וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקולה וויצ'יץ': "לא האמנתי שנפסיד להפועל חולון"

15.10.2013 / 7:49

וויצ'יץ' ומכבי ת"א הופתעו באולם הפחים. אוחיון: "אין הסבר איך זה קרה". הנחמה? בלו ש"נראה כאילו הוא אף פעם לא פרש"

צילום: טל אנגלנדר עריכה: יותם בן דוד

"ההפסד הזה הוא אזהרה עבורנו", הודה אמש (שני) ניקולה וויציץ' לאחר ההפסד של מכבי תל אביב להפועל חולון (83:73) באולם הפחים – ההפסד הראשון של הקבוצה במשחק פתיחת עונה בליגת העל אחרי 23 שנים שתמיד נפתחו בצורה חיובית.

שחקני הקבוצה נראו בהלם. חלק מהם העדיפו להרכין את ראשם ולהימנע מקשר עין עם הסובבים, חלקם הציצו לעבר מספר אוהדים מחולון, שבחרו לחגוג את ניצחון קבוצתם בהקנטות.

בזמן ששחקני מכבי תל אביב נכנסו לחדר ההלבשה, המאמן דיוויד בלאט התיישב על מדרגה בסמוך לחדר ההלבשה ובחן באריכות את סטטיסטיקת המשחק. רק לאחר שהאולם התרוקן, כשעה לאחר המשחק מיהרו השחקנים ליציאה הקרובה לעבר החנייה.

בחדר ההלבשה בלאט העיר לשחקנים על הרבע האחרון ועל הרפיון שהציגו במהלכו: "היינו טובים לאורך שלושה רבעים, היינו ביתרון. אבל ברבע הרביעי לא היינו אגרסיביים, לא הוצאנו מהלכים לפועל נכון בהתקפה ולא קלענו. אין לזה תירוץ". עם זאת, לשחקנים נאמר גם שצריך להסתכל הלאה- לעבר המשחק החשוב ביורוליג אצל קאחה לבוראל ביום חמישי.

דיוויד בלאט, ניקולה וויצ'יץ', גיא גודס, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"לא הוצאנו מהלכים לפועל נכון בהתקפה ולא קלענו". בלאט/ברני ארדוב

למרות שהעונה רק נפתחה, לא מעט שחקנים סופגים הערות מהמאמן בלאט: אלכס טיוס חטף לא מעט ביקורת מהמאמן במהלך המשחק, במיוחד לאחר שנשרק נגדו סל ועבירה. מיד לאחר שספג 'שטיפה' ווקלית מרשימה מהמאמן- טיוס הוצא ממשחק. גם טייריס רייס ממשיך להיראות מתוסכל מאוד ממצבו. בצוות המקצועי דיברו בשיחות פנימיות על כך שחסרונו דווין סמית' הורגש מאוד ועל החולשה בריבאונד.

מי שלקח קשה את ההפסד הוא סופוקליס שחורציאיניטס, שישב על הרצפה מחוץ לחדר ההלבשה ובעצמו עבר על דפי הסטטיסטיקה. המנהל המקצועי ניקולה וויציץ', שמקפיד לתמוך בשחקנים, קיים שיחה ארוכה עם הסנטר היווני לאחר מכן.

וויציץ' סיכם: "לא האמנתי שנפסיד להפועל חולון. ברור שזה לא טוב להפסיד את המשחק, אבל אם נסתכל על הדבר החיובי: יש לנו כמה שחקנים בעלי ניסיון, הם חוו את הפסד האליפות ויודעים כמה הליגה הישראלית מסוכנת והם יודעים שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להתחיל ככה לפני משחק יורוליג".

וויציץ' הוסיף: "צריך גם לתת קרדיט לחולון - כמה מהשחקנים שלה נתנו את משחק חייהם - אבל אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לא לקלוע ברבע האחרון. אינגלס היה חלש? אני ממש לא מתייחס לשחקנים אישית. יש לנו מספיק שחקנים ואם אחד לא מצליח, לא ייתכן שכל האחרים גם לא יצליחו לקלוע".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
גוני יזרעאלי שחקן הפועל חולון מול סופוקליס שחורציאניטיס. ברני ארדוב
קיבל שיחת עידוד מוויצ'יץ'. שחורציאניטיס אתמול מול גוני יזרעאלי/ברני ארדוב

ריקי היקמן היה סבור שחסרונו של סמית' פגע בקבוצה: "כשדווין לא משחק זה פוגע בנו, הוא אחד השחקנים הדומיננטיים והטובים ביותר בסגל שלנו. היינו ביתרון ויכולנו לגמור את המשחק . זו לא דרך טובה לפתוח את העונה, אבל אנחנו צריכים 'זיכרון קצר' לגבי זה ולעבור הלאה. יש לנו משחק חשוב מאוד ביום חמישי, משחק גדול שאנחנו צריכים להיות מוכנים אליו. דייויד בלו נראה מצוין ואני לא מופתע מהיכולת הטובה שלו".

יוגב אוחיון סיפר: "אין ספק שיש תחושה של אכזבה, אבל למזלנו זו ליגה ארוכה וננסה לתקן בשבוע הבא. באנו מאוד אגרסיביים למשחק ובאיזשהו שלב עלינו ל-13 הפרש. אין לי הסבר איך הם צמצמו את היתרון ופתאום פתחו פער, ובצד שני אנחנו בכלל לא היינו אגרסיביים ולא עשינו סלים במשך דקות ארוכות. צריך לראות את הרבע האחרון שוב ולתקן את הטעויות".

לשאלה על ההשפעה של ההפסד על פתיחת היורוליג, השיב אוחיון: "אין תירוצים. אני חושב שהכול היה בגלל טעויות שלנו, צריך לתקן את זה ונעשה זאת. אני לא חושב שתהיה השפעה על יום חמישי, אבל אם תהיה כזו היא תהיה דווקא חיובית כי אנחנו לא אוהבים להפסיד".

על היכולת של דייויד בלו הוסיף אוחיון: "הוא נראה בכושר נהדר. הוא תוספת אדירה לקבוצה ואני שמח שהוא חזר".

שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן. ברני ארדוב
"כשדווין סמית' לא משחק, זה פוגע בנו". היקמן/ברני ארדוב

נקודות האור אמש מבחינת הצהובים הייתה הכושר של דייויד בלו. הפורוורד שחזר מפרישה נראה טוב וקלע 11 נקודות וגורם בקבוצה אמר: "הוא באמת לא נראה כמו מישהו שלא שיחק שנה וחצי, או שאי פעם הפסיק לשחק. יש לו יד קטלנית".

בלו יחתום לעונה במכבי וזו תודיע רשמית על צירופו. השחקן אף צפוי להצטרף למשחק היורוליג בוויטוריה והמאמן בלאט אמר אמש: "לא הבאנו אותו למכבי לכמה ימים, אלא כדי שיישאר והוא בהחלט הראה שהוא לא שכח לשחק כדורסל".

בלו הוסיף: "היה כיף לחזור לשחק כדורסל ברמה הזאת. כמובן שחבל שהפסדנו, אבל זה חלק מהכדורסל. אין לנו זמן לרחם על עצמנו, אנחנו צריכים לשנס מותניים, להישאר חיוביים ולעבוד חזק. עוד יש לנו עונה ארוכה לפנינו".

הפורוורד הוותיק סיכם: "לא דיברתי עם הנציגים שלי, אבל אני משחק טוב ומקווה שאשאר במכבי עד סוף העונה. ארזתי לתשעה חודשים. שיחקתי כדורסל כל חיי וזה טבעי עבורי. זהו משחק שאני אוהב. הרגשתי טוב על המגרש, הגוף שלי מרגיש טוב ואני רוצה להמשיך לשחק ברמות האלו עד סוף העונה. זה היה המשחק הראשון שבו שיחקתי, אז אני לא יודע כמה דקות שיחקתי בדיוק. אולי לרגע אחד הייתי עייף, אבל התגברתי על כך במהירות. אני חושב שיכולתי לעשות עבודה טובה יותר בריבאונד וגם להציג יותר מנהיגות באופן אישי".

הבוקר יערכו הצהובים אימון ואחריו הקבוצה תמריא לספרד. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, במכבי מעוניינים להשאיל שני שחקנים: יובל נעימי (בו מעוניינת גליל עליון) שלא יצטרף למסע לוויטורי, וג'ייק כהן. אגב, כהן שמודע מן הסתם לשמועות על עזיבתו, העדיף להמתין לשחקנים לאחר המשחק מחוץ לחדר ההלבשה.

דייויד בלו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יד קטלנית. בלו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully