וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-100 אתלטים מחו בהדר יוסף נגד אימוני הכדורגל

כמה מהספורטאים הבולטים בארץ הפגינו כנגד האימונים שתופסים את המשטחים. אברבוך: "מרגיש כמו אורח לא רצוי"

אתלטים רבים הגיעו היום (חמישי) לאצטדיון האתלטיקה המרכזי בהדר יוסף על מנת להביע את אשר על ליבם ואת מחאתם נגד פעולת מרכז הספורט הלאומי (המנהל את אצטדיון הדר יוסף) על כך שהוא מאפשר לקיים אימוני כדורגל שלוש פעמים בשבוע בשעות אחר הצהריים על חשבון האתלטיקה, שעבורם האצטדיון הזה הוא היחיד באזור, לעומת כ-100 מגרשי ומתחמי כדורגל. "אנחנו מרגישים שלקחו לנו את הבית ולא נשתוק על כך. באנו להילחם ונמשיך להילחם על זכותנו להיכנס ולצאת מביתנו מבלי שיבואו אנשי הכדורגל וינסו לגזול מאתנו את הבית", אמר אסף מלכה, האיש המהיר בישראל.

בין האתלטים הרבים שהגיעו היו גם אתלטית העבר, כלת פרס ישראל ושיאנית ישראל ב-100 מ', אסתר רוט, שיאן ישראל ואלוף אירופה לשעבר בקפיצה במוט, אלכס אברבוך, שיאניות ישראל בקפיצה משולשת וקפיצה לגובה, חנה קנייזבה-מיננקו ודניאל פרנקל, נציג ישראל לאליפות העולם ולמשחקים האולימפיים בריצת מרתון, זוהר זימרו ועוד אלופי ישראל ואתלטים צעירים רבים. תחילת המחאה הייתה באימון על המסלול ובריצות חימום על הדשא, במקביל לאימון הכדורגל של מחלקת הילדים והנערים של מכבי תל אביב, אולם משכדורים החלו לעוף לעבר המתאמנים, הניפו האתלטים שלטים שהכינו מבעוד מועד וחדרו פנימה אל תוך שטח הדשא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתלטים רבים הפגינו את מחאתם בכך שהתאמנו לראשונה באצטדיון הראשי. קבוצת אתלטים גדולה מאגודת אתלטי מיזונו נתניה, בראשותם של המנהלים ומאמני האגודה, אברבוך ומולי מלכה, העבירו היום את אימונם לאצטדיון הדר יוסף. "פשוט בושה מה שקורה כאן", ציין אברבוך והוסיף: "שברתי באצטדיון הזה שיאים רבים. זה היה בית שני שלי ועכשיו אני מרגיש פה אורח, ואפילו אורח לא רצוי". אברבוך התעקש, עם כל כלי התקשורת שביקשו לראיין אותו, לעשות זאת רק על הדשא בצמוד לילדים שהתאמנו במקום. "עצוב לי מאוד לראות מה קורה פה. לאתלטיקה הישראלית מגיע הרבה יותר כבוד ממה שהיא מקבלת. כמאמן, אי אפשר להתרכז באימון ולחשוב שכדורי הרגל יעופו על האתלטים. יכול להתרחש פה אסון. אתם מבינים מה המשמעות של ילד שרץ אחרי כדור ומתנגש באתלט שרץ במהירות גבוהה? זה עלול להסתיים במוות. רק דברים כאלו יכולים להזיז פה דברים? המדינה צריכה לדאוג לאתלטיקה – בזכותה יכול להתפתח פה גם כדורגל טוב. אבל אם לא ייתנו לאתלטיקה את היכולת הזו, וייקחו לה את המתקן היחיד שיש לה בכל האזור, אז זאת פשוט בושה ותעודת עניות למדינה".

רוט הייתה המומה למראה הכדורגל באצטדיון ואף הביעה זאת באותה צורה. "אני המומה למראה עיניי", אמרה. "האצטדיון הזה נועד לטפח אתלטים ואתלטיקה. אני רואה כאן ילדים עולים על הדשא עם נעלי פקקים וכדורים שעפים על האתלטים. אני לא מצליחה להאמין למראה עיניי. איך, ומי, נותן יד לדבר כזה? ביזיון ספורטיבי כזה לא ראיתי כבר זמן רב. אני יודעת שעושים את זה בגלל בעיות כספיות, אבל זה מה שיפתור את הבעיות הללו? הפגיעה במקרה זה באתלטיקה בכלל ובאתלטים בפרט היא קשה ביותר, ובאתי היום כדי להזדהות אתם במאבק הצודק הזה שלהם".

זוהר זימרו, המרתוניסט האולימפי שייצג את ישראל גם באליפות העולם אמר: "זה המגרש היחיד שיש לנו כאן להתאמן ולהתחרות בו. כדורגל ואתלטיקה אף פעם לא הלכו יחד ואף פעם לא ילכו יחד. למכבי ת"א בכדורגל חסר מגרשים או כסף? רק לבית שלנו הם היו חייבים לחדור? מישהו צריך לתת את הדעת על כך שהוועד האולימפי ועיריית תל-אביב לא מצליחים לכסות את הוצאות המקום, אבל אנחנו, האתלטים, בטח לא אשמים בכך. לא נותר לנו אלא לבקש את טיפת הכבוד שמגיעה לנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully