סטרוטמן היה בראש רשימת שחקני הרכש של השדים האדומים, הפעם כ"יורש של פול סקולס". ביוטיוב כבר הפיצו סרטוני "ברוך הבא למנצ'סטר יונייטד", אבל את קיץ 2012 העביר סטרוטמן על הספסל של נבחרת הולנד הבוגרת ביורו המאכזב שלה באוקראינה (אז הועדף על פני יריבו המר תיאו יאנסן, איתו היו לו כמה וכמה היתקלויות במהלך הקריירה), ואילו שנה לאחר מכן שימש כקפטן של הנבחרת הצעירה, שנעצרה בחצי גמר היורו כאן בישראל.

סטרוטמן ליונייטד? לא יותר מאשליה. "זו כנראה החרטה הגדולה ביותר של דייויד מויס בנוגע לקיץ הראשון שלו בנעליו העצומות של אלכס פרגוסון", נכתב באנגליה. "סטרוטמן היה הבחירה הראשונה שלו". במהלך שהותו בישראל, סטרוטמן הפך לסחורה חמה בשוק האירופי והוזכר מלבד יונייטד כמועמד לקבוצות באיטליה. ווסלי סניידר גילה כי כבר ב-2011 המליץ עליו לאנשי אינטר, אבל המנהל הספורטיבי מרקו ברנקה סירב בנימוס. גם מילאן התעניינה ולפני כולם הייתה נאפולי, שראשיה שמעו את סוכנו מצהיר: "נאפולי היא אכן הרצינית ביותר, אבל קווין מעולם לא הסתיר את העדפתו לפרמיירליג". שני הדברים לא קרו. נאפולי, עם החבר דריס מרטנס, תיתקל בסטרוטמן לראשונה הערב (שישי, 21:45, ספורט1). כיריב. ההולנדי בחר ברומא.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
דייויד מויס מאמן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
אי ההחתמה של סטרוטמן - החרטה הגדולה של דייויד מויס/רויטרס

בעידודו של ואן בומל, ועם השוואות שהחלו בווילם ואן הנחם, נמשכו בפיליפ קוקו והסתיימו באנדראה פירלו, נחת סטרוטמן היישר אל החולצה של אלדאיר ברומא, עם חוזה לחמש שנים וכרכש השני הכי יקר הקיץ באיטליה (אחרי גונסאלו היגואין). כבר בשדה התעופה הוא נותר בהלם. מאות אוהדים, חמושים באייפונים וצעיפים, קיבלו את פניו בשירה קולנית ורמזו לאיזה סיר לחץ הוא נכנס, במיוחד אחרי התסכול הגדול מהעונה שעברה וההפסד ללאציו בגמר הגביע. "אנחנו לא רגילים לדברים כאלה בהולנד", אמר הקשר ההמום. "כל כך הרבה אוהדים... לא ציפיתי לכזאת קבלת פנים חמה. יש הרבה לחץ, אבל אני חושב שזה יעזור לנו להיות טובים יותר".

עד כה, סטרוטמן וחבריו אכן פורחים. חלק ניכר מהשינוי במועדון שייך לכך שהקשר ההולנדי חולק את עול המנהיגות עם טוטי ודה רוסי. ההיררכיה נותרה בעינה, אך המנהיגות של שני שחקני הבית הייתה לא פעם הרסנית. כעת יש אלטרנטיבה ויש אחדות. רודי גרסיה הסביר את הבחירה בסטרוטמן בכך "שהקישור הוא הלב של סגנון המשחק שלי". המאמן הצרפתי רצה מנהיג נוסף, נתן לו את המושכות במרכז המגרש וקיבל את האוקיי גם משני הכוכבים. יתרה מכך, גרסיה ידוע כמאמן שמתייעץ דרך קבע עם שחקניו. בתקופה בליל הייתה לו כוורת של חמישה שחקנים, ברומא הוא הגדיל אותה לשישה. בנוסף לטוטי ודה רוסי, נמצאים שם גם מייקל בראדלי האמריקאי, שחקני הרכש מורגן דה סנקטיס ומייקון, והצעיר מכולם - סטרוטמן. ללמדכם על ההערכה לה הוא זוכה.

"היינו צריכים לשכנע את סטרוטמן שמקומו איתנו", השיב גרסיה כשנשאל איך הצליח להקדים את מנצ'סטר יונייטד ויתר המתעניינות. "הוא רצה מקום מובטח בהרכב, שוחחנו וזה עשה את ההבדל". מויס, למשל, לא טרח לעשות את השיחה הזו ונאלץ להתפשר ברגע האחרון על מרואן פלאיני, קשר בעל תכונות שונות לגמרי. רומא, לעומת זאת, נהנית מכל רגע של סטרוטמן על כר הדשא. ההולנדי הצהיר שהוא יכול לשחק בכל תפקיד בקישור, ואחרי שהיה אחד משני הקשרים האחוריים בפ.ס.וו לצד ואן בומל, נכנס ברומא למשבצת השמאלית של הקישור, לצד דה רוסי ומיראלם פיאניץ'. זו מלכתחילה הייתה השלישייה האולטימטיבית של גרסיה, אבל גם הוא לא ידע עד כמה טוב הם יעבדו יחד.

סטרוטמן כלל לא נזקק לתקופת הסתגלות. דה רוסי לא הסתיר את התפעלותו (ועל הדרך עקץ את השוער מארטן סטקלנבורג: "רק חודש עבר והוא מדבר איטלקית. היה לנו כאן אחד שהתקשה לעשות את זה". הרכש מפ.ס.וו תפס בעלות במשחקים הראשונים, כבש את לב האוהדים בזכות ההשקעה הבלתי פוסקת וגם נתן תוצרת סטטיסטית עם שער אחד (בפנדל מול פארמה) וארבעה בישולים בשישה משחקים. הפרשנים באיטליה מרבים לדבר על רגל שמאל המדויקת שלו, ובלם העבר פולביו קולובאטי, מי שהיה אלוף עולם עם איטליה ב-1982, הכריז: "סטרוטמן הוא תוספת נפלאה. לרומא יש עכשיו את הקשר הטוב בסרייה A". אפילו טוטי יצא מגדרו: "אף אחד לא ציפה לפתיחה כזאת של סטרוטמן. לא הוא ולא המועדון. קיבלנו כאן שחקן עם מנטאליות חזקה, אחד שרוצה להוביל".

- קווין סטרוטמן שחקן רומא (מימין) עם פרנצ'סקו טוטי, דניאלה דה רוסי. Paolo Bruno, GettyImages
הסכימו לראשונה לקבל מנהיגות נוספת. דניאלה דה רוסי ופרנצ'סקו טוטי עם קווין סטרוטמן, מימין/GettyImages, Paolo Bruno

יכולת המנהיגות, עליה שמו דגש טוטי וגרסיה, היא התכונה הבולטת של סטרוטמן. ברט ואן מרווייק היה המאמן שזימן אותו לראשונה לנבחרת הולנד, אבל מחליפו לואי ואן חאל היה זה שהעניק לסטרוטמן את סרט הקפטן לפני שנה, במשחק המוקדמות מול אנדורה, והפך אותו בגיל 22 ו-240 יום לקפטן הצעיר ביותר של הולנד במשחק רשמי והכי צעיר מאז 1907. בהרכב פתחו גם רפאל ואן דר וארט, ג'וני הייטינחה, נייג'ל דה יונג וקלאס יאן הונטלאר, אך ואן חאל אפילו לא התלבט ובחר במי ששימש כקפטן של פ.ס.וו והנבחרת הצעירה. המאמן הוותיק שיתף 36 שחקנים בקמפיין, כאשר סטרוטמן שיחק יותר מכל אחד אחר - 774 דקות. בשבוע שעבר ואן חאל אף הצהיר: "רובין ואן פרסי, אריאן רובן וסטרוטמן בטוחים בסגל למונדיאל, כל היתר יצטרכו להילחם על המקום".

את שערו הראשון במוקדמות כבש סטרוטמן ב-1:8 המוחץ של הולנד על הונגריה, כשאת המשחק בטורקיה החמיץ בגלל פציעה. למרות זאת, הוא התאושש בזמן ויעמוד לרשות גרסיה בקרב הצמרת המסקרן מול נאפולי, בו ינסו הג'אלורוסי להמשיך את הפתיחה המושלמת. "ברור שזו פתיחת עונה נהדרת ואני מאושר, אבל אני יכול להיות עוד הרבה יותר טוב", הבהיר סטרוטמן לאוהדים שבחרו בו למצטיין מול פארמה, במשחק בו כבש ובישל, הציג מסירות סרגל, הוציא התקפות מתפרצות קטלניות וחילץ כדורים בקלות. "אני מאוד ביקורתי, יש לי עוד מה לתת. ההבדלים בין הליגות? באיטליה לא פחות חשוב למנוע שער מאשר להבקיע. מריעים כאן על תיקול טוב".

לא רק אוהדי רומא מריעים לסטרוטמן הכריזמטי. בליגה כבר הכתירו אותו לאחד משחקני הרכש המוצלחים של הקיץ, אוהדי הקבוצות היריבות מפרגנים ונהנים מציוציו בטוויטר (לאחר הניצחון על אינטר פרסם תמונה משעשעת בה פרצופו של ז'רביניו מצורף לגופו של שיאן העולם יוסאין בולט) וזביגנייב בונייק, שחקן העבר של רומא וכיום נשיא ההתאחדות הפולנית, אמר לרדיו מאנה ספורט: "ארתורו וידאל שחקן גדול, אבל הוא לבטח לא אלוף. סטרוטמן יכול להיות טוב יותר". חלק אומרים שמדובר במפלצת, אחרים קוראים לו גלידאטור. מה שבטוח, אם טוטי הוא לנצח הקיסר של רומא, סטרוטמן הוא כיום שר הצבא.

קווין סטרוטמן שחקן נבחרת הולנד. AP
כבר הבטיח את מקומו בסגל של הולנד למונדיאל. קווין סטרוטמן במדי הנבחרת/AP
קווין סטרוטמן במדי פ.ס.וו איינדהובן, 2011. EuroFootball, GettyImages
קפץ תוך חצי שנה מהליגה השנייה להרכב של פ.ס.וו איינדהובן. קווין סטרוטמן במדי פ.ס.וו/GettyImages, EuroFootball
קווין סטרוטמן שחקן נבחרת הולנד הצעירה בעימות עם שחקני איטליה הצעירה, יורו 2013. מגד גוזני
קיץ 2013 בישראל, קיץ 2014 בברזיל. קווין סטרוטמן במדי הנבחרת הצעירה של הולנד/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully