וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה אירופית: הצגה לנאתכו בקאזאן, תיקו ללוזון וליאז'

ביברס נאתכו חגג עם צמד בישולים ושער ב-0:4 על וארחם, סטנדרד חילצה 1:1 באלפסבורג, 90 דקות למויאל בטיראספול

אחרי המשחקים הגדולים שסיפקה לנו ליגת האלופות בשלישי ורביעי, יום חמישי שייך לליגה האירופית ומלבד משחקיהן של שתי הנציגות הישראליות במפעל, מכבי תל אביב בבורדו ומכבי חיפה בקזחסטן מול שחטיור קרגנדי, 22 משחקים נוספים התקיימו כשגולת הכותרת הגיעה מקאזאן, שם נתן ביברס נאתכו הצגה גדולה ורשם שני בישולים ושער ב-0:4 של רובין קאזאן בבית על זולטה וארחם. גיא לוזון וסטנדרד ליאז', שעדיין מושלמים בליגה המקומית, הסתפקו ב-1:1 בחוץ מול אלפסבורג והם עם נקודה בלבד אחרי שני מחזורים. קובי מויאל שיחק 90 דקות במדי שריף טיראספול, שסיימה ב-1:1 בחוץ מול טרומסו.

טוטנהאם לא התקשתה עם 0:2 קליל בחוץ מול אנז'י וגם ולנסיה טיילה עם 0:2 בחוץ על קובאן קרסנודאר. פאוק סלוניקי חילצה 1:1 דרמטי בחוץ מול אלקמאר במשחק מהבית של מכבי חיפה ואילו פרנקפורט השיגה 0:3 שני ברציפות בבית של מכבי תל אביב, הפעם בחוץ מול אפואל ניקוסיה.

ביברס נאתכו שחקן רובין קאזאן. AP
הצגה של איש אחד. נאתכו, הערב/AP

בית א':

קובאן קראסנודר - ולנסיה 2:0

במחזור הפתיחה של הקמפיין העטלפים ספגו את אחת ההשפלות הגדולות בתולדותיהם, 3:0 ביתי מול סוונסי. ההפסד ההוא יצר קרע גדול בין הקהל לשחקנים, אך אחרי שלושה ניצחונות ליגה רצופים, השיגו העטלפים ניצחון נוסף גם באירופה. פאקו אלקסר היה זה שכבש את השער הראשון המוזר בדקה ה-73. החלוץ שנכנס כמחליף במקום פיאטי, נשלח לכדור עומק ארוך, בלנוב שוער קובאן יצא מחוץ לרחבה שלו אך החליק בצורה מוזרה ואלקסר ניצל את זה כדי לכבוש מקרוב. בדקה ה-82 סופיאן פגולי סגר עניין עם בעיטה חופשית מדוייקת מ-25 מטרים. 0:2 לוולנסיה בסיום.

סוונסי - סנט גאלן 0:1

אחרי הניצחון הגדול בחוץ על ולנסיה במחזור הראשון, הברבורים התקשו מול השוויצרים שלא הפסידו מאז ה-21 ביולי ונתנו פייט גדול, אך נכנעו בסופו של דבר ליריבה עדיפה. גוראן קאראנוביץ' החטיא פנדל לאורחים כבר אחרי רבע שעה ונענש עם שער של סוונסי בדקה ה-52. ווילפריד בוני נשלח לעומק על ידי מיצ'ו ומזווית קשה בעט חזק לקורה. ווין ראוטלדג' היה במקום כדי לדחוק פנימה מקרוב ולהשאיר את סוונסי מושלמת במפעל.

פאקו אלקאסר שחקן ולנסיה חוגג. רויטרס
צמד הכובשים. פאקו אלקסר מתחבק עם פגולי/רויטרס

בית ב':

צרנומורץ' - פ.ס.וו איינדהובן 2:0

ההולנדים לא יציבים ואחרי שהם נשארו המומים עם הפסד ביתי ללודוגורץ במחזור הראשון, הם התאוששו עם 0:4 גדול על אייאקס, רק כדי להפסיד שוב, הפעם לאלקמאר. הערב, הם חזרו למסלול הניצחונות במשחק לא פשוט באוקראינה. ממפיס דפאיי כבש כבר אחרי 13 דקות כשניצל בישול נאה של יורגן לוקאדיה. בדקה ה-88 קבע פלוריאן ג'וספזון את תוצאת הסיום כשנשלח לכדור עומק, עבר את השוער ומקרוב בעט פנימה. עוד ניצחון להולנדים, שממשיכים במסורת הניצחונות וההפסדים לסירוגין.

לודוגורץ - דינמו זאגרב 0:3
ללודוגורץ: ז'וניניו (12), וירג'יל מיסידז'אן (34), סבטוסלאב דיאקוב (61)

מיצ'ו שחקן סוונסי מתלונן לאחר שנפגע. GettyImages
נפצע אבל היה מעורב בשער הניצחון, מיצ'ו/GettyImages

בית ג':

אלפסבורג - סנטדרד ליאז' 1:1

בבלגיה, גיא לוזון שומר על מאזן מושלם ומדהים. גם באירופה הוא השיג רק ניצחונות, עד שחטף שער מכריע בבית מול אסביירג הקטנה במחזור הראשון. הערב, הקבוצה של לוזון שוב נכחה לדעת שמה שהולך בקלות בליגה, הרבה יותר קשה באירופה.

השבדים פתחו בטירוף ובאו על שכרם בדקה ה-23 אחרי שער נאה של ויקטור קלאסון, שקיבל מסירה בכדור קרן קצר ומקצה הרחבה בעט ברגל ימין כדור מסובב לחיבורים. בדקה ה-62 הצליחה סטנדרד להשוות אחרי מהלך קבוצתי משולב. אימו אזקיאל נשלח לכדור עומק בצד שמאל ויישר בנגיעה לרחבה, שם היה ז'ופרה מוז'אנגי בייה שבעט בלי לעצור ברגל שמאל לפינה - 1:1 בשבדיה. טל בן חיים הפצוע ודודו ביטון לא היו בסגל למשחק הזה.

אסביירג - רד בול זלצבורג 2:0
לזלצבורג: אלאן (6, 38), לאסביירג: דיוף (89)

ביברס נאתכו שחקן רובין קאזאן כובש בבעיטה חופשית מול זולט וארחם. AP
קינח בבעיטה חופשית נפלאה. נאתכו ברגע הבעיטה/AP

בית ד':

רובין קאזאן - זולטה וארחם 0:4

הטטרים חווים עונה לא טובה בליגה הרוסית, שם הם נפלו עד למקום העשירי לאחר שלא השיגו ניצחון כבר ארבעה מחזורים. באירופה לעומת זאת, לקאזאן הולך הרבה יותר טוב ואחרי שהביסו 2:5 את מאריבור במחזור הפתיחה, השיגו הטטרים ניצחון נוסף מול קבוצה בלגית טובה כאשר על ההצגה מנצח ביברס נאתכו עם צמד בישולים ושער נפלא בבעיטה חופשית לקינוח.

אחרי שעה של משחק נשבר הקרח עם שער עצמי של פרדריק דופלוס, כאשר הישראלי התחיל בהצגה שלו עם בישול ראשון, כשהרים הרים כדור קרן מדויק מצד שמאל ודופלוס נגח טוב ומדויק, אבל לשער הלא נכון. 0:1 לקאזאן. בדקה ה-73 כבשה קאזאן שער נוסף מרגליו של רומן ארמנקו, שקיבל כדור מגוקדניז קרדניז ומתוך הרחבה בעט פנימה. בדקה ה-81 התכבד נאתכו בבישול השני שלו עם מסירת עומק נהדרת לאלכסנדר ריזאנצב שקבע 0:3. בדקה ה-89 נאתכו, שהיה ללא ספק איש המשחק הזה התכבד בשער הרביעי עם בעיטה חופשית אופיינית מ-20 מטרים לחיבורים. 0:4 בסיום, הצגה ענקית לקשר הישראלי.

וויגאן - מאריבור 1:3
לוויגאן: ניק פאוול (22, 90), בן ווטסון (34), למאריבור: מרקוס טבארס (60).

גונסאלו רודריגס שחקן פיורנטינה חוגג שער. רויטרס
כבש עוד שער בפנדל. גונסאלו רודריגס/רויטרס

בית ה':

דניפרופטרובסק - פיורנטינה 2:1

האוקראינים הגיעו למשחק הזה בכושר נהדר אחרי חמישה ניצחונות רצופים ופגשו יריבה ששיחקה בהרכב חסר מאוד, אבל האיטלקים הפתיעו עם ניצחון חוץ במגרש לא פשוט כלל. אחרי מחצית מאופסת ושקולה, הויולה שברו את הקרח בדקה ה-53 עם שער בפנדל של הבלם גונסאלו רודריגס אחרי הכשלה ברחבה של ריידר מאטוס, החלוץ הברזילאי שמילא את מקומו של ג'וזפה רוסי הפצוע.

ארבע דקות בלבד עברו עד שיבן סלזניוב השווה בפנדל משלו, אבל בדקה ה-73 הצליחו האיטלקים להחזיר לעצמם את היתרון בזכות שער של הקשר הוותיק מאסימו אמברוסיני. בורחה ואלרו הנפלא היה זה שבנה את המהלך עם פריצה והרמה מצד שמאל היישר לראשו של אמברוסיני שהתגבר על ההגנה האוקראינית ונגח פנימה כדי להעניק עוד שלוש נקודות לסגולים.

פאסוס פריירה - פנדורי 1:0
לפנדורי: מרקו מומצ'ילוביץ' (5)

שחקני פרנקפורט חוגגים עם סבסטיאן יונג (שני מימין). AP
גדולים על הבית של מכבי, שחקני פרנקפורט חוגגים עם סבסטיאן יונג/AP

בית ו' (הבית של מכבי תל אביב):

אפואל ניקוסיה - פרנקפורט 3:0

אחרי שסחטה תיקו מצוין בבלומפילד וניצלה בזכות הצלת הפנדל של השוער אורקו מרגליו של ברק יצחקי, ממש בשניות הסיום של המשחק, אפואל נכנעה לקבוצה החזקה ביותר בבית, שנראתה נהדר ורשמה ניצחון נוסף אחרי ה-0:3 על בורדו במחזור הפתיחה. הגרמנים עלו ליתרון במחצית הראשון בזכות שער עצמי של ארטיז בורדה (27) שדחק פנימה כדור רוחב סבסטיאן יונג המגן הימני. בדקה ה-59 הכפיל סרדאן לאקיץ' את היתרון של הגרמנים אחרי שנשלח לכדור עומק של קאדלץ' ומקרוב בעט בין רגלי השוער הקפריסאי. סבסטיאן יונג, המגן שגרם לשער הראשון, התכבד בשער השלישי בדקה ה-66 אחרי שהגיע ראשון לבעיטה חופשית של זמבראנו ומקרוב בעט פנימה, 0:3 גדול לגרמנים.

בית ז':

ראפיד וינה - דינמו קייב 2:2
לדינמו קייב: אנדריי ירמולנקו (30), כריסטופר דיבון 34, עצמי), לראפיד: גוידו בורגסטאלר (53), כריסטופר טרימל (90).

גנק - ת'ון 1:2
לגנק: ג'וליין גוריס (55), יילה ווסן (63), לת'ון: מרטינס (90).

בית ח':

סביליה - פרייבורג 0:2

משחק מסקרן באנדלוסיה בין נציגות הלה ליגה והבונדסליגה, הסתיים בניצחונם של הספרדים, שניצחו גם בפורטוגל במחזור הפתיחה והשיגו שתי תוצאות טובות בליגה: 1:4 על וייקאנו ו-1:1 בחוץ מול סוסיאדד. הספרדים התקשו מול הגרמנים החזקים, אבל בדקה ה-63 הוכרע המשחק. קרלוס באקה, שחקן הרכש מברוז' חדר לרחבה ותיעתה בפאלו דיאגן שהכשיל אותו ברחבה. השופט שרק לפנדל והרחיק את דיאגן. דייגו פרוטי לא נכשל מהנקודה הלבנה ובעט פנימה - 0:1 לסביליה. בדקה ה-90 התכבד באקה בשער השני, אך כל המבצע היה שייך לחיירו סמפרייו הצעיר שפרץ מהחצי והשאיר לבאקה שמקרוב דחק פנימה. 0:2 לסביליה, שהמשיכה את המומנטום מהליגה.

סלובן - ליברץ' - אשטוריל 1:2
לליברץ': יוסף סוראל (15), קובאץ' (62). לאשטוריל: לואיס לאהל (45).

מישי בטשואיי שחקן סטנדרד ליאז' (משמאל) מול אנדרס סוונסון שחקן אלפסבורג. AP
ניצלו מהפסד בשבדיה. מישי בטשואי מול אלפסבורג/AP

בית ט':

רייקה - בטיס 1:1

גם הנציגה השנייה של העיר סביליה משתתפת במפעל ועמדה בפני מבחן מעניין בקרואטיה מול השלישית בליגה המקומית. בטיס קטעה רצף של שלושה משחקים ללא ניצחון עם 0:1 על ויאריאל שהבריח אותה מעט מהתחתית, אבל עם הרכב משני הסתפקה בתיקו בקרואטיה. הקרואטים פתחו נהדר והפתיעו עם שער כבר אחרי עשר דקות. איבן טומצ'אק המגן פרץ בצד ימין ומצא את לאון בנקו, שנותר בלתי מכוסה ומהאוויר הפציץ בשמאל פנימה. ארבע דקות בלבד החזיק מעמד היתרון עד שסדריק, החלוץ הקונגולזי המוכשר השווה אחרי שניצל הרחקה לא טובה של רייקה ובעט מהאוויר פנימה לחיבורים כדי לקבוע את תוצאת הסיום.

ליון - ויטוריה גימראייש 1:1
לליון: מקסים גונאלון (53), לגימראייש: מוסא מאזו (39).

שחקני ליון חוגגים עם מקסים גונאלון (במרכז). רויטרס
חוגגים שוויון, גונאלון ולקאזט/רויטרס

בית י':

טרבזונספור - לאציו 3:3

לאציו, שמקרטעת בפתיחת העונה בליגה האיטלקית, עלתה בהרכב משני לחלוטין במשחק הזה מול הטורקים ונקלעה לפיגור של 1:3, אבל ביצעה קאמבק מרשים במחצית השנייה וכפתה תיקו רב שערים בטורקיה. יוסוף ארדוגאן היה זה שפתח את מסכת השערים כבר אחרי 12 דקות. החלוץ הטורקי ניצל כדור עומק מצוין של פאולו אנריקה ומזווית לא פשוטה בעט ברגל שמאל לפינה הרחוקה. 0:1 לטרבזונספור.

בדקה ה-22 הכפילו הטורקים את היתרון שלהם בזכות שער של אדריאן מיז'ייסקי, החלוץ הפולני שבעט כדור קשתי מ-20 מטרים מעל ידיו המושטות של מרקטי. בדקה ה-29 אוגניי אונאזי הצליח לצמק בבעיטה מקרוב, אבל פאולו אנריקה כבש את השלישי עוד לפני המחצית (34). בדקה ה-84 הצליח סרחיו פלוקארי לכבוש שער מצמק נוסף אחרי שניצל יציאה לא טובה של השוער הטורקי ונגח מקרוב פנימה. דקה בלבד עברה עד שפלוקארי השלים צמד אישי בבעיטה חזקה מקרוב כדי לקבוע שוויון דרמטי בסיום.

לגיה ורשה - אפולון לימאסול 1:0
ללימאסול: גסטון סנגוי (56).

סרחיו פלוקארי שחקן לאציו חוגג מול טרבזונספור. רויטרס
הימם את הטורקים עם צמד שוויון מאוחר. סרחיו פלוקארי במרכז/רויטרס

בית י"א:

אנז'י מחצ'קאלה - טוטנהאם 2:0

במחזור הפתיחה של הליגה האירופית, הקבוצה של אנדרה וילאש בואש הביסה בקלות 0:3 את טרומסו. הערב, השיגו התרנגולים ניצחון נוסף מול הרוסים המפורקים ושמרו על המאזן המושלם שלהם באירופה. טוטנהאם נזקקה ל-34 דקות כדי להתרגל לקור המקפיא ברוסיה, עד שמלך השערים שלה במפעל, ג'רמיין דפו כבש את הראשון. לואיס הולטבי הגרמני היה זה ששלח כדור עומק מצוין ודפו בעט מקרוב חזקה לרשת הגבוהה ופנימה - 0:1 לטוטנהאם. שש דקות עברו עד שנאסר צ'אדלי, שחקן הרכש שהגיע מטוונטה, כבש את השני. קייל ווקר המגן הימני פרץ באגף ומסר רוחב לצ'אדלי, שמקרוב בעט בקלות פנימה. 0:2 במחצית.

טרומסו - שריף טיראספול 1:1

קובי מויאל פתח בהרכב וקיבל 90 דקות בתיקו הדרמטי של קבוצתו בנורבגיה. הישראלי, שקיבל צהוב במשחק, ראה את טרומסו עלתה ליתרון בזכות שער של זדנק אונדראסק בדקה ה-65. שריף גם נותרה בעשרה שחקנים אחרי שמלי הורחק בכרטיס אדום, אבל ריקרדיניו הברזילאי העניק למולדובים נקודה במבצע אישי נאה בדקה ה-87.

נאסר צ'אדלי שחקן טוטנהאם חוגג. רויטרס
חגיגה בלבן. צ'אדלי ודפו, שני המבקיעים מתחבקים/רויטרס

בית י"ב (הבית של מכבי חיפה):

אלקמאר - פאוק סלוניקי 1:1

המשחק המקביל בבית של הירוקים הפגיש בין שתי מנצחות המחזור הראשון. אלקמאר לא הרשימה בקרית אליעזר, אבל הפגינה אופי וניצחה 0:1 וגם הפעם הייתה בדרך לניצחון זהה, אבל ראתה את דימיטריס סלפינגידיס משווה בדקה ה-90. ג'פרי חוולו היה זה שכבש את השער הראשון בדקה ה-82. הבלם עלה לעזרת ההתקפה וניצל כדור עומק מדויק של ווילי אוברטון להעלות את ההולנדים ליתרון, אבל קשר נבחרת יוון השווה בצורה הכי דרמטית שיש כשניצל כדור עומק מדויק ומהאוויר בעט פנימה - 1:1 דרמטי בסיום.

דימיטריס סלפינגידיס שחקן פאוק סלוניקי כובש מול אלקמאר. AP
ברגע האחרון. דימיטריס סלפינגידיס כובש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully