וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמנע פיגוע רצחני במשחק בין אתיופיה לניגריה

על פי ממשלת אתיופיה, מחבלים מתאבדים שהיו בדרכם לרצוח אוהדים במשחק ביום א', פוצצו את עצמם 5 ק"מ מהאצטדיון

שני מחבלים מתאבדים מסומליה נהרגו בזמן שהם היו בדרכם למשחק בין אתיופיה לניגריה באדיס אבבה כדי לרצוח אוהדים - כך חושפת ממשלת אתיופיה. ביום ראשון, שעות לפני במשחק בין שתי הנבחרות בפלייאוף העלייה לגביע העולמי, נשמע פיצוץ כחמישה קילומטרים מהאצטדיון בבירה אדיס אבבה. כעת התבררה הסיבה ואיתה ההבנה שנמנע כאן אסון גדול.

דובר הממשלה המקומית סיפר אמש (שני): "שני סומלים לאומנים תכננו לבצע פיגוע התאבדות בתוך האצטדיון או בסמוך לו, היכן שישנה כמות גדולה של אוהדים. ההימצאות של שוטרים רבים באזור כנראה גרמה להם להיות עצבניים ולפוצץ את עצמם לפני כן". על פי השלטונות באתיופיה, באזור הפיצוץ נמצאו חומרי נפץ, רימונים וכלי נשק וכוחות הביטחון עצרו שלושה אנשים שחשודים במעורבות בתכנון הפיגוע.

אף ארגון טרור לא נטל אחריות מיידית על תכנון הפיגוע, אבל באתיופיה חושדים שזו הייתה פעולה מתוכננת של הארגון האיסלאמי "אל שבאב", שביקש לנקום במדינתם ששלחה כוחות להילחם בהם בסומליה. הארגון שמזוהה עם אל קאעידה וקם בשנת 2006, מונה על פי הערכות כ-8,000 פעילים והוא הוציא לפועל פעולות טרור רבות בשנים האחרונות, ביניהם הפיגוע המתמשך בקניון ווסטגייט בקניה לפני כשלושה שבועות, בו נרצחו למעלה מ-60 אנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully