וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימור מושלם: הארי ווילסון סידר לסבא 125 אלף ליש"ט

ווילסון ערך בכורה בנבחרת וויילס בגיל 16 ו-207 ימים, שבר את שיאו של בייל ושימח את סבו, שהימר על כך לפני 15 שנה

נבחרת וויילס סיימה קמפיין חלש במוקדמות מונדיאל 2014, אבל לפחות ב-1:1 מול בלגיה אמש (שלישי) ציינה רגע היסטורי, כאשר הארי ווילסון ערך את הבכורה שלו בגיל 16 ו-207 ימים ושבר את שיאו של גארת' בייל (16 ו-315 ימים). ווילסון נכנס בדקה ה-87 ואף הספיק לשתף פעולה עם קרייג בלאמי הוותיק, שערך אתמול את משחקו האחרון בנבחרת ולו יש ילד מבוגר יותר מהכישרון החדש של המדינה.

הארי ווילסון שחקן נבחרת וויילס (משמאל) בהופעת הבכורה עם קרייג בלאמי. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
לקרייג בלאמי יש ילד מבוגר יותר ממנו. הארי ווילסון, משמאל, בהופעת הבכורה לצד החלוץ הפורש/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

אבל הסיפור הגדול בקשר לווילסון שייך לסבא שלו. כאשר הנכד היה בן שנה וחצי בלבד, הסב הגאה פיטר אדוארדס כבר הימר על כך שיום אחד יהפוך לכדורגלן וייצג את המדינה שלו. 15 שנה אחרי, הבן זומן לסגל של כריס קולמן בגלל הפציעות הרבות, לא שותף מול מקדוניה, אבל בבלגיה ההימור הגדול הושלם והסב בן ה-62 הפך גאה עוד יותר וגם התעשר ב-125 אלף ליש"ט. "שמתי 50 פאונד, היחס היה טוב", אמר הסבא ל-BBC. "הסכום? עשיתם את החשבון יפה. אני שמח קודם כל בשביל הילד".

"מר אדוארדס יכול היה לעזוב את עבודתו כתוצאה מיכולת הזיהוי המדהימה הזו של הכישרון, מוקדם יותר מכל אחד אחר שלקחנו ממנו הימור כזה", אמר דובר של חברת ההימורים 'וויליאם היל'. "אגב, גם אנגליה התעניינה בו כי הסבא נולד בצ'סטר. אם רוי הודג'סון היה לוקח אותו, ההימור הזה היה נכשל. הסבא הימר רק על וויילס".

רוי הודג'סון על רקע המגרש המוצף בפולין. רויטרס
אם אנגליה הייתה לוקחת את ווילסון, הסבא לא היה זוכה בכסף. רוי הודג'סון/רויטרס

לא רק במשפחת ווילסון, גם בנבחרת מתלהבים מילד הפלא. "אם הוא יממש את הפוטנציאל שלו, יהיה לנו עוד שחקן טוב בידיים", אמר המאמן קולמן על ווילסון, אותו מיהר לשתף לפני שייחטף על ידי אנגליה. "לא רק אנחנו רצינו אותו, ידענו את זה. דיברנו עם ההורים שלנו והם אמרו שהוא רוצה לשחק בוויילס. עכשיו הוא טעם קצת מהנבחרת, לקראת העתיד שלו עם וויילס ב-10-15 שנים הבאות".

המקרה של ווילסון הזכיר את כריס קירקלנד, שוער ליברפול לשעבר ושפילד וונסדיי כיום, שב-2006 ערך הופעת בכורה בנבחרת אנגליה שהניבה לאביו סכום של 10 אלף ליש"ט. האב אדי קירקלנד הימר ב-1994 שקירקלנד ישחק בנבחרת לפני גיל 30, וכשהשוער היה בוויגאן, בגיל 25, זה קרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully