וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לריאל מדריד יש חוב של 541 מיליון יורו"

אחד מחברי המועדון תוקף את פלורנטינו פרס: "הוא הוציא 800 מ' יורו על רכש, אבל המודל הזה כשל". צפו: "ילד הפלא היפני" בן ה-9 שחתם במועדון

העיתון "אס" שמזוהה עם ריאל מדריד, מפרסם הבוקר (שלישי) ראיון מרתק עם קרלוס מנדוסה - חבר מועדון בריאל מדריד ומי שמשמש כנשיא ועדת הערכים של המועדון. בכינוס האחרון של חברי המועדון, מנדוסה שנבר בדוחות הכספיים של המועדון תקף את הנשיא פלורנטינו פרס, והיום כאמור פורסם ראיון בו הוא מסביר למה. מהדברים שלו עולות שאלות קשות בנוגע להתנהלות של ריאל מדריד.

גארת' בייל מוצג בקבוצתו החדשה ריאל מדריד לצד הנשיא פלורנטינו פרס. רויטרס
מנדוסה: "ריאל פתחה שני קווי אשראי וגבתה מאוהדים מסויימים דמי חבר לשלוש-ארבע השנים הבאות". פרס עם בייל/רויטרס

"החוב של המועדון הוא 541 מיליון יורו", סיפר מנדוסה, "הסכום הזה בנוי מהתחייבויות שונות בהווה ובעתיד. החוב לבנקים עומד רק על 90 מיליון יורו, אבל כשמוסיפים לזה שחקנים, ספקים, ארגונים שונים, מגיעים ל-541 מיליון יורו. זה חוב גדול יותר מפי שניים ממה שהיה למועדון כשפלורנטינו פרס קיבל אותו. לכל אלו צריך להוסיף את זה שכשהוא הודיע על התמודדות מחודשת על נשיאות ריאל מדריד, הוא הבטיח לשפץ את האצטדיון. שיפוץ כמו שהוא רוצה עולה לבדו 400 מיליון יורו. זה לא ממש נראה חכם".

לפני מספר שבועות ריאל מדריד הצהירה על רווחים של כ-520 מיליון יורו ומנדוסה סיפר: "אנחנו המועדון הרווחי ביותר בעולם, אבל אנחנו גם מספר אחת בהוצאות. ההכנסות שלנו עלו בממוצע בשיעור של 12 אחוז בעשור האחרון, אבל בשנה שעברה הם עלו רק באחוז אחד. אני מניח שזה קשור למצב הכלכלי בספרד כי יש חוסר ודאות. יש גם נתונים נוספים: למשל, כדי להיות מסוגלת להוציא כסף, ריאל פתחה שני קווי אשראי וגבתה דמי חבר מאוהדים מסויימים לשלוש וארבע השנים הבאות. זה לא משהו שאני ממציא, הכול כתוב בדוחות הכלכליים של המועדון".

שחקן ריאל מדריד, קאקה. רויטרס
מנדוסה טוען: "לפני שנה מילאן הציעה 15 מיליון יורו וסירבנו". קאקה/רויטרס

מנדוסה התייחס גם לתנועות של המועדון בשוק ההעברות: "הדוחות הכספיים הנוכחיים הם נכונים ל-30 ביוני. כלומר, העלות של גארת' בייל, 100 מיליון יורו בתוספת המשכורת שלו, יכללו בדו"ח של השנה הבאה. מבחינה כספית העסקה של בייל נראית שערורייתית. המכירה של אוזיל השפיעה באופן חיובי כי מכרנו אותו ביותר כסף ממה שקנינו".

עוד ממנדוסה: "למכירה של קאקה הייתה השפעה שלילית על החשבונות. הוא עלה 120 מיליון יורו כולל משכורות ושיחק 120 משחקים. בשנה שעברה מילאן הייתה מוכנה לשלם עליו 15 מיליון יורו, אבל סירבנו. מה שצריך להסתכל עליו זה יעילותו של המודל. מאז שהוא הגיע, פלורנטינו פרס השקיע 800 מיליון בשחקנים כדי לזכות באליפות ובגביע, אבל המודל הוא באופן ברור לא יעיל".

החתמה חדשה למועדון

ריאל מדריד החתימה את מי שהוגדר כ"ילד הפלא היפני", טקוהירו נקאי בן ה-9. צפו בביצועיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully