וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני יהודה נקנסה ב-20 אלף ש"ח. דמאיו: "נשקול ערעור"

16.10.2013 / 18:11

הקבוצה נענשה בגין הקריאות הגזעניות השנויות מול מכבי פתח תקוה. דמאיו לדיין: "זה לא היה אקט גזעני, אלא מחאה נגדי"

one

בית הדין המשמעתי של ההתאחדות גזר הערב (רביעי) קנס של 20 אלף שקלים בפועל על קבוצת בני יהודה, שעמדה לדין בגין קריאות גזעניות והתפרעות אוהדים, במשחק הבית האחרון נגד מכבי פתח תקוה בבלומפילד. משמעות ההחלטה של בית הדין היא שעונש הרדיוס על תנאי שעומד לחובת הקבוצה לא הופעל והיא תארח את משחק הבית הבא, בעוד שבוע וחצי, נגד הפועל רעננה באצטדיון בשכונת התקווה, כפי שנקבע בעקבות השזרוע בבלומפילד.

כזכור, השופט אוראל גרינפלד ציין כי במשחק נשמעו נהמות מצד אוהדי בני יהודה לעבר שחקניה שחומי העור של מכבי פתח תקוה וכן ציין זריקת כוס שתיה לעבר ספסלה של האורחת. תובע ההתאחדות עורך הדין ניר רשף, המליץ להעמיד לדין את בני יהודה רק בגין זריקת הכוס, וטען כי הנהמות שהושמעו הן חלק ממאבק האוהדים כנגד הבעלים משה דמאיו, אולם הדיין ישראל שמעוני, החליט בשבוע שעבר להפעיל את סמכות בית הדין והדיון כאמור נערך הערב.

שוטרים בדרכם ליציע של אוהדי בני יהודה. קובי אליהו
הדיין לא קיבל את הטענה כי הנהמות הן חלק מהמחאה נגד דמאיו. השוטרים בדרך ליציע במשחקה של בני יהודה מול מכבי פתח תקוה/קובי אליהו

עם היוודע גזר הדין אמר הערב המנכ"ל משה דמאיו: "נלמד את פסק הדין בימים הקרובים ונקבל החלטה באם לערער".

בדיון עצמו אמר דמאיו לדיין: "אין לנהמות מניע גזעני וגם השלכת הכוס היא חלק ממחאת האוהדים נגדי. היו מספר דברים מעבר לדו"ח המשקיף שמוכיחים שהנהמות נועדו לפגוע בי ובמועדון. לגבי זריקת הכוס, חיפשנו במצלמות האבטחה של בלומפילד את הזורק, ניסינו לקלוט זריקת חפץ מתוך היציע ולא הצלחנו לזהות.

"אני בטוח באלף אחוז שהקהל של בני יהודה הוא לא קהל גזעני. השחקן הכי אהוב בקבוצה הוא דלה איינוגבה שהוא ממוצא אפריקאי. אם נסתכל מ-2003, מאז שאני נהייתי הבעלים, בבוגרים שיחקו שחקנים כהי עור, מוסלמים שהתקבלו בזרועות פתוחות על ידי האוהדים. גם במחלקת הנוער שיחקו וישחקו שחקנים כהי עור, מוסלמים ונוצרים. בכל כלי התקשורת פורסם בבירור שההתנהלות של האוהדים באותו משחק הייתה על רקע אישי נגדי, וגם ראשי המחאה יצאו בגינוי של הנהמות".

דמאיו סיפר בבית הדין כי ערך בשבועיים האחרונים מספר שיחות עם מי שהוא מכנה 'אוהדי מפתח', על מנת שידברו עם ראשי המחאה וכי ישנה כעת הבנה עם כי המחאה לא תחרוג מהמקובל ולא יעשו מעשים שיפגעו בכוונה בקבוצה או בעומד בראשה.

בקבוצה הביעו היום שביעות רצון גדולה מהופעתם של אמיר עגייב וגיל יצחק, שכבשו אמש בנצחון הנבחרת הצעירה 1:3 נגד נורבגיה. הנבחרת שבה הערב לישראל ומחר יחזרו עגייב ויצחק וכן הבלם בן והבה לאימוני הקבוצה, לקראת משחק החוץ נגד הפועל חיפה בשבת בקרית אליעזר.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
משה דמאיו מנכ"ל בני יהודה. מגד גוזני
בטוח שהקהל של בני יהודה לא גזעני. משה דמאיו/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully