וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאולו סוזה: "אנחנו עושים היסטוריה שתשפיע על העתיד"

מכבי ת"א חגגה ניצחון ראשון אי פעם בשלב הבתים של הליגה האירופית. סוזה: "הגיע לנו לכבוש יותר". קרויף: "גאה בשחקנים". מיכה: "מאושר שהייתי חלק מקבוצה שעשתה היסטוריה". הצהובים ינחתו היום ויקיימו אימון שחרור לקראת אשדוד

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

מכבי תל אביב השיגה אמש (חמישי) את אחד מניצחונות החוץ הכי גדולים שלה בזירה האירופית, 1:2 על בורדו הצרפתית. בזכות שלוש הנקודות הללו, הצהובים הגדילו משמעותית את סיכוייהם לסיים באחד משני המקומות הראשונים בבית ו' של הליגה האירופית ולהעפיל לשלב הנוק אאוט. הקבוצה של פאולו סוזה מדורגת כעת במקום השני עם ארבע נקודות, שתיים יותר מהמאזן אותו השיגה בשישה משחקים בשלב הבתים של המפעל בעונת 2011-12.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים ניצחון על בורדו. רויטרס
כבר השיגו שתי נקודות יותר מאשר בכל הקמפיין לפני שנתיים. שחקני מכבי חוגגים בצרפת/רויטרס

הניצחון אמש הכניס לקופת המועדון מענק של 200 אלף יורו וגם קירב את השחקנים עצמם לעבר מדרגת המענקים הראשונה עבורם, שעומדת על חמש נקודות, כפי שפורסם בוואלה! ספורט. בתום המשחק נרשמו חגיגות צנועות באופן יחסי בחדר ההלבשה. הקבוצה נחתה היום אחר הצהריים והתקבלה על ידי אוהדים נלהבים בנתב"ג. הצהובים המשיכו מיד לאימון שחרור בקרית שלום, לקראת המשחק מול מ.ס. אשדוד ביום ראשון. מהראן ראדי, שקיבל מכה בקרסול, ייבדק וכמוהו גם טל בן חיים, הסובל מרגישות בשריר הירך האחורי.

המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף, שממעט לדבר גם אחרי ניצחונות גדולים בליגה, אמר בסיום המשחק: "אני גאה בשחקנים שמגיבים יפה לדרישות ולשינויים הטקטיים של פאולו סוזה. עכשיו נצטרך להיות גברים, ללבוש את החולצה ביום ראשון ולהילחם ב-100 אחוז כדי לקחת שלוש נקודות באשדוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
איתן טיבי שחקן מכבי תל אביב מול ז'וסייה שחקן בורדו. רויטרס
מנתב"ג היישר לאימון שחרור. טיבי מול ז'וסייה אמש/רויטרס

"אני מאושר מהתוצאה וגאה בשחקנים שחזרו מפיגור, כבשו שני שערים וניצחו", אמר המאמן פאולו סוזה בסיום המשחק, "כשהחלטתי להפוך למאמן, הדבר הראשון היה לשפר את השחקנים מבחינה טקטית. כשהם מבינים מה הם צריכים לעשות, הרבה יותר קל להם להבין את השיטה וליישם אותה תוך כדי משחק כדורגל חיובי ויפה לעין".

המאמן הפורטוגלי הוסיף: "המטרות שלי ושל המועדון הן קודם כל הליגה, אבל כל תוצאה משנה ואנחנו עושים היסטוריה שתשפיע על העתיד. אני חושב שהתוצאה חשובה אבל היכולת הטובה שלנו, בעיקר מבחינה קבוצתית, גרמה לנו להיות טובים ברוב שלבי המשחק תוך יצירת מצבים. עם כל הצניעות הגיע לנו לכבוש יותר".

סוזה הצליח להפתיע את שחקניו גם הפעם, כשבחר לפתוח עם הקשר עומרי אלטמן שלא ראה דקות משחק במשחקי הליגה מאז שהתגייס ונעדר מהאימונים בזמן ששהה בטירונות.

ג'ורדי קרויף מנהל ספורטיבי מכבי תל אביב עם פאולו סוזה. ברני ארדוב
"השחקנים מגיבים יפה לדרישות ולשינויים הטקטיים של המאמן". קרויף וסוזה/ברני ארדוב

הקשר דור מיכה שהתבשר על מות סבתו ערב הנסיעה, לא ויתר כמובן על המסע לבורדו, נכנס כמחליף בדקה ה-65, וכבש את שער הניצחון היקר בדקה ה-79. מיכה שהמשיך את היכולת הטובה שהציג במשחק הליגה האחרון נגד עירוני קרית שמונה, סיכם: "אני מאושר שהייתי חלק מקבוצה שעשתה היסטוריה ורשמה את הניצחון הראשון בשלב הבתים של הליגה האירופית. מבחינתי לעלות מהספסל או לפתוח בהרכב זה לא ממש משנה - העיקר לנצל את הדקות שניתנות לי ולתת הכול בכל דקה בה אני נמצא על המגרש".

ברק יצחקי הוסיף: "היינו שווים יותר משני שערים. יש כאן קבוצה עם לב גדול ושיחקנו משחק קשה נגד קבוצה חזקה. אין לנו הרבה זמן לחגוג אנחנו מתאמנים מחר מיד עם החזרה לארץ ומתכוננים לאשדוד".

דור מיכה שחקן מכבי תל אביב חוגג עם שרן ייני. רויטרס
ממשיך בתקופה הנהדרת שלו. מיכה אמש בבורדו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully