וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני יהודה - מכבי פ"ת: סיני במבחן, גלבאן מול האקסית

הזהובים, עם והבה בהרכב, יקוו לעצור את המפולת מול מאמן המלאבסים, שחייב ניצחון כדי לחזק את מעמדו (ש', 20:15)

עריכה: מיכאל ברגמן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגה הראשונה: 95. 35:36 לבני יהודה בניצחונות, 24 תוצאות תיקו.

* כשבני יהודה מארחת: 19:21 לטובתה בניצחונות, עשרה משחקים נגמרו בתיקו.

* הפרש השערים כשבני יהודה מארחת הוא לרעתה, למרות שניצחה יותר: 63:58.

* מכבי פתח תקוה לא ניצחה את בני יהודה בחוץ שש שנים, מאז אוקטובר 2007 (0:1, שער של פליקס אובוקה).

* זה גם היה הניצחון האחרון שלה בבלומפילד. מאז, ב-15 משחקים: 6 תיקו ו-9 הפסדים.

* משה סיני אימן 12 פעמים נגד בני יהודה. המאזן שלו מול הקבוצה לה הביא אליפות היסטורית: 6 ניצחונות, 4 תיקו ורק 2 הפסדים.

* מצד שני, ב-20 השנים האחרונות דרור קשטן אימן 34 פעמים נגד מכבי פתח תקוה וניצח מחצית מהמשחקים. יש לו עוד שמונה תוצאות תיקו ותשעה הפסדים. בבית, אגב, יש לו 71.11 אחוזי הצלחה מול מכבי פתח תקוה.

* זה קרב בין שתיים משלוש הקבוצות שכבר ספגו שני אדומים העונה (השלישית היא רמת השרון). יהיה שמח?

* אוראל גרינפלד הוא שופט ביתי מאוד. לקבוצות הבית אצלו יש 61 אחוזי הצלחה, והן מנצחות, כובשות וזוכות לפנדלים פי שניים מקבוצות החוץ (בכיבושים זה פי 1.66).

לאתר דריבליסט

מאמן בני יהודה, דרור קשטן. ברני ארדוב
ניצח במחצית מהמשחקים נגד מכבי פתח תקוה. דרור קשטן/ברני ארדוב

מפתחות והכנות

בני יהודה:

בני יהודה ערכה ביום שישי את האימון הטקטי המסכם לקראת משחק התחתית נגד מכבי פתח תקוה. הזהובים מגיעים להתמודדות לאחר שלושה הפסדים רצופים ובמהלך השבוע ניסו בצוות המקצועי להרגיע את הלחץ והמתח בקרב השחקנים, וקיימו כמה שיחות אישיות וכמובן גם אסיפה קבוצתית. המאמן דרור קשטן ביקש משחקניו להרים את הראש ולהסתכל קדימה, כדי לא לעסוק יותר מדי בהפסדים שהיו.

לאנשי הקבוצה, וכמובן לאוהדים הכתומים, זה יהיה מפגש מעניין ופיקנטי עם הקשר הארגנטינאי פדרו גלבאן, ששיחק בחמש העונות האחרונות בקבוצה. לאחר פסטיבל עזיבה, שכלל גם טקס פרידה מרגש בסיום העונה שעברה, הארגנטינאי חזר בסופו של דבר ארצה אחרי שהחתימה שלו בליגה המקסיקנית לא יצאה לפועל. בבני יהודה לא מתכוונים לערוך לגלבאן טקס לפני המשחק ומעניין יהיה לראות כיצד יקבלו אוהדי הקבוצה את שנחשב לאהוב ביותר ביציע הכתום.

באימון שנערך ביום שישי הפתיע קשטן את שחקניו כאשר תרגל את הבלם בן והבה על חשבונו של גל כהן. והבה יפתח בהרכב בפעם הראשונה מאז שהוא הגיע בקיץ לבני יהודה. בני יהודה תחסר את קסטוטיס איבשקביצ'יוס שהורחק במשחק האחרון בבאר שבע, אך תיהנה מחזרתו מהרחקה של רפי דהן. קשטן עשוי לערוך שינוי או שניים נוספים גם בחלק הקדמי, כאשר יורו לאמין מועמד לשוב להרכב, למרות שלאחרונה קיימת אכזבה מהיכולת אותה הוא מציג. יחד עם זאת, במועדון אומרים שצריך לתת לו את הזמן להתאקלם ולצבור ביטחון.

פדרו גלבאן שחקן מכבי פתח תקוה. ניב אהרונסון
האוהדים של בני יהודה מחכים לו. גלבאן/ניב אהרונסון

מכבי פתח תקוה:

משה סיני יודע שהפסד נוסף, הפעם לבני יהודה, עשוי לגרום לזעזוע במועדון. "זה מבחן לסיני ולמועדון כולו. אסור לנו להפסיד עוד משחק, אחרת נילחם בתחתית עד הסוף", אמר גורם בקבוצה. כזכור, במלאבס ידעו לספר כבר בשבוע שעבר שסיני יימדד בתוצאות שישיג בשני המחזורים הקרובים, וגם הפסד צורם במחזור הקרוב יסכן את מעמדו. יחד עם זאת, סיני עצמו בטוח שהחזרה של מרואן קבהא, ויקטור מרעי, רועי דיין ופדרו גלבאן לכושר משחק תעזור לקבוצה במאבקיה כבר מהמשחק הקרוב. משה סיני אסף את השחקנים לפני האימון ואמר להם: "אני מרגיש שהקבוצה נמצאת במגמת שיפור, ואני מאמין שאנחנו יכולים לנצח. יהיה משחק קשה מאוד מול בני יהודה".

חגי גולדנברג נפצע אתמול בקרסול ולא ייכלל בסגל. גם אלרואי כהן צפוי להיעדר מהמשחק הקרוב ולחזור לאחר פגרת הנבחרת, ועומר גולן, שלא התאמן ביום חמישי, לא צפוי להיכלל בסגל. בעקבות פציעת גולדנברג, סיני יפתח עם הבלם איבן הרצג בעמדת המגן הימני, ולא עם דור אלו הצעיר, ובנוסף, בויאן ג'וקיץ' המאכזב יקבל הזדמנות ויפתח לצדו של ניצן דמארי. השוער ניל אברבנל לא התאמן עקב חלה, אך במועדון מעריכים שיהיה כשיר למשחק.

הקשר האחורי זיטו יחזור מהרחקה ויפתח גם הוא ב-11. סיני הקרין במהלך השבוע את קלטת המשחק מול הפועל עכו, ושם דגשים על משחק ההגנה וההתקפה. מי שצפוי לערוך הופעת בכורה בהרכב הוא החלוץ רועי דיין. עד השבוע טענו במועדון כי דיין לא נמצא בכושר משחק, אבל לאור האימונים השבוע סיני שינה את דעתו לגביו ואף שוחח עמו בעניין הזה. גם הקשר דני פרדה עשוי לקבל דקות ראשונות העונה.

משה סיני מאמן מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
תלוי בתוצאות. סיני/קובי אליהו

יעמדו למבחן

בני יהודה: אדם הרפקה

החלוץ ההונגרי פתח רע מאוד את העונה הזו. נכון לעכשיו החוליה הקדמית של בני יהודה לא מפיקה את המצופה ולכן הקבוצה מתקשה הן בהבקעת שערים וכמובן בצבירת נקודות. הרפקה יצטרך לשחזר את היכולת אותה הציג בחלק האחרון של העונה שעברה, כאשר כבש במהלך הפלייאוף מספר שערים יפים. אם יצליח לעשות זאת כבר בשבת, תוכל בני יהודה לעצור את שרשרת ההפסדים.

מכבי פתח תקוה: רועי דיין

12 הופעות ושלושה שערים בעונה שעברה במדי בירסחוט הספיקו לרועי דיין כדי להבין שהוא רוצה לחזור לישראל כדי לצבור יותר דקות משחק. ואז הגיע סיכום באולימפיאקוס וולו, ואז הוא שוב התחרט, ובסופו של דבר הגיע לביצת הכדורגל הישראלי – מתקן האימונים של מכבי פתח תקוה. דיין הוא אולי אחת התקוות הגדולות שנותרו למועדון הזה, שחושש מעוד כתם בהיסטוריה שלו, ומשווע לחלוץ שהוכיח בעונה האחרונה שלו בישראל (הפועל עכו) שהוא יודע לעשות גולים. תתחילו לספור.

אדם הרפקה שחקן בני יהודה כובש שער מול מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הגולים שלו יעצרו את שרשרת ההפסדים. אדם הרפקה/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

בני יהודה: דלה איינוגבה, איציק עזוז, בן והבה, אביב חדד, אמיליאנו פוסקו, לירוי צעירי, רפי דהן, עוז ראלי, יורו לאמין (אמיר עגייב), אדם הרפקה, אור ברוך (גיל יצחק).

מכבי פתח תקוה: ניל אברבנל (צחי גיגי); איבן הרצג (חגי גולדנברג), בויאן ג'וקיץ' (איבן הרצג), ניצן דמארי, נאור פסר; זיטו, מרואן קבהא, פדרו גלבאן, גידי קניוק, עמנואל אוגודה; רועי דיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully