וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד בלאט מבטיח: "תראו השנה מכבי תל אביב חזקה מאוד"

3.10.2013 / 15:21

מכבי תל אביב פותחת עונה במסע"ת הרשמית, דייויד בלאט מבטיח: "תראו השנה מכבי חזקה מאוד". על השאיפות: "יכולים להגיע לגמר היורוליג". על בלו: "ייקח זמן עד שיחזור לשיאו".

לאחר שקיימה אמש (רביעי) אימון פתיחה חגיגי, קיימה היום מכבי תל אביב מסיבת עיתונאים רשמית ראשונה לקראת תחילת עונת 2013/14. בעוד שבועיים בדיוק תצא לדרך עונת היורוליג, אולם דיוויד בלאט ושחקניו יעלו לפרקט כבר ביום שני הקרוב, עם דרבי מסקרן מול הפועל תל אביב במסגרת גביע ווינר. במסיבת העיתונאים היום משתתפים בלאט, ניקולה וויצ'יץ', שמעון מזרחי, דני פדרמן, אלי דריקס ושי רקנאטי, בה הם דיברו בין היתר על בניית הסגל, המטרות לעונה הקרובה, וגם על חזרתו האפשרית של דייויד בלו.

שמעון מזרחי: "טבעי שדייויד בלו פנה אלינו כדי לחזור"

משמאל: דייויד בלאט, שמעון מזרחי, שי רקנאטי, מכבי תל אביב בכדורסל. ברני ארדוב
משמאל: דייויד בלאט, שמעון מזרחי, שי רקנאטי, מכבי תל אביב בכדורסל/ברני ארדוב

שמעון מזרחי פתח את דבריו, ואמר: "ניסינו לשמור על הבסיס לסגל מהעונה שעברה. מחר אחר הצהריים דייויד בלו אמור לנחות ולהצטרף לאימונים, כשהמשחק הראשון יהיה מול הפועל תל אביב בגביע ווינר. כמו כן ליוויתי לאחרונה את המנהל החדש ניקולה וויצ'יץ', שנכנס לנעליים גדולות, ועושה עבודה יסודית ונאמנה. מכירת המנויים לא נפלה מזו שבעונה שעברה, ומגיעה מילה חמה מאוד לקהל האוהדים המסור שלנו, שמלווה אותנו כל כך הרבה שנים".

דייויד בלאט, שפותח עונה רביעית רצוף כמאמן מכבי תל אביב: "כשאני יושב פה, ורואה את העוצמה, אני מדמיין לעצמי מה חושבים השחקנים שלנו. אני שמח שהם יכולים להרגיש את עוצמת המועדון, בחדר ההיסטורי הזה, עם העניין הגדול של התקשורת. זה עוזר לי להמחיש את החשיבות של מה שאנחנו עושים, את ההשפעה שלנו על כל כך הרבה אנשים ועסקים בכל המדינה, זה בהחלט מרשים ומעודד ומחזק.

"עשינו עבודה מאוד יסודית מבחינה קבוצתית, בניסיון לשפר את הקבוצה במטרה להיכנס חזק לעונה הנוכחית. רצינו לחזק את הסגל באופן נקודתי ובאופן מקצועי. הרחבנו את הסגל נכון, אבל עם איכות, הצלחנו להשאיר את השחקנים שרצינו, ולהחזיר את אלה שרצינו שישובו. ניסינו להתרכז גם ביכולת אבל גם באישיות, בתקווה לשבח שחקנים כפי שעשינו בשנים האחרונות, בתקווה להתמודד על כל תואר, ללא יוצא מן הכלל. עבדנו מאוד קשה. התקשינו בגלל ההצטרפות המאוחרת עקב הנבחרות, אבל זה חלק מהעסק. אני מאמין שהשנה נראה קבוצה מאוד חזקה, ואני מאושר על כך".

דווין סמית, ג'ו אינגלס, ריקי היקמן, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
דווין סמית, ג'ו אינגלס, ריקי היקמן, מכבי תל אביב/ברני ארדוב

בלאט נשאל על הסיכויים להגיע לגמר הפיינל פור: "אנחנו לא נכנסים לאף שנה עם מחשבות על תקרה מבחינת יכולת. אנחנו במכבי חושבים ומאמינים וגם מחנכים להצטיינות בכל מה שאנחנו עושים. גם בצד המקצועי, בצד השיווקי, העסקי והתדמיתי. האם אני חושב שאנחנו יכולים לזכות בגביע אירופה? בהחלט כן. זה לא יבוא בצורה קלה בלי לעבור כמה מכשולים, אבל אנחנו בונים את עצמנו לאפשרות כזאת ומאמינים בה".

בלאט על בלו: "דיברנו עם בלו עוד בקיץ, הרעיון עלה. בשלב מוקדם הוא לא רצה להגיע, ואז הוא בא אלינו בהצעה לבוא ולהצטרף עכשיו. הסכמנו לקבל אותו למבחנים. אם וכאשר בלו יישאר, אני לא מאמין שבאופן מיידי הוא יכול להיות אותו שחקן שראינו רק לפני שנה וכמה חודשים. עם הזמן הוא יוכל לתת פרמטרים ומהתכונות המיוחדות שכולנו מכירים שהופכות קבוצה טובה לקבוצה הרבה מעבר לזה. נטרך לחכות ולראות איך הוא משתלב ובאיזה מצב הוא נמצא, ואז נדע איך לשלב אותו תוך כמה זמן הוא יוכל לעזור לנו".

שי רקנאטי: "בלו מגיע לפה כדי שנראה באיזה כושר הוא נמצא ואחר כך נקבל את ההחלטה האם הוא ימשיך. לליאור אליהו הוצע חוזה במכבי, והוא סירב. ברגע שהוא סירב, המשכנו הלאה".

שון ג'יימס, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שון ג'יימס, מכבי תל אביב/ברני ארדוב

שי רקנאטי נשאל למה הקבוצה לא החתימה כוכב אירופי גדול בסכום גבוה: "התקציב הוא אותו תקציב בשנים האחרונות ולא משתנה. לגבי תותח העל, השחקנים שבחרנו הם תותחי העל, וזה מה שאנחנו מאמינים שיכול להוביל אותנו. התקציב שלנו לא יהיה אף פעם 40 מיליון יורו כמו ברצלונה, צסק"א ואחרות. כשזה חצי מזה, זה מה שאנחנו יודעים להציע".

ניקולה וויצ'יץ': "אני חושב שגם אם לא קנינו שחקנים בחמישה מיליון דולר, יש לנו שחקנים מספיק טובים להשיג את המטרות שהצבנו לעצמנו. אני מרוצה מהקבוצה. אנחנו נמצאים יחד זמן קצר וקשה לצפות מאיתנו לשחק עכשיו כמו שאנחנו יכולים. יש לנו שחקנים עם ניסיון ביורוליג ובפיינל פור, והם יודעים איזו הקרבה ועבודה קשה מצפה להם ואני פה כדי לעזור להם. אני בטוח שתהיה לנו עונה מוצלחת".

בלאט התייחס לשלב הבתים ביורוליג: "בשלב כל כך מוקדם קשה לדעת בדיוק מול מי ומול מה אתה הולך להתמודד. מה שבטוח זה שעל הנייר אין משחקים קלים, ובגלל שלבית יש הרבה קבוצות מאוד ביתיות זה די בעייתי. מצאנו את עצמנו בבית מורכב, אבל זה טוב כי זה מחזק אותך להמשך. צריך להגיע לטופ 16. אנחנו צריכים להיות מוכנים במיידי, וכדי להשיג את המטרות שלנו אנחנו צריכים לעבור את הבית וזה לא יהיה קל".

על הסגל הישראלי אמר המאמן: "יש בסגל הישראלי שלנו שלושה שחקני נבחרת: יוגב אוחיון, גיא פניני ואלכס טיוס, שלצערנו לא יכול היה להשתתף השנה ביורובאסקט, ולצדם סילבן לנדסברג, ג'ייק כהן ויובל נעימי ועוד שני צעירים מוכשרים בן אלטיט וארד הררי. מבחינת הסגל הישראלי אנחנו במצב פשוט מצוין. נראה מה יקרה בעתיד הקרוב עם דיוויד בלו".

סופוקליס שחורציאניטיס, ג'ו אינגלס, אלכס טיוס, מכבי תל אביב בכדורסל. ברני ארדוב
סופוקליס שחורציאניטיס, ג'ו אינגלס, אלכס טיוס, מכבי תל אביב בכדורסל/ברני ארדוב

דיוויד פדרמן: "יש לנו צוות מאוד מעניין העונה. יש פה הרבה שחקנים חדשים והייתי ממליץ להם להראות להם את משחק הגמר בתל אביב ב-2004. יש לנו הרכב שחקנים טוב כשמסתכלים אחד-אחד והם צריכים להבין שמכבי זו לא עוד קבוצת כדורסל. פה מנצחים עם לב. אין אף שחקן שמנצח פה לבד, אלא רק כולם ביחד, ועם לב על הפרקט תוך שמראים לקהל שהחולצה חשובה. אם זה לא ייכנס לראש, כנראה לא יהיה טוב. רק ביחד וכל אחד בשביל השני.

"יש פוטנציאל, אבל אנחנו לא קבוצה של 40 מיליון יורו עם 10 אחוז מס הכנסה אלא 40 אחוז מזה עם 35-37 אחוז מס הכנסה וזה דבר אחר לגמרי. במסגרת מה שיש לנו, אנחנו עושים בסדר. אני לא חושב ששחקן בארבעה מיליון יורו פותר משהו. שמחנו ששחקנים גדלו אצלנו והלכו להרוויח הרבה כסף וגם החזירו למכבי על שנתנו את הבמה. אנחנו נותנים את הבמה, מצפים ששחקנים יחזירו לנו, ומקווים שיבינו שהסמל והלב חשובים לנו יותר מהאיכות על המגרש".

יובל נעימי: "מאוד שמח להצטרף, אין ספק שקבוצה כמו מכבי פונה אליך, זה בוודאי מרגש. באתי לעשות את הטוב ביותר, לא חשבתי לרגע כשהתחילו השיחות, ומקווה שזה יילך למקום מאוד חיובי".

יוגב אוחיון: "אני רק חלק מפאזל גדול, וכמו כולם, גם אני רוצה לתת את המיטב, ולקחת את הקבוצה לפחות שלב אחד קדימה מאשר בשנים הקודמות".

* מכבי תל אביב הודיעה כי חברת ''קליל'' הצטרפה לראשונה כספונסר משנה של המועדון.

ג'ו אינגלס, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ג'ו אינגלס, מכבי תל אביב/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully