וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיך עלי מתלונן: פיפ"א מקפחת את המזרח התיכון

למה עיראק לא מארחת משחקים, למה ערבית לא שפה רשמית בפיפ"א, למה לא מטפחים את הפלסטינאים. סגן הנשיא מדבר

הנסיך עלי בין אל חוסיין, סגן נשיא פיפ"א, יוצא נגד היחס שהמזרח התיכון מקבל מהארגון, התאחדות הכדורגל העולמית. הנסיך הירדני, בנו של המלך חוסיין, טוען לקיפוח ואפליה, בין השאר על רקע העובדה שפיפ"א אסרה על עיראק לארח משחקים, בעקבות פיגועים בעיר הצפונית מוסול שגרמו למותם של 60 אנשים. עיראק, אלופת אסיה ב-2007, נאלצה לארח משחקים בירדן.

סגן נשיא פיפ"א עלי בין אל חוסיין. Harold Cunningham, GettyImages
"חשוב שפיפ"א תביע כבוד לרגישויות תרבותיות". הנסיך עלי/GettyImages, Harold Cunningham

"צריך לאפשר לעיראק לארח משחקים בבית, בין אם זה בדרום או בצפון", אמר הנסיך עלי, שהוא גם נשיא WAFF, התאחדות הכדורגל של מערב אסיה, "יש הרבה מדינות שמתמודדות עם סוגיות כאלה ומקבלות אישור לארח, כך שאין סיבה להפלות את עיראק".

הנסיך עלי פעל בפיפ"א בשנתיים האחרונות נגד האיסור לנשים מוסלמיות ללבוש חיג'אב במגרשי הכדורגל, ומוחה נגד היחס של הגוף לכל המזרח התיכון, אחרי שפיפ"א החליפה את ההגדרה של אזור המפרץ מ"הערבי" ל"פרסי".

"חשוב שפיפ"א תביע כבוד לרגישויות תרבותיות", אמר, "זה אחד המפתחות העיקריים לכבוד הדדי במשחק. גם הגיע הזמן שפיפ"א תאמץ את הערבית כשפה הרשמית, שמדוברת על ידי 300 מיליון איש ב-22 מדינות, כולן חברות בפיפ"א".

עלי בן חוסיין לא מתרגש מהסערה התקשורתית סביב אירוח המונדיאל בקטאר 2022, גם על רקע האפשרות שהמשחקים יעברו לחורף בגלל חום בלתי נסבל בקיץ הקטארי, וגם בעקבות הדיווחים על יחס קשה לעובדים באיצטדיונים ועל תנאי העבדות שכבר גרמו למותם של מאות עובדים מנפאל.

"אני מבין שקטאר כבר שלחה מכתב לפיפ"א ובו היא מתחייבת לעמוד בכל חוקי העבודה הבינלאומיים", אמר, "ובנוגע לקיום המשחקים בחורף, אני חושב שמזג האוויר בקטאר בחורף יהיה אידיאלי, אבל אני בטוח שגם בקיץ הם יעמידו טורניר מצוין. העיקר שיתקבלו החלטות שקולות, שלא מבוססות על שיקולים פוליטיים זרים".

כמו כן התייחס להתגייסות של פיפ"א לקשר בין התאחדויות הכדורגל של ישראל והרשות הפלסטינית. "חשוב לכבד את התאחדות הכדורגל של פלסטין, אסור שהפוליטיקה תפגע בהתפתחות של הכדורגל הפלסטיני", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully