וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרקלאסיקו בארגנטינה: ריבר, בוקה והשופט באמצע

המפסידה בדרבי (א', 00:15, ספ'2) תצא ממאבק האליפות, אבל כולם מתעסקים בשופט. דיאס: "ירחיק אותי אחרי 10 דקות"

שנים חלפו מאז הפעם האחרונה בה ריבר פלייט ובוקה ג'וניורס נאבקו יחד על האליפות. למעשה, זה לא קרה מאז טורניר קלאוסורה 2008, אז ריבר זכתה באליפות האחרונה שלה כשהקדימה בארבע נקודות את יריבתה המושבעת. העונה שתיהן עוד בתמונה (בוקה רביעית עם 16 נקודות, ארבע פחות מהמוליכה ניואל'ס, וריבר עם 14 במקום השישי) אבל אחת עלולה להתרחק משמעותית במקרה של הפסד בסופרקלאסיקו היוקרתי שייערך במונומנטל (בין ראשון לשני, 00:15, ספורט2) במסגרת המחזור ה-10.

מאמן ריבר פלייט, רמון דיאס. רויטרס
"השופט יעיף אותי אחרי 10 דקות". רמון דיאס/רויטרס

נכון, הרמה בליגה הארגנטינאית ירדה בשנים האחרונות בצורה ניכרת, אין כסף והשחקנים המוכשרים ממהרים לברוח גם לליגות כמו אוקראינה או מקסיקו, אבל התשוקה עדיין בשיאה ובאה לידי ביטוי במיוחד במשחקים כאלה. ריבר, כאמור, לא ראתה אליפות מאז 2008 וגם הספיקה להעביר שנת גלות היסטורית בליגה השנייה. בזמן הזה בוקה ג'וניורס זכתה באליפות, אבל בעונה החולפת רשמה טורניר מחפיר בו סיימה עם 18 נקודות בלבד במקום הלפני אחרון.

למרות זאת, המאמן קרלוס ביאנצ'י לא מיהר לקטוע את הקדנציה השלישית שלו במועדון ונשאר בתפקיד. הוא קיבל אפשרות לבצע רכש משמעותי, החזיר לקבוצה את קאטה דיאס ופרננדו גאגו ומגיע במצב טוב לדרבי, למרות תבוסה מביכה 3:0 לאולימפו וכמה תוצאות תיקו מתסכלות. בשלושת המשחקים האחרונים שלה בוקה לא ספגה, וכעת היא נהנית מכשירותם של גאגו וחואן רומן ריקלמה בו זמנית. לא דבר של מה בכך. גם קאטה דיאס יחזור מפציעה ועשוי לפתוח, כשבהתקפה ינסה עמנואל ג'יגליוטי להמשיך את המומנטום מהצמד ב-0:2 על קילמס גם בסופרקלאסיקו הראשון שלו.

עמנואל ג'יגליוטי שחקן בוקה ג'וניורס. AP
האיש החם. עמנואל ג'יגליוטי/AP

גם לריבר המארחת יש חלוץ שיערוך בכורה בסופרקלאסיקו - טאופילו גוטיירס. לשותף של רדאמל פלקאו בנבחרת קולומביה יש עד כה שער ליגה אחד בחמישה משחקים, כשמי שנחשב לשחקן המוביל של המיז'ונריוס הוא הפליימייקר מנואל לנסיני, שכבש את השער המהיר בתולדות הסופרקלאסיקו, אחרי 43 שניות, ב-1:1 בבומבונרה בחודש יוני. גם ריבר לא ספגה בשלושת משחקיה האחרונים בכל המסגרות, והיא בונה על מאזן החוץ הנורא של בוקה, שניצחה רק פעם אחת מחוץ למגרשה בשבעת החודשים האחרונים.

אוהדי הבוסטרוס לא יוכלו כמובן לתמוך בקבוצה שלהם במונומנטל, זאת עקב החלטת הממשל לאסור כניסת קהל של קבוצות חוץ למשחקים מאז האסונות האחרונים (מותו של אוהד אסטודיאנטס בעימות עם המשטרה בסוף העונה שעברה, מותם של שניים נוספים בתקרית של אוהדי בוקה בטרום העונה הנוכחית). בכל זאת יהיו כ,1-000 שוטרים שיאבטחו את המשחק הנפיץ, אותו דאג רמון דיאס לחמם עוד יותר. מאמן ריבר גילה כי השופט חרמן דלפינו, שהרחיק אותו פעמיים בעונה שעברה, הוא זה ששובץ למשחק, ואמר בציניות: "הוא יעיף אותי אחרי 10 דקות. סגן נשיא בוקה מיהר להגיב: "בוקה אף פעם לא הטילה ספק בשופטים. זה לא מתאים". מחר החשבון ייסגר.

שחקני ריבר פלייט חוגגים עם מנואל לנזיני (שני משמאל). רויטרס
חתום על השער המהיר בתולדות הסופרקלאסיקו. מנואל לנסיני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully