וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לנוקס לואיס מוכן לחזור מפרישה ולהילחם באחים קליצ'קו"

הקאמבק היוקרתי בהיסטוריה? לפי "דיילי מייל", אמרגנים רוסיים הציעו לבריטי 50 מיליון דולר כדי לשוב לזירה. האלוף לשעבר (48) דורש 100 מיליון דולר: "הנושא בדיונים. אהיה מוכן תוך שישה חודשים"

עולם האגרוף יקבל ג'אב מעורר לפנים? לפי "דיילי מייל", אפשר להתחיל לפנטז, בשקט ובזהירות, על הקאמבק הכי גדול, מרגש ויוקרתי שענף האגרוף חווה מאז שובו של ג'ורג' פורמן לזירה ב-1987. היום (חמישי) פורסמה ידיעה בלעדית בעיתון הבריטי, לפיה אלוף העולם לשעבר לנוקס לואיס (1:42) קיבל הצעה לחזור מפרישה בגיל 48 ולהילחם באחד מאלופי העולם במשקל כבד, האחים קליצ'קו. הבריטי, שהיה אלוף העולם הבלעדי האחרון בענף (בין 1999 ל-2000), קיבל לטענתו הצעה של 50 מיליון דולר כדי להילחם באחד האחים. לפי הדיווח, ההצעה הוגשה בזמן שלואיס נכח בקרב האחרון של אלוף העולם שמחזיק ברוב החגורות במשקל הכבד, ולדימיר קליצ'קו (בן 37, מאזן: 3:61). באותו קרב הוא השמיד בקלות את אלכסנדר פובטקין.

לואיס אמר שיחשוב על האפשרות המרתקת, אבל המחיר יהיה כפול: 100 מיליון דולר. "זה תג המחיר שלי וזה בדיונים", סיפר לואיס. "אמרתי לאמרגנים הרוסים שאני יכול להיות מוכן תוך שישה חודשים". לואיס סיפר שהוא בכושר ראוי, ושהוא מתקרב למשקל שהיא בו בשיאו.

לנוקס לואיס. AP
100 מיליון דולר יגרמו לו לחשוב מחדש על המורשת. לואיס/AP

אם יחזור וינצח את אחד האחים, הוא עשוי לשבור שני שיאים: לעקוף את ג'ורג' פורמן בתור אלוף העולם הכבד המבוגר בהיסטוריה (פורמן החזיק בתואר בגיל 48), ולקבל את תלוש השכר הגבוה ביותר בתולדות הענף (פלויד מייוות'ר קיבל 41.5 מיליון דולר מובטחים בקרב האחרון שלו, מול קנאלו אלבארס, סכום שיטפס כנראה למעל 80 מיליון דולר). "פעם אמרתי ש-50 מיליון דולר יוציאו אותי מהפיג'מה", אמר לואיס, "אבל עכשיו אני צריך לשקול את ערך המורשת שלי. אני האלוף הבלעדי האחרון בענף, זה יעלה להם 100 מיליון דולר".

המארגנים הרוסים שנפגשו עם לואיס מעריכים שאם ייצא לפועל קרב כזה, הוא יהיה מול ויטלי קליצ'קו (בן 42, מאזן 2:45). השניים נפגשו בלוס אנג'לס ב-2003, לואיס ניצח בגלל חתכים בפנים של האוקראיני, ולאחר שנה פרש מהביזנס. ויטלי רוצה מאוד לערוך קרב, ולנקום על מה שהתרחש לפני עשור. ויטלי קורץ לעבר ראשות ממשלת אוקראינה, ואם זה יהיה הקרב האחרון שלו לפני שיתמנה למנהיג המדינה, זה יהיה לא פחות מסיום מדהים לקריירה המפוארת שלו.

לנוקס לואיס מתאגרף בריטי מול ויטלי קליצ'קו. Alexander Hassenstein, GettyImages
מעדיף את ולדימיר. לואיס בקרב מול ויטלי קליצ'קו/GettyImages, Alexander Hassenstein

לואיס, כמובן, מעדיף לפגוש את ולדימיר. "הבסתי את ויטלי אז אני רוצה להילחם באח השני, אבל נראה איך זה יעבוד. הקרב האחרון של ולדימיר אישר את מה שחשבתי, שהענף הזה נמצא במצב מאכזב כיום". בידיעה נכתב על כך שלואיס מודע למצבו הגופני, וכאחד שהיה מתבודד בהרים לפני קרבות, הוא כבר אמר: "אחזור להרים, אחזור לבידוד. עם הנפשות הפועלות, אולי עדיף שאתאמן בסיביר". לואיס הוא אחד המתאגרפים הגדולים בהיסטוריית הענף. הוא מחזיק בניצחונות מרשימים רבים, בין היתר מול מייק טייסון (בנוקאאוט) ואיבנדר הוליפילד. הוא פרש ב-2004.

לנוקס לואיס (שמאל) הולם במייק טייסון (ימין). AP
לואיס הולם בטייסון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully