וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורדו - מכבי תל אביב: הצרפתים יפתחו עם 10 מחליפים

3.10.2013 / 12:11

יריבת הצהובים צפויה לעלות עם הרכב חסר במיוחד במשחק הליגה האירופית (22:05, ספ' 1 ו-1HD). סוזה: "הלחץ עליהם"

one

אחרי תוצאת התיקו הביתי במשחק הראשון נגד אפואל ניקוסיה בליגה האירופית, תנסה מכבי תל אביב לצבור נקודה נוספת ואולי אפילו שלוש, במאבק על ההשתלבות באחד משני המקומות הראשונים בבית, כשתפגוש את בורדו החזקה. הקבוצה קיימה הערב את האימון הטקטי המסכם, באצטדיון 'שבאן דלמאס', בו ייערך מחר (חמישי, שידור ישיר בספורט1 וב-HD), המשחק. במהלך הבוקר קיבלו השחקנים מספר שעות חופשיות, על מנת להפיג מעט את המתח לקראת המשחק וערכו סיור בעיר העתיקה בבורדו.

למעט שני הפצועים, המגן הספרדי מאנה וכן הבלם הצעיר ריף פרץ, יעמוד סגל מלא לרשותו של המאמן פאולו סוזה, שצפוי לערוך מספר שינויים בהרכב, לעומת ה-11 שפתחו במשחק הליגה האחרון נגד קרית שמונה. הקפטן שרן ייני צפוי לשוב לעמדת המגן הימני, כאשר מהראן ראדי וגל אלברמן מועמדים חזור לקישור. בחלק הקדמי נראה שברק יצחקי שלא שיחק כלל מול קרית שמונה, יקבל הפעם את חולצת ההרכב, אולם לא ברור מי יהיו השחקנים הנוספים שיפתחו בחוליה ההתקפית יחד עם יצחקי וזהבי שיפתח בוודאות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוצים להתחרות עם אמביציה ואומץ. סוזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הקולגה שלי אוהב להסיר את הלחץ ממנו ולהעביר אותו אליי", אמר הערב המאמן סוזה, במסיבת העיתונאים הרשמית לקראת המשחק, כאשר התייחס לדברי מאמנה של בורדו, פרנסיס ז'ילו שאמר שמשחקה של בורדו בליגה נגד סושו בשבוע הבא, חשוב הרבה יותר. "כמובן שזה מועדון עם יותר מסורת אירופית מאיתנו בשנים האחרונים, ולכן הלחץ כמובן עליהם. הם משחקים בבית, אבל מבחינתנו במפעל הזה, כפי שכבר אמרתי, אנחנו רוצים להתחרות עם אמביציה, אומץ, לשחק כדורגל חיובי ולאסוף כמה שיותר נקודות. אבל המטרה הראשונה שלי היא לנצח", הוסיף המאמן.

"אם נצליח לשלוט במרכז השדה נוכל לייצר יתרון, ננסה לבנות מצבים ולכבוש יותר מהיריב שלנו. טבעי שבמשחקים ברמה הזאת נצטרך לייצר איזון כדי להיות תחרותיים וכשנגיע למצבים נהיה חייבים לכבוש, כי רק כך נשיג תוצאות".

סוזה נשאל לגבי הדברים מהם הוא חושש לקראת המשחק מול הצרפתים והשיב: "אין כאן עניין של פחד, זה עניין של לתת להם כבוד. אנחנו מנתחים את הקבוצה היריבה ואת החוזק של בורדו, ויש להם כמה שחקנים שהם חשובים מאוד ויוכלו לעשות את השינוי. אבל עם כל הכבוד, אנחנו גם טובים ואם נוכל להציג את הכדורגל שלנו מול בורדו, נוכל לבלום את העוצמות שלהם. כי אם נשלוט, החוזק שלהם ייעלם".

סוזה נשאל גם על מצבה של הקבוצה בליגה המקומית: "מצבנו טוב, התחלנו בהצלחה את העונה בליגה, גם מול אפואל היה לנו משחק טוב. לא יצרנו יותר מידי מצבים, אבל מה שיצרנו היה מספיק בשביל לנצח כולל הזדמנות מצוינת בסיום המשחק. אנחנו מנסים לשלוט בשדה, שזה אחד מעקרונות המשחק שלנו, ולהציג כדורגל חיובי, כמובן שבסוף זה תלוי גם ביריבות שלנו, אבל אנחנו רוצים להיות מי שאנחנו ולנצח בכל משחק. נגד אפואל זה לא צלח, אבל מחר ננסה שוב. זאת המנטאליות של מכבי וזה האופן בו אני רואה את המשחק, אני רוצה להעניק לקבוצה שלי כדורגל חיובי ולהביא לתוצאות, וכשאני אומר תוצאות אני מתכוון תמיד לניצחון".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יביאו ניצחון מצרפת? שחקני מכבי באימון המסכם/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקפטן שרן ייני, הפתיע את העיתונאים המקומיים וענה בצרפתית: "אנחנו צריכים להתרכז במשחק שלנו. ראינו הרבה קטעי וידאו של הקבוצה היריבה ואנחנו מוכנים. האם אנחנו פייבוריטים? ברמות האלה, זה קשה להיות פייבוריט. אנחנו יודעים שבורדו קבוצה טובה, אנחנו מכבדים אותה, יש להם עומק רב, אבל אנחנו לא חושבים על זה, אלא רק על מה שצריך לעשות במשחק בשביל לנצח".

מפגש מעניין התרחש הערב במהלך האימון המסכם, כאשר המגן יואב זיו, פגש את השופט היווני תאסוס קאקוס, שהרחיק אותו ב'בריטניה סטדיום' נגד סטוק סיטי בעקבות תקרית הנעל והפעם ישמש כשופט רחבה. השניים לחצו ידיים והחליפו חוויות מהתקרית שהפכה לאחד הלהיטים ביוטיוב באותה עונה. את המשחק תשפוט שישיית שופטים יוונית בראשותו של מיחאליס קוקולאקיס.

הרכב משוער, מכבי תל אביב: חואן פאבלו, שרן ייני, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, עומרי בן הרוש, גל אלברמן, ניקולה מיטרוביץ', מהראן ראדי, ערן זהבי, ברק יצחקי, ראדה פריצה (טל בן חיים, דור מיכה)

פרנסיס ז'ילו מאמן בורדו. רויטרס
"לא נחזור על הטעות". ז'ילו/רויטרס

לפני ארבע שנים ביקרה מכבי חיפה בבורדו, החזיקה מעמד 83 דקות ואז נכנעה לשער ניצחון של הבלם מיקאל סיאני. גם בגומלין ניצחה החבורה של לורן בלאן 0:1, רק עם המחליפים. מאותה קבוצה שהייתה אלופת צרפת, כמעט לא נותר זכר. פרט לשוער סדריק קראסו, ההרכב הראשון הנוכחי של בורדו מורכב כולו משחקנים חדשים, אך לא זה יהיה ההרכב שיפגוש את מכבי תל אביב מחר (חמישי, 22:05, ספורט1 ו-HD). בורדו פתחה את העונה בצורה נוראית, עם ניצחון בודד בשמונה מחזורי ליגה שמציב אותה במקום ה-17, כך שהמאמן פרנסיס ז'ילו מתרכז בעיקר בליגה ויבצע רוטציה נרחבת.

במשחק הראשון שלה בשלב הבתים הובסה בורדו 3:0 בפרנקפורט, וז'ילו כבר הצהיר כי המפעל האירופי לא נמצא בראש מעייניו. "בעונה שעברה הריצה בליגה האירופית עלתה לנו בשש-שבע נקודות", הסביר המאמן. "לא נחזור על הטעות. זה משחק חמישי שלנו תוך שבועיים, נחלק את הכוחות. משחק הליגה מול סושו חשוב יותר". גם האוהדים, אגב, לא סופרים את המפעל ועל פי הערכות בצרפת פחות מ-10,000 צופים יגיעו לסטאד שבאן דלמאס (מכיל כ-34 אלף מקומות) למרות שאתמול ציין המועדון 132 שנה להיווסדו והמחירים הוזלו.

בורדו גילתה שיפור במשחקים האחרונים מאז התבוסה לפרנקפורט, אם כי הדבר לא התבטא בתוצאות (שלוש תוצאות תיקו רצופות). לצד לודוביק אוברניאק ושחקני ההתקפה שייק דיאבטה והנרי סבה, השחקן החשוב במערך הוא המגן הימני מריאנו, אבל הוא יזכה למנוחה ונותר מחוץ לסגל, כמו השוער קראסו, הנריקה ודיאבטה. גם בצד שמאל יהיה שינוי כשהמגן הארגנטינאי לוקאס אורבן מורחק ומקסים פונג'ה יחליפו. שחקנים שנדחקו לשולי הסגל, כמו וויאדין סאביץ', ז'וסייה, דייגו רולאן ודויד בליון עשויים לפתוח בהרכב. ז'וליאן פובר, גרגורי סרטיץ' ואנדרה פוקו פצועים. למעשה, הצרפתים עשויים לפתוח עם לא פחות מעשרה שחקנים מחליפים הערב.

הרכב משוער, בורדו: קווין אולימפה, מתיו שאלמה, וויאדין סאביץ', ז'רמי ברשה, מקסים פונג'ה, לנדרי אנגמו, אבדו טראורה, פאהיד בן חלפאלה, ז'וסייה, דויד בליון, דייגו רולאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully